1
Vraag
2
Reageer en help mee
OnnUo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

wanneer word het dolby leg robleem opgelost

Dolby vertraging

 

Ik wil graag weten hoe lang het nog duurt voordat het achterlopen van het geluid ten opzichte van het beeld nog duurt. Ik lees in diverse forums dat het al een hele tijd aan de gang is en er tot op heden nog geen oplossing voor is.

MvG Onno

11 Reacties 11
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Duurt inderdaad al even. Iedere software update lijkt er iets te verbeteren. 

 

Om een beter antwoord te geven is het handig als je vermeld hoe je mediabox aangesloten is en welk type mediabox. En natuurlijk je merk TV en type. Die doet ook mee en is niet onbelangrijk.

Verbinding is optisch of via hdmi ?

Gebruik je hdmi-ARC ?

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @OnnUo en welkom hier! 

Ik kan mij voorstellen dat je graag duidelijkheid wilt als je hier al een poos tegenaan loopt. bloemen64 stelt al een aantal goede vragen zodat we allereerst in kaart kunnen brengen wat de situatie is. We horen graag van je!

ptrv

Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Goedendag, ik zou hier ook graag meer over willen weten. Heb sinds een paar dagen de next box in huis, maar bij Dolby helaas geen sync geluid. En ja, ik heb alle instellingen-opties geprobeerd. En ik heb ook goede HDMI kabels, zonder problemen bij alle andere dingen, zoals Apple TV 4K, UHD Blu-ray speler et cetera.

 

Bij mij gaat het om een Samsung Q800T 8K met een echt snelle processor erin en ook die is dan aangesloten op het 2020 topmodel Samsung Dolby Atmos soundbar.

 

Ik snap dat er heel veel bij komt kijken, maar ja, het zou fijn zijn wanneer het gewoon goed werkt 🙂

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @ptrv

Goed dat je van je laat horen als je hier ook tegenaan loopt. Ik ben erin gedoken voor je en ik zie dat de lipsync issues die speelden op de Mediabox Next, sinds 9 april zijn opgelost dus dat je deze problemen ervaart verbaast mij. 

Speelt dit bij elk programma en op elke zender? 

ptrv

Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Goedemiddag, ik heb het net nog even gecheckt, en ja het speelt bij iedere zender.

 

Bovendien heb ik even gekeken of het probleem weg is als de soundbar niet meedoet, maar ook met alleen het geluid via de televisie, is het niet synchroon.

 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dankjewel voor jouw opheldering @ptrv
Ik heb hiervoor een opdracht aangemaakt om dit te onderzoeken. Wij nemen hierover contact met je op. 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

-edit verkeerd topic-

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@ptrv We zijn inmiddels een poos verder en ik lees onder je klantnummer ook een interactie dat het probleem zich niet meer voordoet. Is dat nog altijd het geval? We zijn benieuwd!

ptrv

Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

@Vincent  Dank je wel voor je reply.

 

Ik ben inderdaad gebeld en de conclusie was toen dat er door Ziggo niks aan te doen valt, niet dat het is probleem zich niet meer voordoet ... Op zich zou ik het niet erg vinden om even een keertje op afspraak voor de televisie te gaan zitten en te kijken of iemand mij er doorheen kan praten, maar ik verwacht niet dat ik iets verkeerd heb staan.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hoe bedoel je dit precies @ptrv? Je ervaart het probleem dus nog wel? Wist je dat je via de Beeld en Audio instellingen van je mediabox ook een audio vertraging kunt instellen? Kun je het probleem daarmee oplossen? Ik lees in je eerdere berichten niet dat je dit al geprobeerd hebt. Corrigeer me gerust als ik het fout heb 😉

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Er zijn gevallen waarbij het beeld voorloopt op het geluid.

Geluidsvertraging lost dit niet op.

Vaak is het een combi van Receiver (soundbar) TV next.

Ik krijg het ook alleen maar goed via optical.

Of de next op de receiver aansluiten (geen arc dus), maar dan heb ik weer geen 4k.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic