lbink

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Blokken in beeld / audio uitval

Goedenavond,

 

Sinds de sneeuwval (toeval?) heb ik blokkerig beeld op de TV. Niet altijd, maar wel regelmatig. Ook op verschillende zenders.

 

De TV (Samsung Smart TV met CI module) is direct aangesloten op de contactdoos waar de "groene" kabel binnenkomt en waar de splitter voor internet zit. De kabel naar de TV heeft metalen afgeschermde connectoren. De kabel is een goede en loopt door mijn (droge) kruipruimte. Lengte ongeveer 12 meter. Deze opstelling doet het al drie jaar prima.

 

De TV geeft aan dat het signaal goed is, maar bij de blokken rapporteert de TV een hoge "Bitfoutfrequentie".

 

Enig idee wat dit kan zijn?

 

Thanks,

 

Leo

3 Reacties 3
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond @lbink


Welkom op de vernieuwde Community!

Sneeuw hoort hoort op de grond te vallen en niet op de tv te verschijnen!

Zonde dat je dit toch ziet!

Hoewel je schrijft dat de tv aangeeft dat het signaal goed is, kan dit toch de oorzaak van het probleem zijn.
In dit topic lees je dat onder andere ook.

Heb je al wat aan de tips die in dat topic staan?
Deel anders gerust een foto van hoe de tv is aangesloten.
Een foto zegt immers meer dan 100 woorden 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

We hebben helaas niks meer van je vernomen @lbink
Speelt het issue nog steeds of is het inmiddels verholpen? 

Uitgelicht topic