HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
hallo
sinds een tijdje ervaar ik dat het geluid niet zuiver is , dat uit zich in slissende klanken alsof er een speakertje stuk is een beetje overgemoduleerd zeg maar zeer vervelend, het is niet echt bij elke zender goed hoorbaar maar wel bij bv sbs 6 goed hoorbaar, zeker bij de meilandjes uitzendingen.
Voor dat er weer word gezegd kijk je spullen naar , dat is al enkele keren gedaan soundbar ambeo sennheiser is goed 4 mnd oud evenals hdmi kabels vervangen zelfs de next is vervangen , ziggo enkel keren gebeld maar degene die ik althans aan de lijn heb gehad hebben er echt geen verstand van, ze weten niet wat je bedoelt en sommige weten nog niet eens wat dolby surround is.
mijn vraag is heeft iemand dit ook opgemerkt dat het geluid niet zuiver is want ik denk dan dat er iets is met binnenkomst van het signaal.
gr leon
Heb je hier ook last van als je de next direct op te tv aansluit (dus het geluid uit de tv speakers komt?)
Want als het signaal niet goed is wat de next ontvangt krijg je meestal haperingen en piepen in het geluid.
Vandaar de vraag, misschien zit er iets in de instellingen van de soundbar of next wat niet lekker samen wil werken voor het geluid.
dank voor het meedenken
jazeker ook rechtstreeks op de tv zonder soundbar is het er nog steeds
Ah dat is jammer. En als je het geluid bijvoorbeeld vergelijkt met de ziggo-go app bij hetzelfde programma?
Misschien kan je een filmpje maken van het probleem, het kan zijn dat er iemand dit herkent 😉 .
kan geen geluid mee geven de site geeft steeds aan verkeerde inhoud.
@martinlogan Wat super dat er al zoveel mogelijk potentiële oorzaken uitgesloten zijn. Het rijtje potentiële oorzaken, slinkt via deze manier bijzonder hard. Ervaar je dit alleen bij live tv? Of ook bij Movies & Series content? Heb je nog meer zenders, programma's en tijdstippen waarop je dit ervaart? Wellicht is het te reproduceren.
Hoe staat Dolby in de Beeld en geluid instellingen?
Wissel eens van de instellingsmogelijkheden.
Mogelijke andere oplossingen: de Next 30 seconden van de stroom.
Geen resultaat, de fabrieksinstellingen, alles wordt weer opgepakt, alleen de instellingen in beeld en geluid even nakijken.
dank voor de reactie
instellingen van dolby zijn volg signaal zoals het hoort,
en ik heb inderdaad ook alles gereset ,ik wacht tot de volgende update hoop dan op verbetering , maar ik denk nog steeds dat er iets mis is met binnenkomst met signaal , misschien dat het signaal te hard binnenkomt,
Er zijn ook gevallen bekend waar, met even op een andere Dolby instellingen zetten en weer terug, het geluid anders klonk.
Het ligt niet aan de software, er worden verder geen meldingen met scherp geluid gemeld, voor zover ik het lees, ook niet als het signaal te hoog is, dan krijg je blokken of geen signaal foutmeldingen door oversturing.
Ik heb de instelling op een soundbar op, Dolby altijd aan, maar dat is een keuze wat het beste klinkt.
hallo
geluid is ook niet scherp zie eerder berichten, en met de dolby instellingen heb ik ook al gespeeld, dolby altijd aan is zeker niet de goede instelling , en het helpt ook niet, de goede is volg aanbod, en omdat er geen klachten zijn kan het natuurlijk wel zo zijn dat er iets mis gaat met de kabel zelf natuurlijk monteur heeft dat ook vastgesteld dat het geluid niet goed is maar moest eerst dus een andere next proberen.
ik wacht gewoon nog even op de update je weet nooit , en als het nog is dan geef ik een belletje.
@martinlogan Hmm, wat gek! Zoals @Bert opmerkt ben ik tot dusver ook nog niemand tegen gekomen waarbij soortgelijke problemen worden ervaren. Neemt natuurlijk niet weg dat het probleem er is. Als je een nieuw monteursbezoek wenst voor bijvoorbeeld het signaal, laat het ons weten. Als er per toeval Community users zijn die hetzelfde ervaren en dit topic voorbij zien komen, verenig jullie dan hier :-)!
dank je vincent
ja ik vind het het ook vreemd zeker op npo 2 en1 en sbs 6 doet de zender het meest
en ik heb echt alles al geprobeerd ook ziggo met de nieuwe next levering , moet zeggen dat deze next al een paar keer is vastgelopen en kan er dan niets mee , maar dat terzijde.
soundbar is de sennheiser ambeo die is nieuw en ook getest natuurlijk, eerst was het niet .
kpn heeft wel allemaal leidingen getrokken ivm glasvezel ook in mijn huis , wie weet is daar iets mis mee gegaan .
Ik heb hier ook zeker last van, af en toe.
Netflix, programma terugkijken, SBS6
Bij mij loopt geluid via Marantz receiver
Ook hier geswitched tussen Dolby volgen en altijd aan.
Gaat even goed, daarna begint het weer.
Alsof de internet snelheid niet goed genoeg is.
Maar Speedtest tikt 250mbs aan
Niet elke dag, maar 3 keer per week ongeveer
Terwijl ik de ene dag niks anders doe dan de andere
Net alsof op dat moment teveel mensen naar hetzelfde zitten te kijken
en de servers het niet aankunnen….zal technisch wel anders gaan.
Maar, ik probeer verklaring in zoiets te zoeken.
@RAGerritsma slecht geluid kan een gezellig avondje op de bank nogal verzuren, dus goed dat je het aangeeft.
Ik heb ook even tips voor je opgezocht en vond dit. Gezien het onderwerp denk ik dat @robbo en @borry52 vast ook nog enkele tips in petto hebben?
Hallo Leon,
Is dit probleem bij jou al eens opgelost?
Ik heb hier namelijk ook last van, zeer irritant.
Ik heb sinds kort een next box, bij mijn oude horizon had ik geen last van dit slissende geluid.
Gr Stefan
hallo stefan
nee helaas niet , geen oplossing ik heb nu een andere soundbar , daar is het nog erger.
bij netflix is het geluid goed, ze geven het geluid niet goed door , vooral bij shows.
ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen zoals dat je bv de treble in de next zou kunnen verlagen( kpn heeft ook zoiets) ,het ligt aan de next in ieder geval of hoe ze het geluid doorgeven,want apps zijn goed op de tv,zoals netflix.
gr leon
Hallo @StefanKemp en @martinlogan , allereerst de beste wensen voor 2023.
Jammer dat jullie beiden dit probleem ervaren met het geluid. Begrijp ik goed uit de reacties dat jullie dit probleem alleen ervaren via jullie externe geluidsapparatuur en dat het geluid wel goed is wanneer dit rechtstreeks uit de televisie komt?
Ik ga er vanuit dat jullie ook al een nieuwe HDMI kabel hebben getest? Zet de Optische Audiokabel eens van de televisie naar de soundbar en niet in de Next, hopelijk helpt dit.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...