1
Vraag
2
Reacties
Pauls13

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next met scartkabel aan videorecorder

Ik heb sinds kort de Mediabox next en die heb ik met de scartkabel aangesloten op mijn videorecorder (terwijl ik ook de HDMI aansluiting naar mijn TV in gebruik heb). Nu krijg ik het beeld niet naar mijn videorecorder. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Paul.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat beeld ga je ook alleen maar zien als de videorecorder ook middels scart is aangesloten op de Tv. Als dit al lukt. Maar als je echt wilt gaan opnemen vanaf een decoder is het raadzaam daar een andere decoder voor te gaan gebruiken. Ik denk dat at beter zal gaan werken.

Kijk anders hier eens:

https://community.ziggo.nl/audio-en-tv-apparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-an...

Dat gaat dan wel over een DVD recorder, dus die instellingen rond RGB etc. kun je naast je neerleggen, maar verder kun je er vast wat mee.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Volgens mij werkt er ook maar 1 uitgang tegelijk en die kun je kiezen bij beeldinstellingen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hi Pauls13 , welkom hier!

Nu je keurig je Mediabox Next via scartkabel aan de videorecorder hebt aangesloten, wil je er natuurlijk ook van kunnen genieten! Goed dat je hier aan de bel trekt, waar wij ons met zijn allen kunnen buigen over deze situatie 🙂

Nick999 trapt dit topic af met een goede voorzet. Heb je al gekeken of dit een oplossing biedt en of je dan naar je recorder kunt schakelen?
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Nice, videorecorder aangesloten op de next. Tis offtopic (Als dit niet mag sorry, mods) maar vraag mij af hoe oud ie is en welk merk etc. Foto?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat beeld ga je ook alleen maar zien als de videorecorder ook middels scart is aangesloten op de Tv. Als dit al lukt. Maar als je echt wilt gaan opnemen vanaf een decoder is het raadzaam daar een andere decoder voor te gaan gebruiken. Ik denk dat at beter zal gaan werken.

Kijk anders hier eens:

https://community.ziggo.nl/audio-en-tv-apparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-an...

Dat gaat dan wel over een DVD recorder, dus die instellingen rond RGB etc. kun je naast je neerleggen, maar verder kun je er vast wat mee.
Pauls13
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Nick, Willem en Arnold,
Bedankt voor jullie advies, het heeft goed geholpen.
Wel moet ik de HDMI kabel afkoppelen om beeld te krijgen.
Vanaf de videorecorder gaat er gewoon een HMDI koppeling naar mijn LG Oled TV.
De videorecorder is een Panasonic DMR- EH63 die mijn opgenomen programma's op een dvd schijfje kan branden, die ik vervolgens op mijn Panasonic Ultra HD speler kan afspelen.
Ik ben nogal een bewaar type, heb dus veel films en muziekprogramma's.
Groet, Paul.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Pauls13

dan gaat het dus om een DVD recorder en niet om een videorecorder. En dan kun je dus wel aanhouden wat ik heb geschreven over het instellen op RGB. De beeldkwaliteit van een opname is dan stukken beter.

Bij een videorecorder kun je geen gebruik maken van die instellingen, maar bij je EH63 kan dat wel. Uiteraard moet dan ook de scart uitgang van de Next op RGB worden ingesteld, maar dat staat allemaal aangegeven in het topic dat ik heb genoemd.

PS: let op dat je nooit een HDMI kabel losmaakt of aansluit als de spanning op een apparaat staat, en doe dat tevens niet te vaak, want daar is een dergelijke aansluiting niet heel gelukkig mee.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic