1
Vraag
2
Reacties
lidia93

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Digitale zenders opnieuw instellen - Samsung TV onthoudt instellingen niet.

Ik heb een Samsung tv uit 2017. Nu heb ik de stappen via schakel mee netjes gevolgd en dat werkt allemaal prima. Nu is het alleen elke keer als de tv uit staat en deze wordt weer aangezet, dan moet ik de digitale zenders weer opnieuw instellen. De instellingen blijven wel staan, maar ik moet elke keer de zenders opnieuw opzoeken. Wie weet wat ik hieraan kan doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
lidia93
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Update:

Intussen naar de winkel terug geweest waar ik de tv gekocht heb. Zou om een productiefout gaan (zenders niet opslaan), maar omdat ik tv al een aantal jaar heb, valt deze niet onder de garantie.

Mijn tv heeft inmiddels een update gehad waardoor je nu onder Live tv kan kiezen tussen 'gewone tv' en 'DTV'.

Sinds ik DTV heb geselecteerd zijn de zenders nu, inmiddels een maand, opgeslagen en werkt mijn tv naar behoren!

Bekijk in context

51 Reacties 51
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag lidia93

robbo is thuis in de Samsung, wellicht kan hij je verder helpen. Maar het lijkt erop dat er iets misgaat in de Tv waardoor deze de zenders niet vasthoudt. Zet je de Tv in stand-by, of zet je deze geheel spanningsloos met bv. een geschakelde contactdoos? Dat laatste is niet raadzaam, al moet het natuurlijk wel kunnen zonder verlies van zenders. Ik ga meedenken, maar Robbo zal morgen wel reageren.
lidia93
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Willem-A wrote:
Dag lidia93

robbo is thuis in de Samsung, wellicht kan hij je verder helpen. Maar het lijkt erop dat er iets misgaat in de Tv waardoor deze de zenders niet vasthoudt. Zet je de Tv in stand-by, of zet je deze geheel spanningsloos met bv. een geschakelde contactdoos? Dat laatste is niet raadzaam, al moet het natuurlijk wel kunnen zonder verlies van zenders. Ik ga meedenken, maar Robbo zal morgen wel reageren.


De tv gaat in stand-by.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Zet om te beginnen de automatische updates eens uit. Dat wil de zenders er nog weleens uit gooien.
lidia93
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Als ik de automatische updates uit zet, en er is een update, kan ik deze dan wel handmatig doen of ben ik dan weer de zenders kwijt?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Het gaat even om de updates van de Tv zelf, en dan met name om eens te kijken of dat een goed effect heeft. De andere updates voor smartcard/Guide kun je niet stopzetten dus die lopen gewoon door. Maar ik ben dus benieuwd wat dit doet. Het kan natuurlijk zijn dat je bij het eventueel wel laden van nieuwe updates weer de zenders kwijt bent, maar dan weet je wel waar het aan ligt.

Maar het kan ook de Tv zijn welke een probleem vertoond. Normaal gesproken moeten de zenders erin blijven, zelfs als heel langdurig de spanning geheel van de Tv af gaat. Dat werkt anders als vroeger toen een back-up batterij het nogal eens liet afweten.
lidia93
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb de automatische updates nu uitgezet. Als ik vanavond thuis ben zal ik kijken of de zenders er nog opstaan.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ben benieuwd. Succes! Robbo zal vanavond wellicht ook nog wel reageren.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
lidia93 Hoe wel ik geen tv kijk via module uiteraard geprobeerd om de free to air zenders te testen.

Bij mij op deze manier worden de zenders onthouden: (even van uitgaand zelfde menu structuur)

Kies in het menu zenders. >automatisch afstemmen. > En zoek uitsluitend naar digitale zenders. Dus NIET combinatie digitaal en analoog. Selecteer kabel en provider uiteraard Ziggo.
Selecteer nu HANDMATIG de netwerk zet op handmatig kies 4444 ipv 5555 bij de free to air zenders ( zonder smartcard) en 474000. 64 Qam en 6875 bij symboolfreq. kies dan voor scannen.

Verder heb ik mijn automatische updates gewoon aanstaan. Maar dit terzijde.

Nogmaals ik heb het op deze manier al een tijd geleden zo ingesteld. Zonet even een coax op tv aangesloten om te checken en alles stond er nog in.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Waarom dit robbo ?

"Selecteer nu HANDMATIG de netwerk zet op handmatig kies 4444 ipv 5555 bij de free to air zenders ( zonder smartcard) en 474000. 64 Qam en 6875 bij symboolfreq. kies dan voor scannen".

Ze gebruikt een module dus zou ze 5555 in moeten voeren. En ze kan ook nog in fUPC gebied wonen. Is dat ook zo lidia93 ? Woon je in oud Ziggo of oud UPC gebied? Welke frequentie en ID code vul je normaal gesproken in?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem-A Ja Maar ts gaf "aan in het kader van schakel mee" dan ga ik er van uit dat het om de free to air zenders gaat.. Om alles netjes opvolgorde te krijgen 4444...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo ik zie het. Maar daar jij het over een module had, dacht ik even dat zij die gebruikte.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem-A Duidelijk... Ik had digitale ontvanger kunnen schrijven...
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
De beste manier om de juiste frequenties te krijgen is via de schakelmee pagina op basis van postcode.. Bij mij is het bv geen 474000 maar 164000 en 6900 ipv 6875. (op 6875 vindt mijn tv niets)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nick999 wrote:
De beste manier om de juiste frequenties te krijgen is via de schakelmee pagina op basis van postcode.. Bij mij is het bv geen 474000 maar 164000 en 6900 ipv 6875. (op 6875 vindt mijn tv niets)

maar jij zit toch fupc gebiedNick999 ik hier in fziggo. kan soms verschillen:relaxed:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Klopt robbo :sunglasses:
Dat vind ik wel handig van de sschakelmee site dat hij aan de hand van postcode/huisnummer altijd de juiste frequenties geeft. Wellicht ook voor TS.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
robbo wrote:
Willem-A Duidelijk... Ik had digitale ontvanger kunnen schrijven...

Bedoel digitale tuner...
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ontvanger is een Nederlandse vertaling van tuner. :grinning:
Maar hebben we behalve "ontvanger" niet het prachtige woord "afstemeenheid"?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ha Ha:thumbsup:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nick999 wrote:
Klopt robbo :sunglasses:

Dat vind ik wel handig van de sschakelmee site dat hij aan de hand van postcode/huisnummer altijd de juiste frequenties geeft. Wellicht ook voor TS.



Ze staan er ook wel in, maar de Tv kiept ze er weer uit... Dát is het probleem. Samsung rommel... :grin: robbo heb ook zo'n goedkoop ding... :stuck_out_tongue_winking_eye:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic