Mediabox Next geen geluid

Sinds een paar dagen gebeurt het ineens dat de Mediabox Next bij het aanzetten geen geluid doorgeeft. Als ik de Mediabox 30 seconden uitzet werkt-ie na een koude herstart weer normaal.
De Mediabox is via HDMI verbonden met mijn Yamaha receiver en die geeft via de HDMI-out het signaal weer door naar mijn Samsung TV. Soms wil het ook helpen om de kabel op een andere HDMI-poort van de TV te zetten, maar de volgende dag begint het hele verhaal weer van voor af aan en/of sluit ik de kabel weer aan op de HDMI-poort op de TV van de vorige dag.
Voordat dit euvel zich voordoet heb ik niets aan de aansluitingen veranderd.

Wim C.
Stamgast
  • 182Reacties
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
2 Reacties 2

Hey @Wim C.  

Wat irritant. Als je de tv aanzet wil je natuurlijk niet elke keer 2 keer moeten opstarten. Laten we op zoek naar de oorzaak van dit euvel. 

Wat gebeurt er wanneer je de tv eens eerst aandrukt (knop linksboven op de Next afstandsbediening) en dan na een seconde of 5 pas de mediabox met de knop rechtsboven? Ben benieuwd of dit invloed heeft. 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11112Reacties
  • 850Oplossingen
  • 3892Likes

Dag @Lycke Z 

Ik heb zo’n beetje alle volgorden van aan- en uitzetten al een keer uitgeprobeerd. Vaak denk ik dat alles werkt en dan valt tóch het geluid ineens weer weg.
Maar ik heb al bedacht dat de oorzaak niet per se aan de Mediabox Next hoeft te liggen; het zou net zo goed kunnen zijn dat de HDMI-poorten op de receiver (Yamaha RX-V475) van slag raken. Blijkbaar schijnt dat wel vaker voor te komen. En misschien dat daarom de Next afstandsbediening de koppeling met de TV en receiver ook weer kwijtraakt.

Wim C.
topicstarter
Stamgast
  • 182Reacties
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

Uitgelicht topic