Daggrens probleem van TV gemist.

Ik word met de regelmaat van de klok geconfronteerd met het daggrens probleem, omdat ik tussen 11uur 's-avonds en 1 uur 's-nachts naar TV gemist kijk. Ik heb Ziggo er vele malen over gebeld, maar zij willen het probleem niet oplossen omdat er te weinig mensen last van hebben. Ze willen niet eens de diagnose stellen, we weten dus niet hoe dit probleem veroorzaakt wordt. Misschien is de oplossing wel heel eenvoudig. Wat kan ik doen om Ziggo zo ver te krijgen dat ze het probleem oplossen?

Het daggrens probleem gaat zo.

Stel het is zondag. Op TV gemist zien we de programma's van vandaag (zondag), gisteren (zaterdag), eergisteren (vrijdag) en dan met name genoemd donderdag, woensdag etc. 

Dan wordt het 12 's-nachts, eerst verandert er niets, maar rond kwart over 12 gaan de dagen schuiven. Er komt een nieuw vandaag (maandag), gisteren (zondag), maar eergisteren blijft vrijdag. Zaterdag ontbreekt dus. Je kan dus maandagochtend 00.15 uur de programma's van zaterdag niet terugkijken. 

Ebe2
Meedenker
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
6 Reacties 6

Goedenavond @Ebe2,

Welkom op de vernieuwde Community!
Ook merkwaardig dat je door de daggrens programma's mist.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, goed dat je dit aankaart!

Heb je hier last van tijdens het kijken?
Of is er vanaf 00.15 uur dan ''zaterdag''' niets beschikbaar zeg maar?
Klopt het ook dat dit gebeurd als je via een Humax kijkt? 
En merk je verschil als je dit via Ziggo Go doet?

We lezen het graag!

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1404Reacties
  • 230Oplossingen
  • 220Likes

Nee, niet tijdens het kijken. Maar als ik een ander programma wil zijn, dat ontbreekt er een dag. Ik heb de Klantenservice hier talloze malen over gebeld, maar zij willen er niets aan doen. Ik kijk via Humax, Ziggo Go heb ik (nog) niet. 

Ebe2
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik verwacht dat dit enkel via TV Gemist via de Humax zal optreden van Ziggo Go/Replay weet ik vrij zeker dat dit niet voorkomt.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4434Reacties
  • 185Oplossingen
  • 1080Likes

Helder @Ebe2! Heb je Ziggo GO nog kunnen testen om te checken of dit daar wel goed blijft werken rond dat tijdstip? Net als @RoWi. verwacht ik dat je daar geen problemen zult krijgen. Uiteraard niet ideaal, maar mogelijk wel een goede 'workaround' voor op dat moment.

Mag het verder nog baten als je zo rond de klok van 00.15 uur 's nachts je Humax een reset geeft? Want als ik het goed begrijp 'ververst' eigenlijk alleen maar de huidige dag op dat moment (vandaag) en de dag daarvoor (gisteren). Misschien zorg je er met een reset voor dat je eergisteren (in jouw voorbeeld dus zaterdag) ook weer tevoorschijn krijgt. Ik ben hier zelf echter niet bekend mee waardoor ik het niet met zekerheid kan zeggen.

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 802Reacties
  • 92Oplossingen
  • 118Likes

Die reset is alleen een workaround, geen oplossing.

Geef gewoon toe dat Ziggo van de oude systemen af wil en daar minimale aandacht aan besteed. De MBXL wordt niet voor niks nu uitgeleverd bij TV start. @Ebe2  heeft nu ook uit pure noodzaak het duurdere TV Compleet besteld.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4434Reacties
  • 185Oplossingen
  • 1080Likes

Inmiddels heb ik de XL mediabox en kan ik TV gemist niet meer ontvangen. Het is mij wel duidelijk geworden dat dit probleem nooit opgelost gaat worden. Ik denk nog steeds dat het vrij gemakkelijk had gekund. Ik ben het met Rowi eens dat het handiger was geweest als de klantenservice direct  had gezegd dat ze niets meer aan TV gemist doen. Dan had ik niet 10 keer hoeven bellen. 

Ebe2
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitgelicht topic