1
Vraag
2
Reageer en help mee
beyazsir

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wat moet ik doen als ik meer dan 3 mediaboxen nodig heb

Ik heb een grote woning met 5 kamers nu heb ik gehoord dat ik maximaal 3 tv ontvangers kan bestellen. Als dit klopt ga ik toch voor de kpn optie weliswaar minderzer zenders voor 17,50 maar er zit niks anders op als er een beperking geldt van maximaal 3 ontvangers. En ik wil geen 5 nieuwe tv's kopen of twee nieuwe tvs kopen.

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De meeste TV's kunnen sowieso zelf de vrije kanalen ontvangen als ze een DVB-C tuner hebben.

Schakel mee naar digitale tv | Klantenservice | Ziggo

 

Daarnaast kun je ook, indien de TV's dit ondersteunen, een CI+ module installeren in de TV, dan heb je alle zenders in je abonnement.

Alles over CI+ modules | Klantenservice | Ziggo

 

Dan zijn er nog de mogelijkheden van een Chromecast of AirPlay: Ziggo GO app streamen naar tv | Klantenservice | Ziggo

 

Voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV: Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 

Een Ziggo moderator kan met je meekijken wat voor jou de beste opties zijn.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

beyazsir
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voor chromecast heb ik internet nodig die heb ik helaas niet voor een ci module heb ik 4 nieuwe tv nodig die heb ik ook niet. Ik heb maar 1 nieuwe tv. Dus dan moet ik toch kpn nemen zij hebben geen beperking van aantal ontvangers.  Ik dank u vriendelijk voor uw reactie.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Opzich zal 5 tv's ook het maximum zijn bij Ziggo. Afhankelijk van in welke regio je woont mag je maximaal 3 of 5 digitale ontvangers hebben. Wil je meer dan kost je dat een extra abonnement 

 

Verder is het zo dat je nu geen twee Next boxen kunt bestellen ook al zou je dat willen.

 

Je zou kunnen kijken naar een bedrijfs abonnement. Daar kan waarschijnlijk meer.

En anders wordt het KPN. Moet je wel bij iedere tv een netwerk aansluiting hebben of stabiel Wifi.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@beyazsir Is dit niet mogelijk bij je TV's?

 

De meeste TV's kunnen sowieso zelf de vrije kanalen ontvangen als ze een DVB-C tuner hebben.

Schakel mee naar digitale tv | Klantenservice | Ziggo

 

En een Ziggo moderator kan ook met je meekijken wat er allemaal mogelijk is.

beyazsir
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat wordt dan digitenne dat werkt via dab digitale air broadcast geen internet of vaste aansluiting voor nodig. Dat is dan 17,50 x5 plus voor elke kast 25 euro eenmalig. Is veel goedkoper dan een zakelijke aansluiting van ziggo.

beyazsir
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ps de woning is in breda en ik heb vernomen dat ik maximaal drie kasten aan kan vragen. Na drie kasten moet ik inderdaad naar de zakelijke contract. Vroeger kon je gewoon een splitter zetten en ieder kon naar apperte zender kijken. Tegenwoordig moet je voor elke tv betalen. 😡

beyazsir
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb maar 1 nieuwe tv 🤗

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Wanneer je genoeg hebt aan het ongecodeerde digitale kabeltv-pakket van Ziggo dan kun je een onbeperkt aantal tv's aansluiten. 

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv 

Iedere tv met een DVC-tuner kan dit pakket ontvangen. Geen smartcard of kastje nodig. Wel natuurlijk een kabeltv-aansluiting.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@beyazsir Digitenne werkt via DVB-T2 Digital Video Broadcast Terrestrial. DAB staat voor Digital Audio Broadcast, dit word voor radio gebruikt.

Het Digitenne abonnement is € 18,00 met één ontvanger inbegrepen, elke volgende ontvanger kost € 5,00 verder is ook bij Digitenne het maximum vastgesteld op 3 stuks.

Je zal vermoedelijk geen 2 abonnementen op 1 adres kunnen afsluiten.

Heb je genoeg aan NPO 1,2 en 3 dan zijn zelf gekochte DVB-T2 ontvangers met HEVC H.265 ondersteuning een optie, verder is de positie van de antenne's van groot belang bij Digitenne.

 

 

 

 

beyazsir
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nog geen aansluiting ik wist niet dat ik op 1 ontvanger 5 tvs kon aansluiten.

Dus als ik het begrijp kan ik 1 aansluiting met 1 ontvanger aanvragen en 5 tv's op aansluiten met een splitter of zo ?

beyazsir
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel voor de informatie ik ben dan verkeerd geinformeerd dat er geen beperking was in het aantal ontvangers.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat kan in theorie, dan kijk je op elke scherm naar hetzelfde beeld.

Wat wordt bedoeld is het kijken zonder kastje.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje

Mogelijk is wel een coax versterker nodig.

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29734

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@beyazsir  schreef:

Dank je wel voor de informatie ik ben dan verkeerd geinformeerd dat er geen beperking was in het aantal ontvangers.


Mischien is er geen  beperking, als je afzonderlijke abonnementen afneemt, wat in mijn ogen onnodig duur wordt. Voor de FTA zenders de ongecodeerde ether zenders is er geen beperking in het aantal ontvangers. Dat zijn NPO1, 2 en 3 en een regionale omroep.

beyazsir
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke 🤣 das niet de bedoeling. Idereen moet zelf naar een apperte tv kunnen kijken. Ik denk dat ik toch de duurdere zakelijke contract moet nemen. Vroeger kon je gewoon splitter op de muur plaatsen en zo ieder een eigen zender kon kijken. Blijkbaar kan dit niet meer.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@beyazsir  schreef:

ps de woning is in breda en ik heb vernomen dat ik maximaal drie kasten aan kan vragen. Na drie kasten moet ik inderdaad naar de zakelijke contract. Vroeger kon je gewoon een splitter zetten en ieder kon naar apperte zender kijken. Tegenwoordig moet je voor elke tv betalen. 😡


Je krijgt maximaal 1 ontvanger een Mediabox XL of de Next en maximaal twee Ci module's a € 2,00

 

Ps. Bij elke provider is er een maximaal aantal ontvangers.

beyazsir
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alleen fta heb ik niet genoeg aan.

Is een schotel antenne geen optie  ?

Kan ik met een schotel antenne geen zenders ontvangen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@beyazsir  schreef:

Oke 🤣 das niet de bedoeling. Idereen moet zelf naar een apperte tv kunnen kijken. Ik denk dat ik toch de duurdere zakelijke contract moet nemen. Vroeger kon je gewoon splitter op de muur plaatsen en zo ieder een eigen zender kon kijken. Blijkbaar kan dit niet meer.


Dat kan nog steeds, met het kijken zonder kastje, enkel de gebruikte televisie's moeten een DVB-C tuner hebben en de meeste zenders zijn niet in HD kwaliteit.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een schotel is inderdaad een optie ook dan heb je zover ik weet per TV een sateliet tuner nodig, daar ben ik verder niet in thuis.

 

beyazsir
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En weet u toevallig hoe duur een zakelijke abonement kost. En kan een particulier zo'n abonement aanvragen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic