1
Vraag
2
Reacties
lidia93

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Digitale zenders opnieuw instellen - Samsung TV onthoudt instellingen niet.

Ik heb een Samsung tv uit 2017. Nu heb ik de stappen via schakel mee netjes gevolgd en dat werkt allemaal prima. Nu is het alleen elke keer als de tv uit staat en deze wordt weer aangezet, dan moet ik de digitale zenders weer opnieuw instellen. De instellingen blijven wel staan, maar ik moet elke keer de zenders opnieuw opzoeken. Wie weet wat ik hieraan kan doen?
51 Reacties 51
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
heeft mijne gelukkig geen last van...
Kwestie van deugdelijkheid :grin::grin::grin::grin::grin:


Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
De nieuwe 8K Tv Nick999 ? Gaaf ding man! Ziet er goed uit hoor. Ik verwacht dan ook een zeer goede en haarscherpe beeldweergave! :relaxed:


Maar ergens heb ik ook het gevoel dat we wat off-topic gaan... :wink:

Ik hoop eigenlijk dat een moderator dat kan bevestigen .... :grin: Of ontkennen .... :relaxed:
lidia93
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Even een update. Tot nu toe blijven alle zenders er gewoon op staan.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
lidia93 wrote:
Even een update. Tot nu toe blijven alle zenders er gewoon op staan.
Iedereen bedankt voor het meedenken!


Dat is goed nieuws! Wat was nu de oplossing? Het uitschakelen van de automatische updates of andere stappen? Dat is wel fijn te weten. Kunnen anderen ook weer wat mee.

Dank voor de respons.
lidia93
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Via schakel mee op postcode alle instellingen aangepast en de automatische updates uitgezet. Tot nu toe bliiven de zenders er op staan.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
lidia93 wrote:
Via schakel mee op postcode alle instellingen aangepast en de automatische updates uitgezet. Tot nu toe bliiven de zenders er op staan.



Oké, dus de oplossing kan beiden zijn. Ik weet niet of je het wilt proberen, maar zou je anders de automatisch updates weer even aan willen zetten? Moet je misschien weer aan de slag, maar zo te zien red je dat prima en ik ben wel benieuwd wat voor effect dat nu heeft. Dan weten we ook meteen wat nu precies de oplossing was.
lidia93
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Het instellen via schakel mee was precies hetzelfde als wat ik de afgelopen tijd heb gedaan.
Automatische updates heb ik nu weer aangezet.
Tv gaat nu uit, ben benieuwd naar de zenders als de tv vanavond weer aan gaat.

Ik laat het weten!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dank. Dan lijkt het te maken te hebben met de updates, maar ik ben heel benieuwd. Fijn dat je dit wilt doen. Dat waardeer ik zeer. Waar kan het boeket naartoe? :wink:
lidia93
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Willem-A wrote:
Dank. Dan lijkt het te maken te hebben met de updates, maar ik ben heel benieuwd. Fijn dat je dit wilt doen. Dat waardeer ik zeer. Waar kan het boeket naartoe? :wink:


Naar mijn huis ?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Klasse lidia93

zorg ik voor... :wink:
lidia93
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Even een update. Gister automatische updates weer aangezet, vanmorgen geen zenders. Vanmorgen automatische updates weer uitgezet en vanavond weer zenders. Denk dan toch dat het probleem is geweest. Iedereen bedankt voor het meedenken!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag lidia93

dan is dat inderdaad het probleem. De automatische updates zorgen, vreemd genoeg en helaas vaker voor dit issue. Nogmaals dank dat je dit hebt willen testen!

Nu de updates maar uitlaten en lekker Tv kijken.

Mvg. Willem
lidia93
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Gaat helemaal goed komen! Bedankt!
lidia93
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Helaas, automatische updates staan uit, en toch weer een zwart beeld. Alle zenders weer weg. Wat zou dit toch kunnen zijn?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
lidia93 Even een brainwave... Toen mijn Samsung aangeschaft was zat dus apart bij de verpakking de module slot. ( soort plastic kapje) Waar evt een ci module in gaat.

Wat ik ook erg raar vond is dat ik deze nog NIET achter de tv had aangesloten ( aansluitpunt zat achter tv en nog bedekt met sticker) ea ook niet lekker ging. Na dat ik de slot geplaatst had ( zonder module) lukte het beter. ( later wel tijdelijk module maar dit terzijde en nvt hier:relaxed:)

Terwijl de digitale tuner gewoon de zenders moet zoeken en opslaan.. (module decodeert alleen maar) vreemd maar waar.. Zou dan ook zonder moeten kunnen. dit even ter info.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
...Of het gaat hier om een fout in de Tv zelf. Heb je daarop nog garantie lidia93 ? Zo oud is deze nog niet. Ik baal er wel een beetje van dat het issue toch weer is terug gekeerd. Ik had goede hoop.

En ik kan kan me eigenlijk niet voorstellen dat alleen het aanbrengen van het slot zou helpen. Het is allemaal te proberen, maar het is de Tv die deze zenders opslaat en deze er kennelijk ook weer uitgooit.

Ik zou dus even bellen met de winkelier.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Wat ik ook al aangaf.. maar hier speelde het enigsinds... idd vreemd wat ik ook vind☺
JPvSanten

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
lidia93 ik lees jouw post en ik lijkt hetzelfde te hebben met een Samsung tv. Af en toe, verdwijnen de zenders (sinds de overschakeling naar digitaal) en veranderd de instelling terug naar code 4444 in plaats van 5555. Dan werkt alles weer en een paar dagen later is er geen signaal en staat alles op 4444. Ging dat bij jou ook zo?
lidia93
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
JPvSanten bij mij verdwijnen de zenders zo'n 2 keer per dag inmiddels..
As ik de zenders dan weer opnieuw wil instellen staan de instellingen goed en hoef ik alleen maar zoeken te selecteren en dan heb ik alle zenders weer.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey!

Lastig, dit! Ik kan me zo voorstellen dat dit verre van relaxed werkt. Op zich fijn dat je "alleen maar" op zoeken hoeft te drukken, lidia93 , maar het zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn.
JPvSanten heeft het over de code die ook steeds terug schiet. Is dat bij jou ook het geval, lidia93 ? En JPvSanten heb jij ook al even 'gerommeld' met de instelling over de automatische updates?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic