frankverberkt

Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

weer eens bellen

Vandaag weer eens gebeld .In 2018 een humax 5300 gehuurd na 5 maanden stond deze niet meer op mijn rekening , weer eens gebeld zou geregeld worden , na 3 maar bellen vond ik het wel goed zo .Nu heb ik een samsung tv dus geen ziggo app Humax afstandsbediening ging kapot vandaag een nieuwe gekregen . Kleuren van de humax waren niet meer goed en beeld werd na enige tijd soms blokkerig . Kabel zijn door een ziggo medewerker een half jaar nagekeken en humax heeft deze verschijnselen ook bij anderen thuis . Gebeld kon geen tweede mediabox next krijgen , want mijn humax stond niet als gehuurd ingeschreven , konden ze ook niet terug vinden , adm gebeld deze konden ze wel terug vinden . In het gesprek werd eerst aangegeven dat de humax  5300 niet geleverd werd wel een humax maar welke wist hij niet , na een tijdje kon hem wel weer huren maar moest ik weer 4 euro betalen zelfde als de mediabox next die veel meer kan 

53 Reacties 53
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Juiste gegeven staan er in

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik krijg nu net het bericht dat ik de humax 5300 voor 4 euro p/m kan huren . Ik huur deze al gaat kapot en moet nu weer 4 euro betalen om te huren . Terwijl ik ook 4 euro meer moest betalen voor huur mediabox next .

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @frankverberkt en welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aanklopt op het forum. Ik heb naar aanleiding van je bericht jouw gegevens er even bij gepakt. Zo te zien heb je op dit moment het volgende abonnement:

Internet Complete en TV Complete Next
- Extra CI Plus module (bruikleen) a € 2,- per maand
Daarnaast zie ik 3 gekocht ontvangers met bijbehorende smartcards terug. 

Ik zie alleen nergens iets staan over een extra digitale ontvanger a € 4,-. Het is op dit moment ook zo dat er tijdelijk geen Extra Mediabox  (Next) meer geleverd wordt. Zodra dit weer kan zal dit ook op deze pagina staan. 
De kosten voor een reguliere mediabox zijn trouwens € 4,- en voor de Extra Next zit dit op € 5,- extra per maand. Zou  je misschien willen toelichten waar je de kosten a € 4,- preciest terugziet? Dit is mij helaas niet helemaal duidelijk.

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste heer Verberkt,

Bedankt voor uw bericht.

Het is mogelijk een een Extra Mediabox bij ons te huren. Dit is de Humax 5300C. De kosten van deze box bedragen 4 per maand. ontvangen. Wilt u hiervan gebruik maken? Dan ontvangen wij van u graag ter controle nog de volgende gegevens

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"In 2018 een humax 5300 gehuurd na 5 maanden stond deze niet meer op mijn rekening , weer eens gebeld zou geregeld worden , na 3 maar bellen vond ik het wel goed zo ."

 

Je betaalt nu geen huur voor een mediabox en wilt een extra mediabox van Ziggo?

Dan is het toch niet gek dat Ziggo huur vraagt voor een mediabox?

Of mis ik iets?

 

"na een tijdje kon hem wel weer huren maar moest ik weer 4 euro betalen zelfde als de mediabox next die veel meer kan "

De oude mediaboxen worden niet meer gemaakt en zouden dan duurder zijn, alles wordt duurder in de loop van de tijd.

 
 
 
frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ci ontvanger gaat terug defect ik heb 3 ontvangers mediabox next , humax 5300 stuk  en zelfgekochte humax zelf gekocht toendertijd toen jullie nog home.nl waren

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je schrijft jullie, maar ik ben ook een klant op dit klant helpt klant forum, waar Ziggo moderators/medewerkers Oranje Ziggo voor hun naam hebben staan.

 
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@frankverberkt Wat is het serienummer van de Humax 5300 die defect is? Daarnaast klopt hetgeen wat @Bert aangeeft, we leveren geen extra Mediaboxen meer uit a € 4,- per maand. We hopen op termijn wel weer de Extra Next (€5,- per maand) uit te kunnen leveren. 

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes


Dit is een mail van de klantenservice van ziggo , geschreven vorige week .

 

 

Beste heer Verberkt,

Bedankt voor uw bericht.
Het is mogelijk een een Extra Mediabox bij ons te huren. Dit is de Humax 5300C. De kosten van deze box bedragen 4 per maand. ontvangen. Wilt u hiervan gebruik maken? Dan ontvangen wij van u graag ter controle nog de volgende gegevens

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

 @frankverberkt Excuses, ik ben er nog eens voor je ingedoken en ik zie dat het in jouw regio wel weer mogelijk is om een reguliere Extra Mediabox (a €4,-) te bestellen. Als je het wilt kan ik dit gelijk voor je regelen zodat je binnen 4 werkdagen een mediabox thuis ontvangt. 
 

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goede  morgen ik heb een samsung tv dus geen mogelijkheid voor een ziggo app ci module werkt niet  goed  ook al een voor gebeld wordt teruggestuurd . Dus ik moet een apparaat zelf gaan kopen terwijl ziggo klanten met een bedrijf er twee mogen huren .Terwijl er ziggo klanten zijn die de humax 5300 c  kunnen inruilen voor een extra mediabox next .

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@frankverberkt Inmiddels zie ik trouwens dat het wel mogelijk is om de Extra Mediabox (a €4,-) in jouw regio te leveren. Ik kan dit dus voor je in orde maken. Wil je de Extra Mediabox in bruikleen afnemen naast de Extra CI Plus die je op dit moment afneemt? Of moet de Mediabox i.pv. CI Plus komen?

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Door al het bellen en verschillend communiceren en beloftes  van ziggo ga ik me bedenken of ik het nog allemaal wil van ziggo , want met beide kan ik opnames niet terug kijken op mijn tweede tv en ook niet opnemen , alleen als ik ze allebei huur kan ik een programma opnemen voor 6 euro , mediabox next voor 5 euro huur, mede omdat ook klanten wel deze gehuurde humax konden omruilen voor een mediabox next  .

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @frankverberkt,

Het spijt mij dat er verschillend hierover gecommuniceerd is. We willen je hier heel graag verder helpen. Alleen om dit te kunnen doen moet ik wel opheldering hebben over een en ander. 
Volgens onze gegevens heb je momenteel onderstaand pakket: 

Internet Complete en TV Complete Next
- Extra CI Plus module (bruikleen) a € 2,- per maand
Daarnaast zie ik 3 gekocht ontvangers met bijbehorende smartcards terug. 

Uit je oorspronkelijke bericht begrijp ik dat de Humax 5300c  ontvanger van de factuur verdwenen is. Deze ontvanger zie ik nergens terug.Heb je voor mij ook het serienummer (CA ID) van de Mediabox en bijbehorende smartcard (SN)? Dan kan ik nagaan of dit een bruikleen ontvanger betrof of een apparaat wat je ooit gekocht hebt. Daarnaast ben ik erg benieuwd wat er op dit moment mis is met de CI Plus module die je in bruikleen hebt. 
 

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goede morgen ik heb boven een oude Humax 5200 ,een Mediabox next en een Humax 5300 ( defect ) laatste is op 29-12-2018  toegevoegd op mijn contract verder heb ik geen ontvangers wel 5 smartcard ( niet allen in gebruik ) . Ci module is i.c.m. mijn afstandsbediening van tv geen prettige combinatie en ik kan niet opnemen. Dat kan wel met ziggo go ( deze kan niet op een samsung tv )of een zelf gekochte box

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@frankverberkt Kun je via een privébericht laten weten wat de serienummers van de ontvangers (CA ID) en smartcards die je op dit moment hebt en ook nog gebruikt? 

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heeft U mij mail ontvangen .

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@frankverberkt Heb je een mail gestuurd?

Of een privébericht, via klikken op de naam @Paul en dan op de volgende pagina op Een bericht verzenden?

Uitgelicht topic