Blu-Ray aansluiten op TV via Nextbox

Geluid van Toshiba TV 32AV933G is niet zo best.

Als ik de volgende handelingen verricht krijg ik dan een goed geluid en beeld op TV van de zenders t.w.:

1. Next media box aansluiten met HDMI kabel op Philips HTB3260 Blue-ray speler

2. Blue-ray speler met video kabel aansluiten op TV.

Gaarne commentaar

Valkenier
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
7 Reacties 7

@Valkenier. Ik zou de htb3260 op de hdmi poort van de tv zetten om dvd te kunnen kijken en de optische uitgang  of de 3.5 mm aux uitgang van de next box aansluiten op de Philips. (De Philips heeft voor zover ik weet geen HDMi arc)  Je hebt dan digitaal geluid van de next box en en je dan ook radio luisteren van de next, zonder dat de tv aan hoeft. 

Teun.

Teun
Expert
Expert
  • 3705Reacties
  • 151Oplossingen
  • 542Likes

https://www.philips.nl/c-p/HTB3260_12/2.1-3d-blu-ray-home-cinema

Ik ga mee en vul aan gebruik de optische aansluiting van de Next naar de Philips.

De Toshiba heeft blijkbaar 2 hdmi poorten 1 voor de Next en 1 voor de Philips.

Indien mogelijk op de Toshiba kiezen voor externe speaker de interne uitzetten.

Enkel de audio van de Philips gebruiken.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4434Reacties
  • 185Oplossingen
  • 1080Likes

@RoWi. Ik ga weer met jou mee😉.

Teun.

Teun
Expert
Expert
  • 3705Reacties
  • 151Oplossingen
  • 542Likes

oké

Valkenier
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Valkenier . Kun je hier iets mee?

Teun.

Teun
Expert
Expert
  • 3705Reacties
  • 151Oplossingen
  • 542Likes

Hi @Valkenier! Heb je het aan de praat gekregen zoals je dat wilde met behulp van de goede tips en adviezen van @Teun & @RoWi.😁

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 802Reacties
  • 92Oplossingen
  • 118Likes

Aanvulling.

Wilt u werkelijk een goed geluid, dan dient u dat geluid via een versterker/receiver af te spelen. Menig films op tv, maar vooral op Blu-ray hebben surround ( ruimtelijk ) geluid, wat geen tv goed kan weergeven.

Wilt u optimaal van uw blu-ray's genieten, dan is er maar één oplossing m.b.t. het aansluiten, namelijk:

- Blu-ray speler - HDMI - surround versterker/receiver - HDMI - TV
- De Next sluit u op een aparte HDMI poort aan op de tv

Door het verwijderen van de werkelijke zwakke schakel, namelijk de Next, in de beeld/geluid keten, kan u maximaal gebruik maken van de beslist veel hogere beeld/geluids-kwaliteit en opties ( ! ) van uw blu-ray speler en versterker.

Vanaf de Next kan u eventueel nog een optische SPDIF kabel leggen naar uw versterker, zodat u tijdens het tv kijken ook uw versterker kan aanzetten en dan een beter geluid hebt, dan via de tv.

Het enig nadeel van bovenstaande is, dat uw soms moet overschakelen naar een ander HDMI poort ( op uw tv ), als u van tv naar blu-ray ( of v.v. ) wilt schakelen. Maar dat wordt ruimschoots te niet gedaan, door het veel betere geluid  én beeld tijdens een blu-ray film.

Suc6

Pasi
Expert
Expert
  • 2871Reacties
  • 159Oplossingen
  • 951Likes

Uitgelicht topic