Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Geluid Denon AVR-S650H werkt niet via Next afstandsbediening

Sinds een paar dagen heb ik een Denon AVR-S650H receiver. Het koppelen van de Next afstandsbediening werkt. Via de rode knop op de Next-afstandsbediening gaat de Mediabox Next aan, de Samsung TV en de Denon receiver, maar het geluid van de receiver werkt alleen via de Denon-afstandsbediening. Bij het uitzetten via de Next-afstandsbediening gaan de Next en de receiver uit, maar de TV blijft aanstaan.
De Next, de TV en de receiver zijn bekabeld (Cat6) aangesloten via het UTP-netwerk. De Next is via HDMI aangesloten op de receiver en de TV is via de HDMI-uitgang op de receiver doorverbonden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Update

Inmiddels zijn we alweer een paar weken verder en beschreef ik mijn problemen met de volumeregeling via de Next-afstandsbediening met de Denon AVR-S650H receiver. Op de een of andere manier wilde de Mediabox Next niet begrijpen dat het volume een essentieel onderdeel zou moeten zijn met de koppeling van de afstandsbediening. 

Omdat Denon en Marantz gefuseerd zijn leek het me niet onlogisch dat een deel van de techniek in deze apparatuur overeenkomsten zou hebben... dus heb ik mijn Denon-receiver (je raadt het al) gekoppeld alsof het een Marantz-receiver is. Die Next Mediabox is weliswaar een apparaat uit 2019, maar blijkbaar niet van gisteren en vrat mijn Marantz-verhaaltje niet, dus heb ik de Next maar weer met Denon gekoppeld. Ik weet niet wat er allemaal omgaat in dat Next-kastje, maar het leek erop alsof-ie ineens wakker werd, ging snuffelen in een database en de juiste connectie wist te vinden. Ik was voorzichtige blij omdat mijn eerdere ervaringen met de Next-afstandsbediening niet tot enig succes hebben geleid.
Maar het werkt nog steeds en alles doet wat het moet doen!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Vervolg op het voorgaande:

De afstandsbediening van de Mediabox Next doet nog steeds niks met de Denon AVR-S650H receiver, maar ik kan wèl met de afstandsbediening van de Samsung-TV het volume van de receiver regelen. Op zich lijkt dit grappig maar er liggen nog steeds drie afstandsbedieningen op tafel.
Ziggo belooft één afstandsbediening, maar in de praktijk komt daar niet zoveel van terecht:

Bedien je mediabox, tv en thuisbioscoopsets met 1 afstandsbediening. Scheelt een hoop ruimte op de tafel.

Misschien is het een idee als Ziggo een lijst produceert met compatibele apparatuur die gekoppeld kan worden met de Mediabox Next. Want het koppelen van de afstandsbediening blijft een wat schimmig verhaal. Via het koppel-menu herkent de  mediabox het merk, maar vervolgens kun je niet uit een lijst jouw apparaat selecteren.

 

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes
  •  
  •  Afstandsbediening opnieuw koppelen

    a.

    Druk op

     

     

     op de afstandsbediening.

     

     

    b.

    Ga naar het Tandwieltje (Instellingen) en druk op 

     

     

    .

     

     

    c.

    Ga naar Beeld en Geluid

     

     

    d.

    Ga naar Koppel je afstandsbediening aan apparaten en druk op 

     

     

    .

     

     

    e.

    Kies het type apparaat dat je wilt koppelen via Koppel je TV of Koppel je versterker en druk op 

     

     

    .

     

     

    f.

    Kies het merk van het apparaat dat je wilt toevoegen (je kunt ook met de letters navigeren) en bevestig je keuze met 

     

     

    .

     

     

    g.

    Druk op Test wat toetsen om de functies op de afstandsbediening te testen.

     
     

     

    h.

    Is de koppeling niet gelukt? Voer dan het specifieke typenummer in van het apparaat dat je wilt koppelen. Vervolgens kun je opnieuw wat toetsen testen.

    Het is mogelijk dat de mediabox sommige oudere televisie niet volledig kan bedienen.

     

     

    Koppeling gemaakt!

     
     
  •  
 
Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dankjewel @Richard1993! voor je uitleg. Maar ik heb de Mediabox Next inmiddels lang genoeg om te weten hoe of ik een afstandsbediening moet koppelen.
Bij mijn vorige receiver (een Yamaha) werkte dat; niet perfect want daarna raakte de koppeling weer zoek en kon het koppelen weer opnieuw beginnen. Bij deze receiver staat Denon ook direct in het koppel-menu, maar ook het intikken van het typenummer geeft geen effect; er gebeurt gewoon helemaal niks.
Zoals ik eerder schreef zou het een stuk handiger zijn als na het kiezen van de merknaam, je vervolgens een modelnummer zou kunnen selecteren. Op die manier weet je gelijk of jouw model compatibel is om te koppelen.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo! Dit is best een tegenvaller wanneer je een nieuwe receiver hebt aangesloten. Ik heb geen lijst met devices waarbij het wel en niet werkt. We doen ons best om zoveel mogelijk apparaten te ondersteunen. De praktijk wijst uit wat wel en niet goed werkt ben ik bang. Per merk zijn er in de box een aantal 'settings of codes' beschikbaar waar de box vanzelf langsloopt tot jij aangeeft dat het werkt. Bij nieuwe devices is er kans dat deze settings nog niet bekend zijn. 

Een paar keer opnieuw proberen te koppelen kan helpen. Hoe dat in zijn werk gaat weet je inmiddels als geen ander, en de precieze instructies zijn in dit topic ook al geplaatst. Ik heb helaas geen oplossing voor je op korte termijn.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen met de Next en een Denon AVR-S650H.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Update

Inmiddels zijn we alweer een paar weken verder en beschreef ik mijn problemen met de volumeregeling via de Next-afstandsbediening met de Denon AVR-S650H receiver. Op de een of andere manier wilde de Mediabox Next niet begrijpen dat het volume een essentieel onderdeel zou moeten zijn met de koppeling van de afstandsbediening. 

Omdat Denon en Marantz gefuseerd zijn leek het me niet onlogisch dat een deel van de techniek in deze apparatuur overeenkomsten zou hebben... dus heb ik mijn Denon-receiver (je raadt het al) gekoppeld alsof het een Marantz-receiver is. Die Next Mediabox is weliswaar een apparaat uit 2019, maar blijkbaar niet van gisteren en vrat mijn Marantz-verhaaltje niet, dus heb ik de Next maar weer met Denon gekoppeld. Ik weet niet wat er allemaal omgaat in dat Next-kastje, maar het leek erop alsof-ie ineens wakker werd, ging snuffelen in een database en de juiste connectie wist te vinden. Ik was voorzichtige blij omdat mijn eerdere ervaringen met de Next-afstandsbediening niet tot enig succes hebben geleid.
Maar het werkt nog steeds en alles doet wat het moet doen!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Dankjewel voor de terugkoppeling @Wim C. 
Fijn om te lezen dat de Mediabox Next "wakker werd en ging snuffelen naar de juiste connectie".
Ik zal voor nu dit draadje sluiten.

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. 

Uitgelicht topic