marcomolendijk

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Afstand bediening mediabox next volume reageert niet goed

Ik heb een probleem met mijn mediabox next afstandsbediening.

Bij het verstellen van het volume slaat hij soms 1 of 2 getallen over. Bijvoorbeeld je wilt de tv harder zetten en hij staat op 8 dan gaat hij gelijk naar 10 of 11. Bij het zachter  zetten doet hij dit ook. Het is hierdoor lastig om het gewenste volume in te stellen. Andere knoppen werken wel goed.

Heb 2 maal de mediabox next en bij de andere doet hij dit niet, deze afstandsbediening werkt perfect.

 

Is de afstandsbediening defect of kan ik hier op een andere manier iets mee doen. Nieuwe batterijen heb ik geprobeerd dit maakte geen verschil.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goed dat je dat allemaal getest hebt, Marco! Wel erg jammer dat dit geen effect heeft gehad. Zoals we hierboven al hadden aangegeven, kan dit te maken hebben met het bekende topic. We proberen dit met een software update op te lossen. Hopelijk geldt dit ook voor jou Het is nog niet helemaal bekend wanneer deze wordt uitgerold.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

als het niet je batterijen zijn. dan denk ik dat je afstandsbediening kapot is. dus ik raad je aan om ziggo te bellen. en hun te vragen voor een nieuwe afstandsbediening. je kan ze via de telefoon bereiken of via facebook 

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Doet je afstandsbediening het niet of niet goed? We gaan je stap voor stap helpen om dit probleem op te lossen.

 

 Welk logo of merknaam staat er onderop je afstandsbediening?

marcomolendijk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

16146300760261285602888978505310.jpg

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

oke duidelijk en je afstandsbediening reageert niet meer?

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

 De afstandsbediening reageert niet

a.

Zorg dat de mediabox niet meer in stand-by staat. Schakel de box daarom in via de knop op de voorzijde. 

Als de mediabox uit staat, dien je deze eerst aan te zetten met de aan/uit-knop op de achterzijde van het kastje.

b.

Selecteer de juiste bron met de afstandsbediening van je televisie door één of meerdere keren op de knop SourceAV of Input te drukken (de naam van deze knop verschilt per type afstandsbediening). Selecteer de aansluiting waar de box op is aangesloten.

Waar vind ik de source-knop?
 
 

c.

Koppel de Voice Afstandsbediening met de mediabox door 10 seconden lang de knop 

 

 

 en het CIJFER 0 tegelijkertijd ingedrukt te houden. Als de koppeling gelukt is knippert het lampje op de box één keer en verschijnt er een melding in beeld als de koppeling is gelukt.

 
marcomolendijk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De afstandsbediening reageert wel alleen de volumeknop reageert soms dat hij ipv 1 volume sprong 2 of 3 springt waardoor het geluid te veel harder of zachter gaat.

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Dat is raar. ik denk het het beste is als je een nieuwe afstandsbediening aanvraagt bij ziggo. ik vermoed dat je afstandsbediening kapot is. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @marcomolendijk,

Dat is een apart issue! Ik lees ook al dat je verschillende tips hebt gekregen en deze doorlopen hebt maar dat dit geen verschil maakt. 
Ik heb je een nieuwe afstandsbediening verstuurd. Dit staat bekend onder bestelnummer: 331067881

 

Je gaat een mail krijgen met een track en trace code zodra wij de afstandsbediening hebben afgegeven aan de koerier. 

Laat je weten wanneer je de afstandsbediening hebt ontvangen en of dit geholpen heeft? 

marcomolendijk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt, zodra de afstandsbediening binnen is laat ik het even weten of het probleem hiermee opgelost is.

marcomolendijk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb vandaag de afstandsbediening binnen gekregen, met de nieuwe afstandsbediening had ik dezelfde problemen. Heb het 2e kastje welke ik gebruik in de slaapkamer aangesloten op de tv in de woonkamer en hier had ik nu ook dezelfde problemen met het volume.

Bij de tv op de slaapkamer werkt alles wel goed. 

Beide TV's zijn van het merk Samsung.

Het lijkt erop dat de afstandsbediening van Ziggo niet goed overweg kan met mijn TV in de woonkamer (Samsung model uit 2020). Met de originele afstandsbediening van de TV is het probleem niet aanwezig.

 

Weet je ook of het signaal van de volumeknop op de ziggo afstandsbediening via de ziggobox loopt of dat deze rechtstreeks naar de TV gaat?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@marcomolendijk  schreef:

 

Weet je ook of het signaal van de volumeknop op de ziggo afstandsbediening via de ziggobox loopt of dat deze rechtstreeks naar de TV gaat?


Het signaal van de afstandsbediening gaat rechtstreeks naar de tv.

marcomolendijk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dan lijkt het erop dat de afstandsbediening niet goed overweg kan met mijn TV, deze conclusie omdat het met mijn andere TV wel goed werkt.

 

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Gebruik je een smart tv? of gebruik je gewoon nog zo ouderwetse televisie?

marcomolendijk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Een Samsung smart tv in 2020 op de markt gekomen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dankjewel voor de toelichting @marcomolendijk 
Heb je toevallig ook andere apparaten staan in de buurt van de TV? Het kan namelijk zijn dat door infrarood er een miscommunicatie ontstaat in combinatie met onze afstandsbediening. Je kan bijv. onze Mediabox of audio apparatuur eens verplaatsen.

marcomolendijk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb de mediabox op een meter afstand van de Tv geplaatst en alle overige elektronica bronnen verwijderd. Dit maakte geen verschil.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goed dat je het getest hebt @marcomolendijk 
Misschien nogal een gekke vraag, maar wat als je de 2 Nextboxen met elkaar omwisselt? Dus die van de slaapkamer naar de woonkamer en andersom? Heb je dat ook geprobeerd?

marcomolendijk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat heb ik vanmiddag geprobeerd, maakte geen verschil. Heb het kastje en de daarbij behorende afstandsbediening omgewisseld (dus compleet andere set). Gaf dezelfde reactie bij de volume aanpassingen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@marcomolendijk Hmm, lastig. In dit geval lijkt het een conflict tussen je tv en de Next afstandsbediening. Er speelt echter ook een incident, waarbij tv/soundbars niet reageren op de afstandsbediening van de Next. Mogelijk valt dit issue hier ook onder. Het is in ieder geval het proberen waard om dit na te gaan.

Wil je onderstaande stappen eens uitvoeren? 

Controleer of het juiste apparaat wordt bediend voor Audio. Ga hiervoor naar Menu -> Tandwiel (instellingen) -> Beeld en Geluid. Kijk welk apparaat wordt benoemd achter bepaal je volume. Staat hier het juiste merk en het juiste apparaat? Zo niet, druk 1x op ok als deze op de regel van bepaal je volume staat.

Veranderen de instellingen niet? Koppel de afstandsbediening opnieuw met het betreffende apparaat. Ga naar Menu -> Tandwiel (instellingen) -> Beeld en Geluid -> Koppel afstandsbediening aan andere apparaten. Volg de instructies op het scherm. 


Mocht dit niet werken, reset dan je tv eens naar de fabrieksinstellingen. Wellicht biedt dat soelaas. Houd je ons op de hoogte?

Uitgelicht topic