1
Vraag
2
Reageer en help mee
timtv

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ziggo humax box

de Humax box doet er twee minuten over om op te starten elke keer. Moeten we hem aan laten staan? is er significant verschil in stroom verbruik met de rode of de groene led aan?

 

4 Reacties 4
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes


Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


U kan m.b.v energiebeheer de instellingen aanpassen, zodat de Humax sneller aangaat. Voor de 5300, zie bijlage.

Welke Humax hebt u?

 

timtv wrote:

...Moeten we hem aan laten staan?..

Ach, vaak wordt de tv laat in de middag aangezet en gaat pas laat op de avond weer uit. Als u energie kan besparen, door één keer per dag 2 minuten te wachten, dan is dat toch makkelijk verdient? Overigens is de Humax behoorlijk zuinig, volgens Humax zelf: Het maximale verbruik is 10W. Actieve standby 6W en in passieve of diepe standby stand 0,5W.

Als u de tv later/eerder aan/uit-zet, dan bespaart u veel meer. Een tv gebruikt snel 100W of meer.

timtv
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank Pasi voor het snelle antwoord. ik heb de 5500..

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
timtv wrote:

Dank Pasi voor het snelle antwoord. ik heb de 5500..

 

U kunt de energie bespraring als volgt uitzetten. Ga naar: ‘Menu’ – ‘Instellingen’ – ‘Systeem’ – ‘Energie beheer’ – ‘Energie besparing in stand–by’. Selecteer ‘uit’.

 

timtv
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank, ga ik doen??

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic