WeegbreeJoop

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Extra tv pakket

Ik heb hulp nodig bij de instellingen om uiteindelijk films & series L te kunnen kijken. De situatie: tv kijken met CI+, Samsung UE37ES6100, niet verbonden met internet (kan ik doen, indien nodig). De on demand knop op Samsung afstandsbediening niet actief. Deze vraag stel ik voor mijn 87 jarige vader. Via Ziggo klantenservice kreeg ik in een eerder stadium drie verschillende antwoorden.  Het stappenplan op de site van  Ziggo doorlopen maar zonder het gewenste resultaat. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd of begrijp ik het niet. Alvast bedankt voor het geven van een reactie. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Je kan alleen On Demand kijken als je in een Voormalig Ziggo gebied woont. Aan de hand van de postcode check https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus

Kan je zien welke je nodig hebt. Als je een Quantis of een Smit heb dan is deze interactief, heb je een Neotion of SmarDTV dan is deze niet interactief deze zijn geschikt voor Voormalig UPC gebied.

 

Als de module juist is geïnstalleerd dan kan je via de Rode Knop op de Afstandsbediening gebruikmaken van On Demand. geeft ie ook aan Ziggo On Demand. (Zie foto rechts onder in beeld) (De Decoder niet want die is van de Humax, gaat alleen om de afbeelding)

 

763.jpeg

 

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ten overvloede de TV heeft een internet verbinding nodig!! Zie ook de melding in de reactie van @Dave! @ Dat mag via wifi bedraad is beter!

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Je kan alleen On Demand kijken als je in een Voormalig Ziggo gebied woont. Aan de hand van de postcode check https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus

Kan je zien welke je nodig hebt. Als je een Quantis of een Smit heb dan is deze interactief, heb je een Neotion of SmarDTV dan is deze niet interactief deze zijn geschikt voor Voormalig UPC gebied.

 

Als de module juist is geïnstalleerd dan kan je via de Rode Knop op de Afstandsbediening gebruikmaken van On Demand. geeft ie ook aan Ziggo On Demand. (Zie foto rechts onder in beeld) (De Decoder niet want die is van de Humax, gaat alleen om de afbeelding)

 

763.jpeg

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ten overvloede de TV heeft een internet verbinding nodig!! Zie ook de melding in de reactie van @Dave! @ Dat mag via wifi bedraad is beter!

WeegbreeJoop
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het reageren. Aan de hand van de postcodecheck krijg ik de melding dat de tv geschikt is voor digitale tv (aangegeven door een vinkje onder digitale tv) onder interactieve tv staat geen vinkje (dus niet geschikt??) Het betreft een Quantis kaart. Deze postcodecheck had ik ook reeds op de site van Ziggo ontdekt. Bij mijn volgende poging zal ik de module opnieuw installeren en tevens een internetverbinding aanbrengen (tip Rowi).

WeegbreeJoop
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het reageren. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Bij het installeren na dat je internet hebt, eerst de Module dan de stappen doorlopen en daarna de Smartcard. dan moet het zekers goed komen, anders zien we reactie graag, helpen we je verder.

WeegbreeJoop
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag een poging gedaan om on demand kijken voor elkaar te krijgen. Helaas is dit, met mijn beperkte kennis, niet gelukt. Ik zie graag eventuele aanvullingen tegemoet en anders schakel ik maar een monteur in.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @WeegbreeJoop,

Welkom op de vernieuwde Community! 
Ook super aardig dat je Movies & Series L wilt regelen voor je vader, al is het natuurlijk spijtig dat dit nog niet is gelukt.
Dit moet natuurlijk alsnog worden geregeld, laten we daarom beginnen bij het begin.

Op het adres in je Community profiel staat een Movies & Series L abonnement met smartcard actief. 
Als er een interactieve Quantis module wordt gebruikt is dat ook goed.

Heeft de TV inmiddels verbinding met het internet?
En is het on demand menu inmiddels te vinden?
Of verschijnt er dan nog een foutcode op de tv van je vader?

WeegbreeJoop
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Erik P Z, 

 

Hier kom ik een andere keer op terug wanneer ik weer bij mijn vader ben (geweest). De tv maakte verbinding met het internet (bedraad) maar gaf wel een melding. Welke weet ik niet meer.

 

Tot snel. 

Namens WeegbreeJoop

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @WeegbreeJoop,

Top! We zien graag je bericht tegemoet over de foutmelding.
 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Ben je inmiddels al bij je vader geweest @WeegbreeJoop en krijgt je vader nog steeds een foutmelding?

Uitgelicht topic