1
Vraag
2
Reacties
stootje

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen signaal op kanaal 7 en 12

Hoi, sinds zeker een half jaar heb ik geen ontvangst meer op kanaal 7 en 12.
Ik heb een samsung smart tv en krijg het signaal binnen via de smt-c7140 samsung hd recorder: ethernet verbinding. coax gaat uiteraard ook naar de hd recorder.
Melding E48-32.
Overige zenders zijn prima.
Coax en ethernetkabel rechtstreeks met connectbox verbonden; geen effect.
Is dit een bekend probleem en is er oplossing ?
gr.stootje
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK duidelijk, dit zijn geen hedendaagse wandcontactdozen en mogelijk niet eens geschikt om allerlei storingssignalen uit je coax netwerk te houden zoals 4G zenders en andere.

Een Ziggo monteur zal de eerste gratis vervangen, de andere zou mogelijk kosten met zich mee kunnen brengen, omdat tot en met het eerste punt voor Ziggo is en de rest in je huis is voor jezelf, maar meer dan de kostprijs is dit meestal niet en je hebt er dan ook weer garantie op.

Neem contact op met Ziggo om de monteur aan te vragen.
Je kunt direct contact opnemen met Ziggo via de chat of op een andere manier op de contactpagina beschreven.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het lijkt toch een signaal probleem te zijn.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En een foto als er bij de Samsung nog een wandcontactdoos zit?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Al even gezocht op het forum?

Kijk hier eens.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/foutmelding-e48-32-oorzaken-en-oplossingen-23660#post292503
stootje
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi be rt, bijgaand de foto's.
Ik kan de verbinding niet via de ci-module testen (werkt niet meer).
Wandcontactdoos overbruggen geeft geen verschil.
Ik heb al uitgebreid op het forum gekeken maar tot nu toe geen oplossing.
groet, stootje
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK duidelijk, dit zijn geen hedendaagse wandcontactdozen en mogelijk niet eens geschikt om allerlei storingssignalen uit je coax netwerk te houden zoals 4G zenders en andere.

Een Ziggo monteur zal de eerste gratis vervangen, de andere zou mogelijk kosten met zich mee kunnen brengen, omdat tot en met het eerste punt voor Ziggo is en de rest in je huis is voor jezelf, maar meer dan de kostprijs is dit meestal niet en je hebt er dan ook weer garantie op.

Neem contact op met Ziggo om de monteur aan te vragen.
Je kunt direct contact opnemen met Ziggo via de chat of op een andere manier op de contactpagina beschreven.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
stootje
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Be rt, ik heb contact met Ziggo gehad. Zij stellen dat ik last heb van een DVBT mast in de buurt. Dit zou te verhelpen zijn door een beter afgeschermde coax kabel tussen de hd recorder en tv. Ik heb me hier laten misleiden want het signaal naar de hd recorder is bij kanaal 7 en 12 al niet goed.(zie foto)
Bij servicemonteur bezoek vragen zij 50eur. aan kosten en zeggen dat hun wanddoos niet vervangen hoeft te worden. Ik weet niet goed hoe verder; rechtstreeks verbinden ziggodoos en hd recorder helpt niet dus wanddoos is mogelijk niet de oorzaak. Signaalinformatie tv is niet beschikbaar.
gr Ad
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik leg je probleem nu direct bij een Ziggo moderator neer, want hier gaat iets helemaal niet goed, mijns inziens. stootje

Morgen komt een Ziggo moderator hier langs en zullen hun bevindingen hier plaatsen.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je community profiel staan, dan kunnen ze direct zien wat er ooit gebeurt is op je adres.

Dit is een AOP uit, ik vermoed zelfs uit begin jaren 90 van de vorige eeuw toen DVBT er nog niet eens was en is er zeker niet één die voldoet aan de hedendaagse eisen zoals afscherming voor 4G en andere zenders wat pas dik 20 jaar later kwam.
stootje
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de snelle actie.
De adresgegevens staan al in mijn profiel.
gr.stootje
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
stootje OK, ik hoor graag hoe het afloopt.:relaxed:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey stootje . Ik kreeg een seintje van Be rt met de vraag of ik me hier even mee kon bemoeien. Nou, dat kan ik wel!
Hier is inderdaad even een monteur nodig. Dat je signaal-verlies hebt, komt overduidelijk door verouderde aansluitingen.

Nu zeg je dat dit je 50 euro zou kosten en dat er gezegd is dat je aansluitingen niet vervangen hoefden te worden. Door wie is dit gezegd?

Mocht je willen, kunnen wij samen even een monteur inplannen die de boel bij je komt verhelpen 🙂
stootje
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi Lycke en Be rt, de 50 euro heb ik afgeleid uit de ziggo website en de uitlatingen van de klantenservice. Deze kwam zeer coöperatief over maar stelde dat het niet aan hun wanddoos lag maar aan storing door een dvbt mast. Hij had overigens niet mijn foto's gezien en zijn oordeel bepaald door mijn uitlatingen.
Graag ga ik in op je voorstel om een servicemonteur in te plannen.
groet,stootje
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik stuur je een privebericht!
stootje
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi allemaal, dank voor de bijdrage. Fijn dat dit forum inhoudelijk prima reageert.
Monteur is gisteren geweest en heeft de ingangs- en kamer doos vervangen. Kabel had hij ook graag vervangen maar was moeilijk uit de buis te krijgen. Heeft 15m.kabel achter gelaten. Totale kosten €65. wat gezien het uur werk en materiaal redelijk is.
Zeer tevreden over de monteur.
Tot nu toe alle kanalen (ook 7 en 12) goed; afwachten of dit zo blijft en anders moet ik nog aan de bak.
Nogmaals dank voor de adviezen.
stootje
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
stootje TOP, veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic