Foutcode 1090

Nieuwe mediabox naast connectbox ontvangen. Connect is nu online maar de nieuwe mediabox staat offline bij installeren en geeft 1090 als foutcode. Op de helpdesk krijgt niemand het voor elkaar. Wie heeft een oplossing?

Edwin3
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
4 Reacties 4

Foutcode 1090 | Klantenservice | Ziggo

 

Foutcode 1090
Er is een probleem met de activatie van je Mediabox XL.

Je kunt de oorzaak van deze foutcode helaas niet zelf verhelpen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic en kunnen diep in de achtergrond kijken en de juiste actie ondernemen en/of de personen bereiken.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 
 
 
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39757Reacties
  • 2218Oplossingen
  • 8204Likes

Goedemorgen @Edwin3 en welkom op de Community,

Wat vervelend dat de Ziggo Mediabox XL geen verbinding krijgt en op foutcode 1090 blijft hangen! Ik heb even jouw gegevens erbij gepakt en zo te zien is de Ziggo Mediabox XL wel adminsitratief geactiveerd. De reden dat het apparaat nu niet werkt moet in dit geval dus signaalgerelateerd zijn. Heb je de Ziggo Mediabox XL al eens rechtstreeks op het eerste aansluitpunt van Ziggo (Abonnee overnamepunt/AOP) aangesloten? Kijk dan of de tekst "offline" uit het display verdwijnt en of de Mediabox dan verder komt in de installatie. 

Lost dit het niet op, dan lijkt het mij verstandig de monteur die op 25 februari 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur af te wachten. 
Laat je weten wat jouw bevindingen zijn? 

Groeten,

Paul 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5157Reacties
  • 404Oplossingen
  • 969Likes

nee dat lukt ook niet helaas, monteur kan beter een nieuwe mediabox meenemen?!

Edwin3
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Edwin Jammer dat het daarmee niet is opgelost! Ik vermoed dat het probleem dan aan het aansluitpunt of de Mediabox zelf ligt. De monteur heeft uiteraard wel een nieuwe Mediabox XL bij zich. Laat maar weten of het allemaal gelukt is na het monteursbezoek. 
Groeten,

Paul

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5157Reacties
  • 404Oplossingen
  • 969Likes

Uitgelicht topic