Aansluiten next met utp

Wifi en de mediabox next  zijn geen succes. Ik wil nu mijn desktop aansluiting aanbrengen op een switch en vervolgens de switch aansluiten op de desktop en de mediabox  die circa 10,0 m verder staat. Hopenlijk ben ik dan van het vervelende probleem af dat hij midden in een opgenomen item en/of terugkijken er mee stopt en de opname weer opnieuw moet worden opgestart 

Schuko
Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
3 Reacties 3

Dit soort problemen wordt vaak opgelost als je de 2,4 en 5 GHz verschillende namen geeft en met de 2,4 GHz verbinding maakt.

Als de 2,4 een 5 GHz dezelfde namen hebben en de Next springt over van de 5 naar de 2,4 voor een betere verbinding, dan valt de verbinding even weg.

2,4 is sterker, komt een stuk verder dan de 5 GHz, die is weer sneller, maar alleen dichterbij het modem.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39757Reacties
  • 2218Oplossingen
  • 8204Likes

utp kabel van de desktop in een gigabit switch vanaf die switch een kabel naar de desktop en utp kabel van 10 naar de next moet prima werken

beter idd de next via utp aansluiten maar via wifi kan ook goed werken als de next maar niet te ver van de wifi punt vandaan staat hoever staat die daar ongeveer vandaan ?

anoniemforum
Expert
Expert
  • 3653Reacties
  • 248Oplossingen
  • 507Likes

Hey Schuko! 

Super irritant dat je steeds problemen ervaart als je een opname kijkt of tv kijkt via Replay tv, dat schiet niet op en logisch dat je daar klaar mee bent. Naast je eigen oplossing heb je z​​​​o te lezen nog al een aantal tips ontvangen. We horen graag van jou wat uiteindelijk de oplossing is geweest. 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 251Oplossingen
  • 518Likes

Uitgelicht topic