speksjans

Level 4
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox XL - 2020

Sinds vanavond in eens geen tv signaal meer. Zelfs de tijd klopt niet meer en staat op 0.00 uur.

Hebben meer mensen hier last van in regio Arnhem.

Krijg de bekende foutcode 2020.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
speksjans
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb het probleem ondertussen gevonden. het zat in de kabel versterker. Op de tv aansluiting boven werkt het signaal wel maar niet naar de woonkamer. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

2020 is een signaalprobleem:

 

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heeft de Mediabox XL met een netwerkkabel of wifi verbinding met het modem?

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

 
speksjans
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

De verbinding was vanochtend nog uitstekend en nu niet meer vanaf circa 19.00 uur. Er is helemaal geen signaalkwaliteit en of signaalsterkte. Beide helemaal niets.. 

Vanochtend was er niets aan de hand en werkte alles nog.. Lijkt op een probleem in de mediabox.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk, maar een signaaluitval kan ook aan de aansluitingen liggen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wil je sneller contact met Ziggo?
Zie de contact mogelijkheden op de contact pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Naar beneden scrollen voor telefoonnummers.

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

 
 
 
speksjans
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb het probleem ondertussen gevonden. het zat in de kabel versterker. Op de tv aansluiting boven werkt het signaal wel maar niet naar de woonkamer. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, laat weten als je nog advies nodig hebt, zo niet, veel kijkplezier gewenst.🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @speksjans
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Ontzettend fijn om te lezen dat je de boosdoener al zo snel hebt ontdekt en dit hier met ons deelt. Mochten we via deze weg nog iets voor je kunnen betekenen, geef dan vooral een gil. 

Uitgelicht topic