marx

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox Next melding internetsnelheid laag

Vandaag op de mediabox Next volgende melding Internetsnelheid traag met een oranje uitroepteken. Draadloos en bekabeld. Van als uitgeprobeerd maar helaas??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pcdokter

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
geen problemen meer hier.. weer 4k beschikbaar:smiley:

Bekijk in context

18 Reacties 18
pcdokter

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Daar hebben meerdere last van, ik dus ook. Denk dat het een ziggo dingetje is
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hier hetzelfde, kijken met 4K werkt prima op 205 en bewaard werkt ook goed.
Erik Paes

Level 5
  • 50Posts
  • 2Oplossingen
  • 29Likes
Ik heb er ook last van geen 4K Kunnen kijken internet te traag, staat dat het aan de adapter kan liggen ???? Ga het morgen maar even testen, maar ik betwijfel of dit gaat werken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
IPv6 lijkt eruit te liggen bij Ziggo en ik vermoed dat de Next die snelheid meet.
Gelukkig is IPv4 er nog waar de Next gebruik van maakt, maar dat lijkt niet bij iedereen te werken?
pcdokter

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
geen problemen meer hier.. weer 4k beschikbaar:smiley:
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi marx , welkom hier!

Gek dat je zowel met de bekabelde als draadloze verbinding problemen ervaart! Goed dat je hier aan de bel trekt, want als ik de reacties zo bekijk ben je niet de enige die hier problemen mee heeft.

Het probleem is niet bij ons bekend en ik ervaar dit zelf (met eigen box en in testopstelling) ook niet. pcdokter geeft aan dat bij hem het probleem is opgelost. Be rt , Erik Paes en marx Hoe gaat het nu bij jullie? Werkt het weer of ervaren jullie nog problemen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Alles is hier weer OK Marije Ziggo
Erik Paes

Level 5
  • 50Posts
  • 2Oplossingen
  • 29Likes
Ook hier is alles weer OK Marije Ziggo
Jbtimmer1968

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ervaar de zelfde problemen. Niets aan het netwerk veranderd! Ineens was het er, media box reageer bijna niet. Via de app op mijn Apple TV werkt het uitstekend, misschien is de recente update een issue. Daarna was het zover

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Jbtimmer1968 Ai! Dat is een bijzonder onaangename verrassing! Reageert de Next box zelf niet goed? Of zijn het enkel de interactieve diensten die stroperig functioneren? Hoe heb je de Next aangesloten? Via een utp kabel? Zo ja: gaat deze direct naar je modem? Of heb je aangesloten op randapparatuur? Welke stappen heb je zelf zoal uitgevoerd? We kijken uit naar je bevindingen!

Jbtimmer1968

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De verbindingen hebben altijd gewerkt. De box is nu heel traag  en reageert heel slecht. Ik heb de box meerdere keren opgestart maar no joy. De box is verbonden via WIFI en heeft altijd goed gewerkt, er is niets aan het netwerk veranderd. De Apple TV die er naast staat werkt ook via WIFI en ik kan alles in 4k kijken, ook via de ziggo app op de Apple TV werkt alles perfect. Replay, door de gids bladeren enz. Maar niet op de Next box. Nu weet ik dat er onlangs updates zijn geïnstalleerd... daarna is de ellende begonnen. Ook was er van het weekend een storing. Nogmaals het ligt zeker niet aan het netwerk. Via een Linksys Velop trilband de de verbinding in het hele huis perfect, afgezien dat de wifi naast de Next staat. Er is iets mis met de box.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Ah, duidelijk! Fijn dat het via de Apple TV in ieder geval wel allemaal werkt. Zou je toch eens de Mediabox Next kunnen aansluiten via een internet kabel op het modem? Gewoon om uit te sluiten dat de verbinding niet goed is. Ik hoor het graag.

Jbtimmer1968

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hoe is het opgelost?? een week geleden werkte het prima maar nu is het huilen!

 

Jbtimmer1968

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De wifi verbinding is uitstekend, waarom zou het met wifi niet meer werken? is er wat aan de box aangepast dat het geen wifi meer wil gebruiken? Ik begrijp niet dat het van de ene op de andere dag niet meer werkt..... ik heb niets aangepast.

Bovendien met kabel ook geen snelheid in te krijgen. Bovendien reageert de box enorm traag. Het wisselen van zender of oproepen Van gids duurt echt 10 seconden of langer..... 

 

Jbtimmer1968

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

wat is er gedaan om het weer ok te krijgen?? of ging het spontaan weer werken?

Jbtimmer1968

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

op de 28ste van Feb gaat er e.e.a. fout. hier gaat het om de ConnectBox......

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen, wat naar dat het ineens dan helemaal niet - of niet goed- werkt 😞 Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Is dit inmiddels weer gaan werken?
De foutcode lijkt aan te geven dat de Next niet is verbonden met het internet.
Krijg je de verbinding hersteld door de Next terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?

Jbtimmer1968

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

terug naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet geprobeerd, dat probeer ik vanavond even.

Uitgelicht topic