Digitale zenders opnieuw instellen - Samsung TV onthoudt instellingen niet.

Ik heb een Samsung tv uit 2017. Nu heb ik de stappen via schakel mee netjes gevolgd en dat werkt allemaal prima. Nu is het alleen elke keer als de tv uit staat en deze wordt weer aangezet, dan moet ik de digitale zenders weer opnieuw instellen. De instellingen blijven wel staan, maar ik moet elke keer de zenders opnieuw opzoeken. Wie weet wat ik hieraan kan doen?
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Update:

Intussen naar de winkel terug geweest waar ik de tv gekocht heb. Zou om een productiefout gaan (zenders niet opslaan), maar omdat ik tv al een aantal jaar heb, valt deze niet onder de garantie.

Mijn tv heeft inmiddels een update gehad waardoor je nu onder Live tv kan kiezen tussen 'gewone tv' en 'DTV'.

Sinds ik DTV heb geselecteerd zijn de zenders nu, inmiddels een maand, opgeslagen en werkt mijn tv naar behoren!

Bekijk in context

topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
51 Reacties 51

Dag lidia93

robbo is thuis in de Samsung, wellicht kan hij je verder helpen. Maar het lijkt erop dat er iets misgaat in de Tv waardoor deze de zenders niet vasthoudt. Zet je de Tv in stand-by, of zet je deze geheel spanningsloos met bv. een geschakelde contactdoos? Dat laatste is niet raadzaam, al moet het natuurlijk wel kunnen zonder verlies van zenders. Ik ga meedenken, maar Robbo zal morgen wel reageren.
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

Willem-A wrote:
Dag lidia93

robbo is thuis in de Samsung, wellicht kan hij je verder helpen. Maar het lijkt erop dat er iets misgaat in de Tv waardoor deze de zenders niet vasthoudt. Zet je de Tv in stand-by, of zet je deze geheel spanningsloos met bv. een geschakelde contactdoos? Dat laatste is niet raadzaam, al moet het natuurlijk wel kunnen zonder verlies van zenders. Ik ga meedenken, maar Robbo zal morgen wel reageren.

De tv gaat in stand-by.
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Zet om te beginnen de automatische updates eens uit. Dat wil de zenders er nog weleens uit gooien.
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

Als ik de automatische updates uit zet, en er is een update, kan ik deze dan wel handmatig doen of ben ik dan weer de zenders kwijt?
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Het gaat even om de updates van de Tv zelf, en dan met name om eens te kijken of dat een goed effect heeft. De andere updates voor smartcard/Guide kun je niet stopzetten dus die lopen gewoon door. Maar ik ben dus benieuwd wat dit doet. Het kan natuurlijk zijn dat je bij het eventueel wel laden van nieuwe updates weer de zenders kwijt bent, maar dan weet je wel waar het aan ligt.

Maar het kan ook de Tv zijn welke een probleem vertoond. Normaal gesproken moeten de zenders erin blijven, zelfs als heel langdurig de spanning geheel van de Tv af gaat. Dat werkt anders als vroeger toen een back-up batterij het nogal eens liet afweten.
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

Ik heb de automatische updates nu uitgezet. Als ik vanavond thuis ben zal ik kijken of de zenders er nog opstaan.
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ben benieuwd. Succes! Robbo zal vanavond wellicht ook nog wel reageren.
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

lidia93 Hoe wel ik geen tv kijk via module uiteraard geprobeerd om de free to air zenders te testen.

Bij mij op deze manier worden de zenders onthouden: (even van uitgaand zelfde menu structuur)

Kies in het menu zenders. >automatisch afstemmen. > En zoek uitsluitend naar digitale zenders. Dus NIET combinatie digitaal en analoog. Selecteer kabel en provider uiteraard Ziggo.
Selecteer nu HANDMATIG de netwerk zet op handmatig kies 4444 ipv 5555 bij de free to air zenders ( zonder smartcard) en 474000. 64 Qam en 6875 bij symboolfreq. kies dan voor scannen.

Verder heb ik mijn automatische updates gewoon aanstaan. Maar dit terzijde.

Nogmaals ik heb het op deze manier al een tijd geleden zo ingesteld. Zonet even een coax op tv aangesloten om te checken en alles stond er nog in.
Super Expert
Super Expert
  • 15819Reacties
  • 653Oplossingen
  • 2263Likes

Waarom dit robbo ?

"Selecteer nu HANDMATIG de netwerk zet op handmatig kies 4444 ipv 5555 bij de free to air zenders ( zonder smartcard) en 474000. 64 Qam en 6875 bij symboolfreq. kies dan voor scannen".

Ze gebruikt een module dus zou ze 5555 in moeten voeren. En ze kan ook nog in fUPC gebied wonen. Is dat ook zo lidia93 ? Woon je in oud Ziggo of oud UPC gebied? Welke frequentie en ID code vul je normaal gesproken in?
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

Willem-A Ja Maar ts gaf "aan in het kader van schakel mee" dan ga ik er van uit dat het om de free to air zenders gaat.. Om alles netjes opvolgorde te krijgen 4444...
Super Expert
Super Expert
  • 15819Reacties
  • 653Oplossingen
  • 2263Likes

robbo ik zie het. Maar daar jij het over een module had, dacht ik even dat zij die gebruikte.
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

Willem-A Duidelijk... Ik had digitale ontvanger kunnen schrijven...
Super Expert
Super Expert
  • 15819Reacties
  • 653Oplossingen
  • 2263Likes

De beste manier om de juiste frequenties te krijgen is via de schakelmee pagina op basis van postcode.. Bij mij is het bv geen 474000 maar 164000 en 6900 ipv 6875. (op 6875 vindt mijn tv niets)
Expert
Expert
  • 3959Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

Nick999 wrote:
De beste manier om de juiste frequenties te krijgen is via de schakelmee pagina op basis van postcode.. Bij mij is het bv geen 474000 maar 164000 en 6900 ipv 6875. (op 6875 vindt mijn tv niets)

maar jij zit toch fupc gebiedNick999 ik hier in fziggo. kan soms verschillen:relaxed:
Super Expert
Super Expert
  • 15819Reacties
  • 653Oplossingen
  • 2263Likes

Klopt robbo :sunglasses:
Dat vind ik wel handig van de sschakelmee site dat hij aan de hand van postcode/huisnummer altijd de juiste frequenties geeft. Wellicht ook voor TS.
Expert
Expert
  • 3959Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

robbo wrote:
Willem-A Duidelijk... Ik had digitale ontvanger kunnen schrijven...

Bedoel digitale tuner...
Super Expert
Super Expert
  • 15819Reacties
  • 653Oplossingen
  • 2263Likes

Ontvanger is een Nederlandse vertaling van tuner. :grinning:
Maar hebben we behalve "ontvanger" niet het prachtige woord "afstemeenheid"?
Expert
Expert
  • 1461Reacties
  • 104Oplossingen
  • 428Likes

Ha Ha:thumbsup:
Super Expert
Super Expert
  • 15819Reacties
  • 653Oplossingen
  • 2263Likes

Nick999 wrote:
Klopt robbo :sunglasses:

Dat vind ik wel handig van de sschakelmee site dat hij aan de hand van postcode/huisnummer altijd de juiste frequenties geeft. Wellicht ook voor TS.

Ze staan er ook wel in, maar de Tv kiept ze er weer uit... Dát is het probleem. Samsung rommel... :grin: robbo heb ook zo'n goedkoop ding... :stuck_out_tongue_winking_eye:
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

heeft mijne gelukkig geen last van...
Kwestie van deugdelijkheid :grin::grin::grin::grin::grin:

Expert
Expert
  • 3959Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

De nieuwe 8K Tv Nick999 ? Gaaf ding man! Ziet er goed uit hoor. Ik verwacht dan ook een zeer goede en haarscherpe beeldweergave! :relaxed:

Maar ergens heb ik ook het gevoel dat we wat off-topic gaan... :wink:

Ik hoop eigenlijk dat een moderator dat kan bevestigen .... :grin: Of ontkennen .... :relaxed:
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

Even een update. Tot nu toe blijven alle zenders er gewoon op staan.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

lidia93 wrote:
Even een update. Tot nu toe blijven alle zenders er gewoon op staan.
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Dat is goed nieuws! Wat was nu de oplossing? Het uitschakelen van de automatische updates of andere stappen? Dat is wel fijn te weten. Kunnen anderen ook weer wat mee.

Dank voor de respons.
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

Via schakel mee op postcode alle instellingen aangepast en de automatische updates uitgezet. Tot nu toe bliiven de zenders er op staan.
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

lidia93 wrote:
Via schakel mee op postcode alle instellingen aangepast en de automatische updates uitgezet. Tot nu toe bliiven de zenders er op staan.

Oké, dus de oplossing kan beiden zijn. Ik weet niet of je het wilt proberen, maar zou je anders de automatisch updates weer even aan willen zetten? Moet je misschien weer aan de slag, maar zo te zien red je dat prima en ik ben wel benieuwd wat voor effect dat nu heeft. Dan weten we ook meteen wat nu precies de oplossing was.
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

Het instellen via schakel mee was precies hetzelfde als wat ik de afgelopen tijd heb gedaan.
Automatische updates heb ik nu weer aangezet.
Tv gaat nu uit, ben benieuwd naar de zenders als de tv vanavond weer aan gaat.

Ik laat het weten!
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dank. Dan lijkt het te maken te hebben met de updates, maar ik ben heel benieuwd. Fijn dat je dit wilt doen. Dat waardeer ik zeer. Waar kan het boeket naartoe? :wink:
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

Willem-A wrote:
Dank. Dan lijkt het te maken te hebben met de updates, maar ik ben heel benieuwd. Fijn dat je dit wilt doen. Dat waardeer ik zeer. Waar kan het boeket naartoe? :wink:

Naar mijn huis ?
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Klasse lidia93

zorg ik voor... :wink:
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

Even een update. Gister automatische updates weer aangezet, vanmorgen geen zenders. Vanmorgen automatische updates weer uitgezet en vanavond weer zenders. Denk dan toch dat het probleem is geweest. Iedereen bedankt voor het meedenken!
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dag lidia93

dan is dat inderdaad het probleem. De automatische updates zorgen, vreemd genoeg en helaas vaker voor dit issue. Nogmaals dank dat je dit hebt willen testen!

Nu de updates maar uitlaten en lekker Tv kijken.

Mvg. Willem
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

Gaat helemaal goed komen! Bedankt!
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Helaas, automatische updates staan uit, en toch weer een zwart beeld. Alle zenders weer weg. Wat zou dit toch kunnen zijn?
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

lidia93 Even een brainwave... Toen mijn Samsung aangeschaft was zat dus apart bij de verpakking de module slot. ( soort plastic kapje) Waar evt een ci module in gaat.

Wat ik ook erg raar vond is dat ik deze nog NIET achter de tv had aangesloten ( aansluitpunt zat achter tv en nog bedekt met sticker) ea ook niet lekker ging. Na dat ik de slot geplaatst had ( zonder module) lukte het beter. ( later wel tijdelijk module maar dit terzijde en nvt hier:relaxed:)

Terwijl de digitale tuner gewoon de zenders moet zoeken en opslaan.. (module decodeert alleen maar) vreemd maar waar.. Zou dan ook zonder moeten kunnen. dit even ter info.
Super Expert
Super Expert
  • 15819Reacties
  • 653Oplossingen
  • 2263Likes

...Of het gaat hier om een fout in de Tv zelf. Heb je daarop nog garantie lidia93 ? Zo oud is deze nog niet. Ik baal er wel een beetje van dat het issue toch weer is terug gekeerd. Ik had goede hoop.

En ik kan kan me eigenlijk niet voorstellen dat alleen het aanbrengen van het slot zou helpen. Het is allemaal te proberen, maar het is de Tv die deze zenders opslaat en deze er kennelijk ook weer uitgooit.

Ik zou dus even bellen met de winkelier.
Expert
Expert
  • 14833Reacties
  • 478Oplossingen
  • 2792Likes

Wat ik ook al aangaf.. maar hier speelde het enigsinds... idd vreemd wat ik ook vind☺
Super Expert
Super Expert
  • 15819Reacties
  • 653Oplossingen
  • 2263Likes

lidia93 ik lees jouw post en ik lijkt hetzelfde te hebben met een Samsung tv. Af en toe, verdwijnen de zenders (sinds de overschakeling naar digitaal) en veranderd de instelling terug naar code 4444 in plaats van 5555. Dan werkt alles weer en een paar dagen later is er geen signaal en staat alles op 4444. Ging dat bij jou ook zo?
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

JPvSanten bij mij verdwijnen de zenders zo'n 2 keer per dag inmiddels..
As ik de zenders dan weer opnieuw wil instellen staan de instellingen goed en hoef ik alleen maar zoeken te selecteren en dan heb ik alle zenders weer.
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hey!

Lastig, dit! Ik kan me zo voorstellen dat dit verre van relaxed werkt. Op zich fijn dat je "alleen maar" op zoeken hoeft te drukken, lidia93 , maar het zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn.
JPvSanten heeft het over de code die ook steeds terug schiet. Is dat bij jou ook het geval, lidia93 ? En JPvSanten heb jij ook al even 'gerommeld' met de instelling over de automatische updates?
Community Moderator
Community Moderator
  • 10967Reacties
  • 827Oplossingen
  • 3026Likes

Uitgelicht topic