1
Vraag
2
Reageer en help mee
maroda

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ziggo next - beeld valt uit icm receiver

Heb gister de next ontvangen en aangesloten. Had mijn oude mediabox xl aangesloten op de receiver via hdmi arc en de receiver op de tv. Mijn tv zag alleen de denon-receiver bij de hdmi- aansluitingen. Alles werkte op die manier perfect. Bjj de Next ziet de mijn tv echter zowel de mediabox als mijn receiver op hdmi 4 poort. Na een aantal seconden valt t beeld uit, net of er steeds een switch wordt gemaakt tussen de mediabox en de receiver. Komt iemand dat bekend voor en heeft iemand mogelijk een oplossing.

6 Reacties 6
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de next rechtstreeks op de hdmi van je tv aansluiten

en arc instellen naar de denon-receiver

maroda
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie, maar ik snap je niet helemaal. Alle hdmi aansluitingen op mijn tv ondersteunen arc. Dus mijn receiver is aangesloten op de tv en er loopt een hdmi van mijn next naar de receiver 

maroda
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zo heeft t ook altijd gewerkt bij mijn mediabox xl

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
maroda wrote:

Bedankt voor je reactie, maar ik snap je niet helemaal. Alle hdmi aansluitingen op mijn tv ondersteunen arc. Dus mijn receiver is aangesloten op de tv en er loopt een hdmi van mijn next naar de receiver 

bedoel sluit de mediabox next eens via de hdmi kabel aan op de tv zelf

en stel via de tv in dat het geluid via de denon-receiver moet 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De Next meld zich inderdaad als hdmi apparaat aan. Waarom weet ik niet. Op mijn tv kan ik nu kiezen tussen twee apparaten. Kies ik de Next dan werkt de aansturing niet meer. Kies ik het andere apparaat dan werkt het als vanouds zonder Next. De apparaten hebben geen naam in het menu. 

Voor de rest gebeuren er geen rare zaken. 

Als je hdmi-cec op de Next wilt gebruiken dan moet de optie "alles aan via 1 knop" aan staan.

Voor de zekerheid zou je de Next even van de spanning kunnen halen. Dat wil wel eens helpen als er rare zaken gebeuren.

 

maroda
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem inmiddels opgelost. Bedankt voor jullie reactie. Had met instellingen te maken van de tv

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic