1
Vraag
2
Reageer en help mee
martinlogan

Level 5
  • 64Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ziggo next slecht geluid

hallo

sinds een tijdje ervaar ik  dat het geluid niet zuiver is , dat uit zich in slissende klanken alsof er een speakertje stuk is   een beetje overgemoduleerd  zeg maar   zeer vervelend, het is niet echt bij elke zender goed hoorbaar maar wel bij   bv sbs 6 goed hoorbaar, zeker bij de meilandjes uitzendingen.  

Voor dat er weer word gezegd kijk je spullen naar , dat is al  enkele keren gedaan soundbar ambeo sennheiser is goed   4 mnd oud  evenals hdmi kabels vervangen zelfs de next is vervangen , ziggo enkel  keren gebeld maar degene  die ik althans aan de lijn heb gehad hebben er echt geen verstand van, ze weten niet wat je bedoelt en sommige weten nog niet eens wat dolby surround is.

mijn vraag is  heeft iemand dit ook   opgemerkt dat het geluid niet zuiver is  want ik denk dan dat er iets is met binnenkomst van het signaal.

gr leon

 

16 Reacties 16
zekerzekerzeker

Level 6
  • 76Posts
  • 4Oplossingen
  • 22Likes

Heb je hier ook last van als je de next direct op te tv aansluit (dus het geluid uit de tv speakers komt?)

Want als het signaal niet goed is wat de next ontvangt krijg je meestal haperingen en piepen in het geluid.

Vandaar de vraag, misschien zit er iets in de instellingen van de soundbar of next wat niet lekker samen wil werken voor het geluid.

martinlogan
Topicstarter
Level 5
  • 64Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

 dank voor het meedenken

jazeker ook rechtstreeks op de tv zonder soundbar is het er nog steeds

 

 

zekerzekerzeker

Level 6
  • 76Posts
  • 4Oplossingen
  • 22Likes

Ah dat is jammer. En als je het geluid bijvoorbeeld vergelijkt met de ziggo-go app bij hetzelfde programma?

Misschien kan je een filmpje maken van het probleem, het kan zijn dat er iemand dit herkent 😉 .

martinlogan
Topicstarter
Level 5
  • 64Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

kan geen geluid mee  geven   de site geeft steeds aan verkeerde inhoud.

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@martinlogan Wat super dat er al zoveel mogelijk potentiële oorzaken uitgesloten zijn. Het rijtje potentiële oorzaken, slinkt via deze manier bijzonder hard. Ervaar je dit alleen bij live tv? Of ook bij Movies & Series content? Heb je nog meer zenders, programma's en tijdstippen waarop je dit ervaart? Wellicht is het te reproduceren. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe staat Dolby in de Beeld en geluid instellingen?

Wissel eens van de instellingsmogelijkheden.

 

Mogelijke andere oplossingen: de Next 30 seconden van de stroom.

Geen resultaat, de fabrieksinstellingen, alles wordt weer opgepakt, alleen de instellingen in beeld en geluid even nakijken.

 

martinlogan
Topicstarter
Level 5
  • 64Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

dank voor de reactie

instellingen van dolby zijn volg signaal zoals het hoort,

en ik heb inderdaad ook alles gereset ,ik wacht tot de  volgende update hoop dan op verbetering , maar ik denk nog steeds dat er iets mis is met binnenkomst met signaal , misschien dat het signaal te hard binnenkomt,  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zijn ook gevallen bekend waar, met even op een andere Dolby instellingen zetten en weer terug, het geluid anders klonk.

Het ligt niet aan de software, er worden verder geen meldingen met scherp geluid gemeld, voor zover ik het lees, ook niet als het signaal te hoog is, dan krijg je blokken of geen signaal foutmeldingen door oversturing.

Ik heb de instelling op een soundbar op, Dolby altijd aan, maar dat is een keuze wat het beste klinkt.

 
martinlogan
Topicstarter
Level 5
  • 64Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

hallo

geluid is ook niet scherp  zie eerder  berichten, en met de dolby instellingen heb ik ook al gespeeld, dolby altijd aan is zeker niet de goede instelling  , en het helpt ook niet, de goede is volg aanbod, en omdat er geen klachten zijn kan het natuurlijk wel zo zijn dat er iets mis gaat  met de kabel zelf natuurlijk monteur heeft dat ook vastgesteld dat het geluid niet goed is maar moest eerst dus een andere next proberen.

ik wacht gewoon nog even op de update je weet nooit , en als het nog is dan geef ik een belletje.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@martinlogan Hmm, wat gek! Zoals @Bert opmerkt ben ik tot dusver ook nog niemand tegen gekomen waarbij soortgelijke problemen worden ervaren. Neemt natuurlijk niet weg dat het probleem er is. Als je een nieuw monteursbezoek wenst voor bijvoorbeeld het signaal, laat het ons weten. Als er per toeval Community users zijn die hetzelfde ervaren en dit topic voorbij zien komen, verenig jullie dan hier :-)! 

martinlogan
Topicstarter
Level 5
  • 64Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

dank je vincent

ja ik vind het het ook vreemd zeker op npo 2 en1 en sbs 6 doet de zender het meest 

en ik heb echt alles al geprobeerd ook ziggo met de nieuwe next levering , moet zeggen dat deze next al een paar keer is vastgelopen en kan er dan niets mee , maar dat terzijde.

soundbar is de sennheiser ambeo  die  is nieuw en  ook getest  natuurlijk,  eerst was het niet .

 kpn heeft wel allemaal leidingen getrokken ivm glasvezel ook in mijn huis , wie weet is daar iets mis mee gegaan .

RAGerritsma

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hier ook zeker last van, af en toe.

Netflix, programma terugkijken, SBS6

Bij mij loopt geluid via Marantz receiver

Ook hier geswitched tussen Dolby volgen en altijd aan.

Gaat even goed, daarna begint het weer.

Alsof de internet snelheid niet goed genoeg is.

Maar Speedtest tikt 250mbs aan 

Niet elke dag, maar 3 keer per week ongeveer

Terwijl ik de ene dag niks anders doe dan de andere

Net alsof op dat moment teveel mensen naar hetzelfde zitten te kijken

en de servers het niet aankunnen….zal technisch wel anders gaan.

Maar, ik probeer verklaring in zoiets te zoeken.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@RAGerritsma slecht geluid kan een gezellig avondje op de bank nogal verzuren, dus goed dat je het aangeeft. 

Ik heb ook even tips voor je opgezocht en vond dit. Gezien het onderwerp denk ik dat @robbo en @borry52 vast ook nog enkele tips in petto hebben?

StefanKemp

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Leon,

Is dit probleem bij jou al eens opgelost?

Ik heb hier namelijk ook last van, zeer irritant.

Ik heb sinds kort een next box, bij mijn oude horizon had ik geen last van dit slissende geluid.
Gr Stefan

martinlogan
Topicstarter
Level 5
  • 64Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

 hallo stefan

nee helaas niet , geen oplossing ik heb nu een andere soundbar , daar is het nog erger.

bij netflix is het geluid goed, ze geven het geluid niet goed door , vooral bij shows.

ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen zoals  dat je bv de treble in de next zou kunnen verlagen( kpn heeft ook zoiets) ,het ligt aan de next in ieder geval of hoe ze het geluid doorgeven,want apps zijn goed op de tv,zoals netflix.

gr leon

 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @StefanKemp en @martinlogan , allereerst de beste wensen voor 2023.
 

Jammer dat jullie beiden dit probleem ervaren met het geluid. Begrijp ik goed uit de reacties dat jullie dit probleem alleen ervaren via jullie externe geluidsapparatuur en dat het geluid wel goed is wanneer dit rechtstreeks uit de televisie komt?


Ik ga er vanuit dat jullie ook al een nieuwe HDMI kabel hebben getest? Zet de Optische Audiokabel eens van de televisie naar de soundbar en niet in de Next, hopelijk helpt dit.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic