Zeryv
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

waarom werkt kanaal 152 NPO niet (heb een account maar komt niet eens op het start scherm)

Heb een next box en na de update van 4.30 zou NPO op kanaal 152 zitten, helaas werkt niet, zwart scherm

Hebben jullie hier een oplossing voor ?

12 Reacties 12
xGarfieldx-Dave
Super Expert
Super Expert
  • 14089Reacties
  • 576Oplossingen
  • 2793Likes

NPO Kanaal 152 als deze niet werkt, ben je wel aangemeld in de Appstore je dient hem eerst op te starten via de Appstore en aanmelden, daarna kan je on demand naar kanaal 152

 

Anders, zet je Media Box even paar minuten uit via de achterkant schakelaar, en dan weer aan en probeer het nog eens op kanaal 152.

 

Zie anders deze pagina voor tips https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/apps/npo-app 

 

Schermafbeelding 2021-04-05 om 11.15.43.png

 

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1897Reacties
  • 244Oplossingen
  • 327Likes

Hey @Zeryv, welkom hier op de Community!

 

Helemaal leuk natuurlijk, die update! Nu wil je ook genieten van kanaal 152. Daar moet je een paar extra dingen voor doen. Die heeft @xGarfieldx-Dave voor je beschreven! 🙂 

Kom je daarmee uit de voeten? 

Zeryv
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bedoel je de appstore  op je mobiel of de tv apps ? De tv apps in Ziggo werkt niet als ik op NPO klik krijg ik alleen het logo en daarna een zwart scherm, idem op kanaal 152, aan en uit tv en next box geeft geen oplossing. Het enige wat werkt is op je telefoon de npo app starten en casten naar je tv, maar ja dan heb je niets aan die tv app van Ziggo of aan kanaal 152...  😞

Steefb
Expert
Expert
  • 8159Reacties
  • 1434Oplossingen
  • 2308Likes

Je ziet dat plaatje toch bij @xGarfieldx-Dave 's bericht?

 Heb je die stappen gevolgd op de next?

xGarfieldx-Dave
Super Expert
Super Expert
  • 14089Reacties
  • 576Oplossingen
  • 2793Likes

Stap 1 - controleer de internet verbinding van je Next of deze goed is. Wifi of UTP

 

 

Stap 2 - let op: Je kan een gratis account maken om in te loggen, dat moet je namelijk doen. Eerst op internet NPO app aanmelden 

 

Stap 3 - klik op de Homeknop van van de afstandsbediening, ga naar Apps en klik ok, ga dan naar de NPO App en klik deze aan.

 

Log in in de App en starten maar. Gebruik bij het afsluiten de terug knop nummer 8

 

CBA7E174-A17A-4518-9CEC-8CD1954D591E.png


Als de App is afgesloten, ga dan naar kanaal 152 en start de App en als goed is moet hij opstarten. Doet hij dit niet, dan lijkt het me handig dat er even wordt gekeken naar je aansluiting en verbindingen.

 

Als je foto kan maken van je Ziggo aansluiting en ook belangrijk hoe je Next is verbonden.

Jacob Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 159Reacties
  • 5Oplossingen
  • 22Likes

@Zeryv, hier staan inderdaad handige tips waar het in principe mee op te lossen moet zijn. De volgorde van de te nemen stappen is wel cruciaal, zoals @xGarfieldx-Dave ze heeft weergegeven.

Lukt het niet? Nooit een ramp, we helpen. Wil je aangeven bij welke stap er zand in de motor komt? 

Zeryv
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja alles gevolgd maar het werkt niet

Zeryv
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zoals eerder aangegeven alleen het NPO logo verschijnt in de tv app en/of op kanaal  152 daarna zwart scherm. (Netflix app en zender 150 werkt wel gewoon, dus is er niets mis met mijn aansluiting)

xGarfieldx-Dave
Super Expert
Super Expert
  • 14089Reacties
  • 576Oplossingen
  • 2793Likes

Zou je foto van je Ziggo aansluiting willen plaatsen waar Ziggo het huis binnen komt en kan je ook volgende proberen.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Vincent Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1688Reacties
  • 134Oplossingen
  • 339Likes

Vreemd dat de NPO App niet opent via kanaal 152 of via het menu. Hier thuis werkt het probleemloos. Heb je de Next verbonden via de wifi? Zo ja: sluit je Next eens met een utp kabel aan op je modem. Een reset kan ook geen kwaad, ondanks dat andere Apps via je Next wel goed werken:

  • Haal je Next van de stroom
  • Haal je modem van de stroom 
  • Wacht 1 minuut
  • Sluit alleen je modem aan en wacht 5 minuten tot 'ie is opgestart
  • Sluit je Next weer aan op de stroom en wacht tot 'ie in standby staat
  • Schakel de Next box in. Test na 1 minuut of het werkt. 
xGarfieldx-Dave
Super Expert
Super Expert
  • 14089Reacties
  • 576Oplossingen
  • 2793Likes

@Vincent Z  @Jacob Z  @Marije Z  Zouden jullie deze kunnen voorleggen aan de Testspecialisten. Anne B, misschien heeft hij een oplossing hiervoor. Hij heeft me dit weekend al uit de brand geholpen en wie weet nu weer.

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 3478Reacties
  • 314Oplossingen
  • 620Likes

Dat is zeker een goeie @xGarfieldx-Dave ! Ik heb het voorgelegd aan Anne B maar hij heeft dit nog niet eerder voorbij zien komen. 

@Zeryv we horen dan ook graag van jou of de stappen die Vincent stuurde een verschil maken!

Uitgelicht topic