Vraag
Reacties
MR_CHIP
Level 19

youtube geen 5.1 op ziggo mediaboxz

waarom op alleen die van ziggo niet het ligt dus niet aan google maar kan ziggo eventueel een vraag uitzetten bij de app afdeling/horizon platform/liberty global

Turn on 5.1 surround sound

Once you select a video to play, a player control bar will show. Go to 5.1 surround sound 

to turn it on or off.

Note: The setting will only appear for videos and devices that support 5.1 surround sound. 5.1 in YouTube is supported on all 2021 and later TVs, Chromecast, Apple TV, Roku and most Fire TV devices. In addition, 5.1 surround sound is supported on Xbox Series S|X, Xbox One X, Xbox One S, Xbox One and PlayStation 5. Many 2020 and earlier TVs may also support surround sound - check your device manufacturer to see if your device supports 5.1.

In order to watch programs with 5.1 audio, you’ll need to use a compatible TV device that is running on Cobalt 20+. Learn how to check the Cobalt version for your TV.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
78 Reacties 78
Garihd
Level 18

De YouTube app is bij mijn weten net als de NPO app een afgeslankte variant. 

Aangezien Google de app levert zal mijns inziens dit daar moeten worden gevraagd.

bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Niet alle info van video's klopt altijd bij Youtube. Er zwerft best veel "zooi" rond met video of audio info die niet klopt.

Als je een voorbeeld hebt plaats het dan in dit topic. Dan zal ik eens kijken of mijn Mini/Next/TV er ook geen 5.1 van maakt.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

@Garihd  schreef:

De YouTube app is bij mijn weten net als de NPO app een afgeslankte variant. 

Aangezien Google de app levert zal mijns inziens dit daar moeten worden gevraagd.

ziggo is hierin toch partij niet ik die beheren het software platform ik ben als klant alleen maar de eindgebruiker 

0 Kudos
Garihd
Level 18

De YouTube app heeft niets met het verdere platform te maken. Elke streamingdienst levert zelf de software aan zover mijn kennis gaat.

Inderdaad kan jij hier de vraag stellen. Maar uiteindelijk zal Google bepalen of ze iets wel of niet mogelijk maken. 

Maar als je antwoord geeft op Bloemen64 komen we mischien verder.

Als meer gebruikers dit kunnen bevestigen dan is er hoe dan ook een betere basis voor een wijziging.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Er wordt op de Horizon ( Media Box XL ) Geen nieuwe ondersteuning meer gegeven alleen nog software en bugfix maar aan de Apps wordt er niks meer gedaan, omdat de Media Box XL uitgefaseerd wordt.

Zoals @Garihd  al aangeeft is het afgeslankte app, omdat er geen update's meer aankomen.

De Next en de Mini krijgen wel gewone Apps update maar dat zal wel nieuwe jaar zijn.

Als je even de zoekfunctie gebruikt daar staan ook informatie over de Horizon Media Box XL

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

met horizon platform bedoelde ik niet de horizon box xl zelf natuurlijk

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Wie weet gaat dit allemaal nog komen en staat het nog in de planning, het is afwachten, wie weet horen we wel wat na de feestdagen

en als er iets gebeurt komt er vanzelf een sticky topic over.

Is afwachten en zien wat er gebeurt. Ik gebruik de App niet.

0 Kudos
Garihd
Level 18

Het platform Horizon 5 waar de Next en de Mini en de XL op draaien is inderdaad iets anders.

Bron 

Ook op de Next en de Mini zijn sommige apps minder compleet dat heeft verder niets met updates te maken.

Terzijde heb je nog de Samsung soundbar en hoe is alles aangesloten? Is het enkel de YouTube app? Is het je nooit eerder opgevallen of is het sinds een recente update van de systeemsoftware?

wewanl
Level 17

Dat platform is grondig aan een update toe.

Dolby Vision heeft dit Ziggo platform ook nog nooit van gehoord.

Het is echt niet meer van deze tijd. 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

@wewanl  schreef:

Dat platform is grondig aan een update toe.

Dolby Vision heeft dit Ziggo platform ook nog nooit van gehoord.

Het is echt niet meer van deze tijd. 

Naja niet van deze tijd Dolby Atmos ondersteuning is er wel

0 Kudos
wewanl
Level 17

Ja maar Dolby Vision wordt het meest gebruikt bij streamingdiensten en is ook superieur aan andere HDR varianten .De tv boxen van KPN, Delta en Odido hebben het wel. 
Echt ongelofelijk dat Ziggo hierin zo stil staat. 

0 Kudos
Garihd
Level 18

Voor het gebruiken van Dolby Vision moeten de fabrikanten en filmmakers een bonk geld neerleggen. Het is niet voor niks dat Samsung televisies geen Dolby Vision ondersteunen. 

Dat er titels met Dolby Vision zijn bij de streamingdiensten ligt aan de filmstudio's dat heeft nagenoeg niets met de streamingdienst te maken er worden genoeg films geproduceerd zonder Dolby Vision.

Verder zal er waarschijnlijk een volledig nieuwe box moeten komen als dit ondersteund moet worden. Het zal niet zomaar met een update toegevoegd kunnen worden.

HDR10+ en Dolby Vision verschillende technieken om Vision superieur te noemen gaat mij te ver. Door de andere techniek kan de kijk beleving wel anders zijn.

Maar we dwalen af ik ben eerst benieuwd naar een antwoord op wat @bloemen64  vroeg dus @MR_CHIP  deel eventueel een link van een YouTube clip waar dit opvalt.

En wat zegt de statistieken voor nerds overlay over de audio bij die video of Video's en verder wat ik eerder vroeg is dat ineens of al langer?

0 Kudos
wewanl
Level 17

Dat wordt hoogtijd
Ook Samsung gaat Dolby Vision ondersteunen. 
Ze waren nog de enige televisie fabrikant die dat niet doet. 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

Ik ben binnenkort weer bij moeders die heeft een soundbar met Dolby Atmos ondersteuning 

0 Kudos
Garihd
Level 18

@MR_CHIP  schreef:

Ik ben binnenkort weer bij moeders die heeft een soundbar met Dolby Atmos ondersteuning 

Je hebt het toch over 5.1 dat is heel iets anders dan Atmos.

Ps @wewanl blijkbaar gaat het bij Samsung voorlopig enkel om schermen voor Auto's niet of nog niet voor televisies. Bron 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

@Garihd  schreef:

@MR_CHIP  schreef:

Mijn eigen tv ondersteunt geen 5.1 en hen zelf geen apparaat doe dat wel doet ,dus ik ga het bij haar testen met een soundnar die Dolby Atmos ondersteunt ( wat voor mij een bevestiging is dat het ook 5.1 ondersteunt , dacht ik , doet ook Dolby Digital Plus)

0 Kudos
Garihd
Level 18

Maar dan heb ik nog geen antwoord op mijn eerdere vraag heb je dit ineens ontdekt heeft dit nooit gewerkt heeft het eerder wel gewerkt?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

Nee bij alle youtube videos geeft due stereo pcm

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

@MR_CHIP  schreef:

@Garihd  schreef:

@MR_CHIP  schreef:

Mijn eigen tv ondersteunt geen 5.1 en hen zelf geen apparaat doe dat wel doet ,dus ik ga het bij haar testen met een soundnar die Dolby Atmos ondersteunt ( wat voor mij een bevestiging is dat het ook 5.1 ondersteunt , dacht ik , doet ook Dolby Digital Plus)

Ik begrijp dit topic niet meer nu.

Een vraag/opmerking over iets dat je niet zelf kunt afspelen.

Dan krijg je een hoop off-topic discussies over van alles en nogwat behalve een concreet voorbeeld van iets dat niet goed afspeeld op de Next of Mini via de App die daar op staat.

@MR_CHIP het wachten is op een link of titel op youtube die geen 5.1 afspeeld op de Mini of Next en dat wel zou moeten doen.