1
Vraag
2
Reacties
marjavantricht

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb ik een coaxkabel nodig voor CI+ module?

TV kijken zonder coaxkabel? Lees hier de alternatieven!

kabel nodig bij CI+ module? Ik heb een TV die geschikt is voor internet TV. Als ik een CI+module bestel kan ik dan TV kijken? Of moet er toch nog een coax kabel gebruikt worden? Ik heb de TV in een andere kamer staan dan de mediabox en de router. Zou het fijn vinden zonde kabel want die aansluiting zit aan de verkeerde kant.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Uw tv moet met een coaxkabel verbonden zijn om via CI+ tv te kijken.

TV kijken zonder coaxkabel? Lees hier de alternatieven!

Bekijk in context

13 Reacties 13
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Uw tv moet met een coaxkabel verbonden zijn om via CI+ tv te kijken.

TV kijken zonder coaxkabel? Lees hier de alternatieven!

marjavantricht
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat is jammer, dankjewel.
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes
Beste marjavantricht,

Met een CI+ module is een Coax kabel nodig.
Mogelijk kun je gebruik maken van Ziggo Go? Dat kan via Wifi of Internetkabel ( stabieler)

Als de aansluiting van de COAX op de TV aan de verkeerde kant zit is beetje handigheid met aansluiten van de kabel toch wel mogelijk?


groet,

Bam
marjavantricht
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee de aansluiting op de muur zit aan de verkeerde kant en ik wil liever geen kabel over de grond naar de andere kant.
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes
beste marjavantricht,

Bied de plint geen mogelijkheid tot het verbergen van de kabel?
Andere optie, maar wel omslachtiger, is door de vloer naar beneden en bij de TV weer ergens omhoog.
Dat werkt echter alleen op de begane grond ( door de kruipruimte dus ) :yum:


groet,

Bam
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kijk wel uit met het eventueel verbergen van de coax kabel achter de plinten. In de hoeken moet een coax, zeker een 2- of 3-voudig afgeschermd exemplaar, vaak veel te scherp worden gebogen! Ook de oude coax kabels vinden dit niet prettig en dit kan dan ook tot issues leiden.

Als je onder de vloer door kan is dat natuurlijk het mooist, maar zorg dan dat de kabel niet in het water ligt. Een normale witte coax kabel is daar niet voor geschikt.

Hoe dan ook kom je er niet onderuit dat een coax kabel nodig is bij het Tv kijken op deze manier, en je zal er dus een oplossing voor moeten vinden.
r.fenger

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja dat probleem heb ik nu ook. Op de doos staat dat je geen kabel nodig hebt...... Ik had KPN alles draadloos naar 3 tv's. nu zit ik met allemaal kabel door mijn huis/ gang / etc. Ook ontvangst digitale zenders CI+ werkt niet. Kan de kode niet invoeren. na 3 x 5 blokkeert het. Monteur kreeg het vandaag ook niet beter. wel een abonnement van 65 ejuro ! volgende maand maar weer terug naar kpn ??
r.fenger

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ooh ja dat ook nog..... om "mijn ziggo"aan te maken moet je een klantnummer invullen. Maar waar staat dat ??? ook niemand aan de telefoon krijgen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi r.fenger,

Welke TV's heb je precies? En welke code wil je invullen?
Je klantnummer staat in elke mail die je van Ziggo hebt gekregen, ook als het goed is in de mail met de bevestiging. Zie hier voor eventueel een voorbeeld.

Groet,
Evert
r.fenger

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
i.d. klantnummer gevonden . stond op garantie mail.
Toshiba
Dios
Samsung.

Dios is de oudste staat in de kamer met die box omdat ik daar bijna alleen maar radio luister.
In de Toshiba zit een aansliting voor een CI+ kaart..... maar die werkt dus niet. Monteur kon er ook niets mee, Maar die tv , waar nu 15 meter kabel naar toe ligt, gebruik ik het meest als tv.
Op deze tv kan ik ook niet pauzeren of terugkijken.....

De Samsung heb ik nog niet aangesloten .

En waarom is mij zo een duur abonnement verkocht als ik niet alle mogelijkheden gebruiken kan.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top! Dat is alvast 1 zorg minder 🙂

Er zijn heel veel verschillende modellen TV's van deze merken. Heb je ook het typenummer? Aan de hand daarvan kan dan hulp geboden worden 🙂

In je beschrijving staat dat je ook een Mediabox XL hebt. Heb je die aangesloten op de Dios? En wat krijg je te zien als je pauzeert of terug wil kijken? Een foutmelding? Zo ja, welke?

Dat het nu niet lekker loopt, betekent niet dat je nooit alle mogelijkheden kunt gebruiken. Laten we dus rustig en systematisch alles langslopen, dan moet het vast in orde komen 🙂
r.fenger

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mediabox xl is aangesloten op de Diboss (Dios wass ff te kort)

Diboss LT-20 HLF
Toshiba 24 E 1533 DG
Samsung TM 20 WS

Waar het om gaat is de Toshiba.
Die staat in de slaapkamer waar ik bijna altijd tv kijk.
Met de Diboss aansluiting luitser ik nhoofdzakelijk radio.

Nu is er weer een neiuw probleem.
Kan niet inloggen bij " Mijn Ziggo'"
Alles geprobeerd ... nieuw wachtwoord // opnieuw opstarten etc...
Kan hier op deze pagina alleen met FB inloggen,
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Okee, de problemen met de Mediabox XL zijn dus opgelost? 🙂
Dan richten we ons nu alleen op de Toshiba. Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk wat er mis gaat.
Als je duidelijk benoemt wat wel en niet lukt, kan ik of iemand anders een poging wagen om je te helpen.

Weet je trouwens zeker dat het een Toshiba 24E1533DG is en niet een Toshiba 24D1533DG? Ik kon namelijk zo snel niet een handleiding vinden over de 24E1533DG.
En kun je inmiddels wel weer inloggen in Mijn Ziggo? Zo niet, tot wanneer kon je wel inloggen?

Groet,
Evert
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic