1
Vraag
2
Reacties
Chaydee

Level 7
  • 168Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes

FILM 1 komt met nieuw abonnement

Vanaf vandaag begint ...film 1 met abonnement voor 1 jaar 79,95.
Maand abonnement van 7,99.
Wat gaat ziggo mee in die prijs.

Bron: tweakers.net

https://tweakers.net/nieuws/140005/film1-is-vanaf-donderdag-beschikbaar-als-streamingdienst.html
50 Reacties 50
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
film 1, ondemand. Zou ook gewoon dolby digital moeten zijn,
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Heb ,het vermoeden dat via pdif. Soms de omschakeling naar dolby digital niet feilloos werkt.Immers ,bv tv zenders zonder dolby digital zijn stereo.Maar bij bv de mediabox xl, schakelt heel goed van stereo naar dolby digital, zeker via de hdmi. Heb vaak meegemaakt, dat bv via pdif, deze omschakeling gepaard ging met wat ploffen in het geluid ( bij het omschakelen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik weet haast zeker van niet... Wat geeft jou reciever aan? Dat de speakers geactiveerd zijn wil nog niet zeggen dat het dolby is: pcm indien geselecteerd word ook alle speakers weergegeven in display van reciever. Bv Netflix geeft aan dolby digitaal + Film 1 pcm... dus. Bij Netflix is het even anders. Daar moet het over hdmi. spdif is gewoon pcm.

Verder Ook in de test fase was dit al zo.
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Verder, nog een tip. Omdat je een film liefhebber bent. Probeer eens de beeld instelling 1080p en 4.4.4.. Als je tv, dit aankan dahm, de beelden springen bijna je tv uit. En niet te vergeten de kleuren
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
ukblur wrote:
Verder, nog een tip. Omdat je een film liefhebber bent. Probeer eens de beeld instelling 1080p en 4.4.4.. Als je tv, dit aankan dahm, de beelden springen bijna je tv uit. En niet te vergeten de kleuren
Dank voor de tip... Maar alles juist ingesteld... Ik ben tester dus... Al van af het begin nog voor de uitrol mediabox xl Dit zo ingesteld.
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
de beeld verwerking, van de mediabox xl is bijna superieur. Had, even de humax 5300c in bezit. Maar,( ( als je de mediabox xl gewend bent ( een feestje elke keer), dan pas kom je erachter hoe goed deze decoder is. ( hij wordt, niet voor niks zo warm. Deze decoder, vecht echt voor het beste beeld .De processor, werkt bijna continue op volle toeren.
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
dus, je bent tester. Heb je nog tips voor mij. Om er nog meer uit te halen. Wat zijn bij jou de beeld instellingen van de mediabox xl
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Als alles goed is ingesteld is het een mooie box.
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Op de vraag,wat geeft je versterker aan. Nou in beide gevallen dus 5.1. Ps je moet natuurlijk wel testen op een nieuwe film he, Geintje
En bij netflix, heb ik de melding dolby digital plus.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik heb het volgende gedaan. Ik heb (nog een fullHD tv) 1080p in plaats van resolutie tv aanhouden. Net als jij Ycbrc 4.4.4. Wel dien je wel de kleuren van de tv wat beter naar jou smaak aan te passen. RGB gaat ook goed( dit ook eens getest) Dan is de instelling van kleuren wat eenvoudiger. Wat is je smaak, voorkeur is persoonlijk... Ik ben voorstander van de 4.4.4 Omdat uberhaupt dit ook de standaard is voor HDMI. Maar RGB is ook zeer goed te doen. ( kleuren 1 op 1. en bij 4.4.4 wordt er natuurlijk constant gefilterd. ( groen is eigenlijk uitgefilterd) zo ongeveer, niet exact, maar het fijne moet je maar eens googlen.
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
film1 ondermand (pcm). Dat zou dolby digital moeten zijn. Heb, je dit al getest zonder de mdif kabel.Heb, echt het vermoeden dat de mediabox xl dit dan niet doorgeeft door die aansluiting. En wel pakt, op de hdmi aansluiting. Ik, vindt persoonlijk. Dat mdif, eigenlijk een techniek is van jaren geleden.Verder, een laatste tip. Als je een hdmi kabel aansluit tuusen beide, ff bij beide spanning eraf (de pdif kabel ontkoppelen)dan de spanning erop. Hierdoor, krijg je de ideale handschake tussen beide apparatuur. En hierdoor, weet je echt zeker dat de mdif aansluiting echt uit is geschakeld, en het geluid nu echt wel dia de hdmi moet
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik gebruik de spdif kabel niet meer..:relaxed: En deze ook uit gezet in menu mbxl. ..Al van af het begin...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Tv film 5.1 en 105 (app ondemand) echt pcm bij mij..
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
bij 4.4.4, wordt er juist niet gefilterd. Daar is de bitstream het hoogst. Alleen, bij 4.4.2, daar wordt gecomprimeerd in het signaal. En hierdoor, ontstaan beeldfouten bij snelle bewegingen. Verder, is er helemaal niks mis met een hd tv. Momenteel zijn er nog niet veel uitzendingen in 4k. En moet een 4k tv, ook nog veel beeldlijnen uitrekenen om het een soort 4k te krijgen. Heb, vaak getest. Of , er nu veel verschil is met hd tv of 4k met een goede tv decoder. En mijn ondervindingen zijn, met een goede hd tv ( dus, met een goede video kaart enz )( dus gewoon een hele goede high end hd tv), het verschil minimaal is.
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
kanaal 105, idd stereo
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
dus, bij ondemand zeker niet kijken via kanaal 105. Maar ga naar de instellingen ondemand, dan naar film 1, en zoek daar een film, en geniet van 5.1.Misschien, dat je nog een keuze moet maken bij de start van de film welk geluid je wil. En staat daar iets niet goed.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
ukblur wrote:
kanaal 105, idd stereo


Kijk en dat is de app...link naar ondemand..staat ook op de display van de mbxl. dus gewoon stereo.

Inz 4.4.4 zou je gelijk kunnen hebben.. hoor:slight_smile: Ik haal ook wel eens dingen door el kaar en al enige tijd gelede wat meer in verdiept...:thinking:
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
dus, de app ondemand 105. Deze, is idd stereo. Dus, gewoon ff naar ondemand selecteren. Dan zoeken naar aanbieders film1, en hoppa alles in dolby digital. Dus, NIET via kanaal 105.
Chaydee
Topicstarter
Level 7
  • 168Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
FILM 1 getest op Nvidia Shield.
Werkt goed.
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
ook. bij films en series, veel in dolby digital. In dat menu, staat ook film 1.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic