1
Vraag
2
Reacties
PeterNL070

Level 1
  • 195Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes

Internet van Ziggo nodig voor On Demand via de Mediabox XL?

Nu heb ik Ziggo met het extra pakket. Nu kan ik zonder internet abonnement toch gebruik maken van de on demand service. Nu wil ik heel misschien de Horizon Mediabox nemen als deze beschikbaar komt voor Ziggo abonnees.

Maar nu kreeg ik in een andere topic deze link: http://www.upc.nl/pdf/upc-horizon-installatiehandleiding-nieuwe-klant.pdf
Heb ik met deze Horizon Mediabox dan ineens wel een Ziggo internet abonnement nodig aangezien ik voor geen goud weg wil bij XS4ALL, of werkt dit hetzelfde als de Cisco decoders? Situatie is nu dat uit de muur de kabel in een versterker gaat en vervolgens 2 kabels naar 2 decoders waarvan een dus een on demand mogelijkheid zit die ik zeker ook benut.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PeterNL070
Topicstarter
Level 1
  • 195Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes
Via twitter contact gehad ook bij hun heb je GEEN internet nodig van hun om gebruik te kunnen maken van on demand 🙂

Bekijk in context

19 Reacties 19
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik zou even afwachten op meer info hierover. Ziggo zal wel informeren wat de mogelijkheden zijn.
Wat ik gelezen heb is zolang het internet en andere diensten nog gescheiden zijn, dat de huidige sit. van toepassing is.
PeterNL070
Topicstarter
Level 1
  • 195Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
Ik zou even afwachten op meer info hierover. Ziggo zal wel informeren wat de mogelijkheden zijn.
Wat ik gelezen heb is zolang het internet en andere diensten nog gescheiden zijn, dat de huidige sit. van toepassing is.


Ok want ik heb geen zin om speciaal voor on demand internet van Ziggo af te nemen naast mijn huidige XS4ALL (is stabieler vind ik)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Vlgns mij (weet dat niet zeker) is de on demand techniek die upc gebruikt anders dan bij ziggo. ik zal dit even nagaan op internet. ziggo via een portal en upc ?
PeterNL070
Topicstarter
Level 1
  • 195Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes
Dus met andere worden ik word in de toekomst GEDWONGEN speciaal voor on demand een internet abonnement te nemen.... nou mijn ervaring met kabel internet in mijn wijk is niet best en via XS4ALL geen enkel probleem is in elk geval nihil plus hun helpdesk vind ik vele malen fijner want gewoon een 020 nummer en sms wanneer het rustig is wanneer het onverwacht heel druk is.
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
De Horizon is een alles-in-één-box, dus een ontvanger/recorder + internet router. Je hebt dus maar één coax aansluiting nodig, en niet twee zoals bij de gescheiden TV en internet aansluitingen. Voor on-demand kun je waarschijnlijk volstaan met de langzaamste internet aansluiting. De Horizon schijnt nog meer TV functies te hebben, maar ik weet zo niet welke.

Je kunt natuurlijk altijd XS4ALL blijven gebruiken naast een Ziggo internet aansluiting.
PeterNL070
Topicstarter
Level 1
  • 195Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes
caesar wrote:
De Horizon is een alles-in-één-box, dus een ontvanger/recorder + internet router. Je hebt dus maar één coax aansluiting nodig, en niet twee zoals bij de gescheiden TV en internet aansluitingen. Voor on-demand kun je waarschijnlijk volstaan met de langzaamste internet aansluiting. De Horizon schijnt nog meer TV functies te hebben, maar ik weet zo niet welke.

Je kunt natuurlijk altijd XS4ALL blijven gebruiken naast een Ziggo internet aansluiting.


PFFF dat betekend dat ik dan van €13,95 naar €53,90 per maand ga aangezien mijn vader de hoofd abonnee is, en hij gaat zeker geen internet erbij nemen want we hebben al XS4ALL. En daarbij staat XS4ALL ook al op mijn naam en dat is al €30,50 p/m

Als dit de realiteit gaat worden is het verdomde WAARDELOOS!
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
En de Horizon moet je ook nog huren........
PeterNL070
Topicstarter
Level 1
  • 195Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes
caesar wrote:
En de Horizon moet je ook nog huren........

Ok dat is opzicht geen ramp afhankelijk wat de kosten zijn en wat het betekent als er een defect is en deze dan kan omruilen bij zo'n Ziggo shop bij ons in de binnenstad)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Je wilt echt alleen xs4all behouden? Ik zou toch overwegen om een alles in een pakket te nemen. Ik begreep dat voor jou kabelinternet onbetrouwbaar is heb je hier ervaring mee?
PeterNL070
Topicstarter
Level 1
  • 195Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
Je wilt echt alleen xs4all behouden? Ik zou toch overwegen om een alles in een pakket te nemen. Ik begreep dat voor jou kabelinternet onbetrouwbaar is heb je hier ervaring mee?


Ja en bovendien woon ik thuis en wil mijn pa KPN behouden wat ik mij kan voorstellen. Is wellicht duurder maar vele malen betrouwbaarder en ik heb in 3 jaar tijd meer problemen gehad met Ziggo dan ik in 8 jaar heb bij XS4ALL (zeker qua helpdesk)

Tenzij ik korting kan krijgen vanwege het feit dat mijn vader hoofd abonnee is. Overigens liet ik hem vandaag zien wat on demand is en hij was verbaasd hoeveel er beschikbaar was van wat hij leuk vind.

Overigens is het ook zo dat vanwege problemen van uit hemzelf (prive redenen) dat hij alles wilt laten zoals het is.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Uiteraard privé is privé. En uiteraard moet je de wens van je vader respecteren!
Maar in 1e inst. dacht ik even met jullie mee. idd Goedkoper etc. maar ik begrijp dat je ervaringen inz. ziggo internet (die ik gelukkig niet heb. Bij mij juist anders om) dit je keuze is.
PeterNL070
Topicstarter
Level 1
  • 195Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
Uiteraard privé is privé. En uiteraard moet je de wens van je vader respecteren!
Maar in 1e inst. dacht ik even met jullie mee. idd Goedkoper etc. maar ik begrijp dat je ervaringen inz. ziggo internet (die ik gelukkig niet heb. Bij mij juist anders om) dit je keuze is.


Jammer dat ik niet alleen internet kan nemen aangezien mijn vader al hoofd abonnee is zoals ik nu alleen voor het extra pakket betaal. Misschien tegen die tijd maar eens naar zo'n Ziggo shop in de binnenstad. Nou ik weet uit ervaring bijvoorbeeld ook dat qua telefonie mijn beide oma's er diverse malen eruit lagen waaronder een van me oma's zelfs 3 dagen wat natuurlijk onacceptabel is. Dus misschien dat je in een goede wijk woont voor kabel internet.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Wellicht! Het is ook vaak persoonlijk. De ene is liever klant bij die en de ander bij die ander aanbieder. Bij heleboel gebruikers gaat het goed en bij ander helaas fout (lees de topics maar)
Dit geldt voor ziggo en alle andere aanbieders als ik zo de klachten lees op div. sites. En als jouw of mij ervaring negatief is blijft dan hangen, en dan maak je de keuze met wie je in zee gaat. maar dit een beetje out topic:D
PeterNL070
Topicstarter
Level 1
  • 195Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes
Moet wel zeggen dat ik het als een luxe zie dat ik via zich niet perse internet van hun hoeft te hebben voor on demand maar dat het gewoon via de kabel binnenkomt voor het on demand gedeelte. UPC wilt blijkbaar dat je er gewoon voor betaald.

Maar er zullen wel meer zijn zoals ik die internet van bedrijf x hebben en tv + on demand via Ziggo
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ieder zijn eigen keus. maar i.g. suc6 met je keuze!
PeterNL070
Topicstarter
Level 1
  • 195Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes
Thanks.
PeterNL070
Topicstarter
Level 1
  • 195Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes
Via twitter contact gehad ook bij hun heb je GEEN internet nodig van hun om gebruik te kunnen maken van on demand 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
PeterNL070 wrote:
Via twitter contact gehad ook bij hun heb je GEEN internet nodig van hun om gebruik te kunnen maken van on demand 🙂


Prima toch!
PeterNL070
Topicstarter
Level 1
  • 195Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
PeterNL070 wrote:
Via twitter contact gehad ook bij hun heb je GEEN internet nodig van hun om gebruik te kunnen maken van on demand 🙂


Prima toch!


Zeker weten ja haha.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic