1
Vraag
2
Reacties
bladeren

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Koptelefoon werkt wel en niet

Beste community gebruikers, ik heb een vraag:

Sinds gisteren heb ik een draadloze koptelefoon (Sony MDR RF865RK) aangesloten op mijn panasonic tv (TX-L55DT50E). Het geluid van de tv loopt via mijn denon AVR2307. Als de koptelefoon rechtstreeks op de receiver wordt aangesloten werkt alles uitstekend, maar het probleem is dan dat ik geen geluid meer heb over de speakers. Het probleem van nu is dat ik wel geluid heb bij dolby pro logic signaal, maar geen geluid bij dolby digital signaal. Voorheen met de humax decoder nooit een probleem gehad, maar nu heb ik een horizon box aangesloten, wat misschien wel een probleem is.
Ziggo kon niet helpen en adviseerde mij naar de community te gaan. Wie o wie kan mij helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Probeer de jack aansluiting van de hzn eens. Echter het blijft een stereo wergave als je de koptelefoon gebruikt. Zover ik weet zijn de aansluitingen op de receiver (versterker) op de achterzijde aansluit punten van externe apparaten, dus tv dvd hzn en etc. om deze het geluid uit te dragen. Een koptelefoon ontvangt alleen geluidsignaal en is weergave app. je bedoeld natuurlijk deze aan te sluiten op de box uitgangen. (ik wou dat andere ook even vermelden) zou ik niet doen. Helaas is het zo mocht dit niet lukken: als je gebruik maakt van de koptelefoon om het geluid tijdelijk aan te passen. Wat bij de humax idd niet hoefde.

Bekijk in context

7 Reacties 7
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Bij de Horizon is het helaas zo dat idd de dolby digital 5.1 niet wordt weergegeven bij een 2 wegs audio signaal. Wat de koptelefoon is. Je dient dan ook in dit geval stereo te kiezen en in het menu digital output uit te schakelen.
bladeren
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Robbo,

Allereerst heel hartelijk dank voor je antwoord. Daar word ik niet echt blij van. Net een koptelefoon gekocht en omdat het een hygienisch artikel is mag hij ook nog eens niet terug. Maar goed. Als ik hem aansluit op de AV receiver heb ik geen geluid meer over de speakers. Zit er een mogelijkheid om de koptelefoon aan de achterkant van de receiver aan te sluiten?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Probeer de jack aansluiting van de hzn eens. Echter het blijft een stereo wergave als je de koptelefoon gebruikt. Zover ik weet zijn de aansluitingen op de receiver (versterker) op de achterzijde aansluit punten van externe apparaten, dus tv dvd hzn en etc. om deze het geluid uit te dragen. Een koptelefoon ontvangt alleen geluidsignaal en is weergave app. je bedoeld natuurlijk deze aan te sluiten op de box uitgangen. (ik wou dat andere ook even vermelden) zou ik niet doen. Helaas is het zo mocht dit niet lukken: als je gebruik maakt van de koptelefoon om het geluid tijdelijk aan te passen. Wat bij de humax idd niet hoefde.
bladeren
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Robbo,

Nogmaals heel hartelijk dank voor je supersnelle antwoord. Ik ga straks e.e.a uitproberen. En anders gewoon maar van signaal wisselen. Nogmaals, mijn dank.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Gewoon idd kwestie van uit proberen... Maar het feit blijft dat de geluidsweergave idd bij de humax wat meer qua koptelefoon gebruiksvriendelijker was.
bladeren
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Robbo,

Aansluitingen van de koptelefoon omgedraaid. Dus rode en witte tulp achterin de horizon box en de jack in de receiver van de koptelefoon. En ja hoor, geluid!!! Ik ken je niet, maar voor mij ben je een topper.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok bedankt voor de terugkoppeling Mooi dat het gelukt is!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic