1
Vraag
2
Reacties
marinus.t

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ziggo ci+ gevertificeerd

Goedenavond 

Ik ben momenteel bezig een nieuwe tv te kopen maar als ik op de site van ziggo kijk of de tv ci gecertificeerd is voor ziggo kom ik in de lijst geen tv tegen uitgebracht in 2020. Het zou gaan om een sony kd-49xh8196.   Weet iemand het antwoord ?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

@marinus.t

Dat Ziggo aangeeft dat hij niet CI+ gecertificeerd is.. wil niet zeggen dat het niet werkt.

Er komen zoveel tv's uit dat Ziggo niet alles kan testen.

Deze site https://www.televisies.nl/tvpedia/sony-ci-plus-gecertificeerde-tv-s/ (weet niet hoe betrouwbaar hij is, zegt wel dat hij geschikt is).

 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemorgen @marinus.t en welkom op de Community,

Zo te lezen ben je al goed op weg geholpen door de hier aanwezige experts. Wat hier onder dit topic al aangegeven wordt klopt. Met onze online checklist kun je nagaan of een bepaald merk & type tv geschikt is gecertificeerd voor CI Plus van Ziggo. Als bij de TV staat dat deze geschikt is dan weet je 100% dat dit ook gaat werken op het moment dat je een gecertificeerd tv aanschaft. 

Het kan ook zijn dat een tv er niet tussen en dus niet getest is (en daarmee Ziggo gecertificeerd) terwijl dit wel gewoon werkt. Wil je er honderd procent zeker van zijn dat een CI Plus module werkt is mijn advies altijd onze online checklist te gebruiken. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

@marinus.t

Dat Ziggo aangeeft dat hij niet CI+ gecertificeerd is.. wil niet zeggen dat het niet werkt.

Er komen zoveel tv's uit dat Ziggo niet alles kan testen.

Deze site https://www.televisies.nl/tvpedia/sony-ci-plus-gecertificeerde-tv-s/ (weet niet hoe betrouwbaar hij is, zegt wel dat hij geschikt is).

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

 

Op de webpagina Is je tv geschikt? kan u controleren of uw tv geschikt is. Uw tv staat er niet tussen, maar dat betekent niet, dat uw tv ongeschikt is. In de lijst staan natuurlijk alleen maar tv’s die Ziggo getest heeft. Nieuwe tv types kunnen dus door Ziggo nog niet getest zijn en staan dan natuurlijk ook niet in de lijst.

Bijna alle moderne tv's met CI+ werken goed met Ziggo.

marinus.t
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oke. Dank jullie. Kan er dus wel enigszins van uitgaan dat het moet werken. Is een tv welke in 2020 op de markt is gekomen 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik heb het idee dat ziggo database niet meer helemaal up to date is, ik kom de laatste tijd meer berichten tegen van gerenommeerde tv's die niet gecertificeerd zouden zijn.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@marinus.t. Dit toestel gaat prima werken hoor. Er is wel een probleem, dat als men een module gebruikt met interactief, dan werkt teletekst niet. Voor de rest gaat hij goed hoor.

 

Teun.

marinus.t
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Teun,

ik heb de sony besteld en wordt morgen bezorgd. We gaan het mee maken. Teletekst gebruik ik nooit maar als hoj geïnstalleerd is en ik het een en ander weet zal ik het hier melden. Misschien ook voor anderen een antwoord op een vraag. 

Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes

Best wel een beetje verwarrend. Een TV is wel geschikt maar niet gecertificeerd en dus niet in de lijst. Zijn daar bepaalde eisen aan verbonden? In een eerdere topic meldde ik dat mijn TV “niet volledig CI+ geschikt is” (is ook niet Ziggo gecertificeerd), maar blijkt wel geschikt te zijn… al een paar jaar goed werkend met CI+. . het lag aan de module/smartcard. Als er teveel TV's zijn voor Ziggo om te testen (certificeren)… wellicht een idee om die lijst af te schaffen..

Mensen gaan wellicht hun aankoop beleid hierop afstemmen. 

marinus.t
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Denk inderdaad dat ziggo met de lijst moet stoppen. De sony die ik nu gekocht heb werkt uitstekend met de ci+ module maar voor dat ik hem ging aanschaffen heeftziggo mij daarin niet geholpen. Zorgde alleen maar voor twijfel en verwarring 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Helemaal mee eens. Of lijst er af halen of updaten.     Teun

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
marinus.t wrote:

Denk inderdaad dat ziggo met de lijst moet stoppen...

 

Het idee was goed, maar de tv's moeten wel door Ziggo getest worden. Daarvoor moet je natuurlijk ( tijdelijk ) de tv in handen hebben en dan alle CI+ functies testen. Dat kost allemaal geld en dat zal de reden zijn, dat Ziggo deze lijst laat doodbloeden.


Ziggo denkt zo een service te leveren, maar doordat e.e.a. niet goed doordacht is ( waar hebben we dat vaker bij Ziggo gezien ? ), zaait deze lijst nu meer twijfel, dan zekerheid.
 

Of Ziggo moet er gewoon duidelijk bijzetten, dat als de tv niet in de lijst staat, dat betekent dat de tv ( nog ) niet gecontroleerd is en dat nieuwe tv types ( vanaf medio 2019 ) vaak zonder problemen met CI+ werken.

Aangezien iedere aanpassing  ( ook tekstueel ) geld kost, ……..

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemorgen @marinus.t en welkom op de Community,

Zo te lezen ben je al goed op weg geholpen door de hier aanwezige experts. Wat hier onder dit topic al aangegeven wordt klopt. Met onze online checklist kun je nagaan of een bepaald merk & type tv geschikt is gecertificeerd voor CI Plus van Ziggo. Als bij de TV staat dat deze geschikt is dan weet je 100% dat dit ook gaat werken op het moment dat je een gecertificeerd tv aanschaft. 

Het kan ook zijn dat een tv er niet tussen en dus niet getest is (en daarmee Ziggo gecertificeerd) terwijl dit wel gewoon werkt. Wil je er honderd procent zeker van zijn dat een CI Plus module werkt is mijn advies altijd onze online checklist te gebruiken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic