frankverberkt

Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

weer eens bellen

Vandaag weer eens gebeld .In 2018 een humax 5300 gehuurd na 5 maanden stond deze niet meer op mijn rekening , weer eens gebeld zou geregeld worden , na 3 maar bellen vond ik het wel goed zo .Nu heb ik een samsung tv dus geen ziggo app Humax afstandsbediening ging kapot vandaag een nieuwe gekregen . Kleuren van de humax waren niet meer goed en beeld werd na enige tijd soms blokkerig . Kabel zijn door een ziggo medewerker een half jaar nagekeken en humax heeft deze verschijnselen ook bij anderen thuis . Gebeld kon geen tweede mediabox next krijgen , want mijn humax stond niet als gehuurd ingeschreven , konden ze ook niet terug vinden , adm gebeld deze konden ze wel terug vinden . In het gesprek werd eerst aangegeven dat de humax  5300 niet geleverd werd wel een humax maar welke wist hij niet , na een tijdje kon hem wel weer huren maar moest ik weer 4 euro betalen zelfde als de mediabox next die veel meer kan 

53 Reacties 53
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@frankverberkt Dat komt omdat wij nog steeds bruikleen Humax Mediaboxen ( a € 4,- per maand) uitleveren en daardoor dus ook afstandsbedieningen toe kunnen sturen. Het klopt dat je op dit moment maximaal 1 Mediabox Next per klantnummer af kunt nemen. Helaas is nog niet bekend wanneer de Extra Next ( a €5,- per maand) weer te bestellen is. Op het moment dat de Extra Next weer te huren valt, staat het als eerste op deze pagina.

Wat je verder doet is natuurlijk volledig aan jou, hierbij kan ik niet helpen. 

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dus iedereen die een eigen gekochte defecte afstandsbediening heeft en bij ziggo zit kan een gratis afstandsmeting bij U krijgen 

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik stop deze Community want het welles en nietes heeft geen zin en mijn probleem wordt niet opgelost .

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @frankverberkt,

Het is jammer dat je op deze wijze in staat. Natuurlijk kan ik mij best voorstellen dat er aan jouw kant enige verwarring is ontstaan doordat er bij jou sprake is van huur- en koopboxen. Echter, om dan te reageren dat het een welles-nietes verhaal wordt is niet helemaal eerlijk. Ter ondersteuning van bovenstaand verhaal zie je hieronder de opzegbevestiging. Hier staat duidelijk in dat je de extra medaibox in bruikleen hebt geretourneerd en dat deze om die reden is opgezegd. Kort samengevat komt het er op neer dat de defecte Humax 5300C jouw eigen hardware is.


Je geeft in je bericht aan dat je een oplossing mist. De oplossing is echter al gegeven, namelijk het bestellen van een Humax 5300C in bruikleen (a €4,- per maand). Mocht je dit willen, dan help ik je hier natuurlijk graag mee. Een andere oplossing is er niet en kan ik je niet bieden.

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er is nogmaals een humax gehuurd zoals u schrijft op 15 januari 2019 en er is er een gehuurd in dec 2018 contract op 29 -12 waar is deze laatste humax dan

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@frankverberkt Dat betreft dezelfde Mediabox. De bestelling is inderdaad geplaatst op 29 december 2019, maar de Mediabox stonds op 15 januari 2019 actief. De actievatie en verzending heeft langer geduurd. En zoals je kunt zien in de opzegbevestiging in mijn bericht hierboven is deze opgezegd. Het zijn dus niet 2 Mediaboxen (huur) maar 1. 

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb ik nog eerder een humax gehuurd ?n  Welk serie nr had de humax van 29-12

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@frankverberkt De mediabox waar je het over had is dezelfde Mediabox. De Mediabox die op 29 december besteld is, is op 15 januari 2019 pas geactiveerd. Deze Mediabox had serienummer: 637******13150.

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb ik vaker een humax gehuurd bij ziggo ?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@frankverberkt Naast de opgezegde bruikleen (Humax) zie ik alleen een CI Plus module terug. Ik zie dus geen eerder gehuurde Humax.

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit kreeg ik van humax heb ik deze humax in 2014 of wat later bij ziggo gehuurd 

 

 

Geachte mijnheer Verberkt,

De garantie wordt bepaald aan de hand van de kopie van de aankoopnota of van de startdatum van het Ziggo abonnement.

Dit serienummer heeft ons magazijn verlaten op 21-11-2013!
Het gaat dus inmiddels om een ouder toestel.

Met vriendelijke groet,

Humax helpdesk,
Jac v.d.Ven

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@frankverberkt Dus de Humax kan van jezelf zijn of gehuurd bij Ziggo.

Dit bericht geeft geen duidelijkheid.

Als je de Humax zou huren zou je huur betalen, als je geen huur betaald is de Humax van jezelf.

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dus Bert ik kan hem zonder problemen te krijgen naar het afval lager brengen .

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Jawel 🙂

Uitgelicht topic