omdat het geluid steeds wegviel tijdens tv kijken heb ik mijn Fidelio Philips speakers weggedaan en een nieuwe LG Soundbar DSP9ya aangeschaft. Had ik dat maar niet gedaan...Nu valt het geluid nog vaker weg, duurde het voorheen een paar seconden bij de Fidelio speakers, het komt nu wel voor dat het geluid meerdere minuten wegblijft. Soms helpt het switchen naar een andere zender, soms ook niet. Dan zet ik tv en soundbar maar uit en start de boel opnieuw op. Overigens heb ik ook al jarenlang het probleem dat het tv beeld op zwart gaat voor enkele seconden en ook het geluid is dan verdwenen. Ligt volgens Ziggo aan de samenwerking tussen Philips tv en mediabox. Een jaar of wat geleden is de mediabox vervangen, had de ijdele hoop dat het probleem daarmee verholpen zou zijn. Niet dus.😕 Mijn tv doet het verder nog prima, ook al is ie inmiddels 7-8 jaar oud. Ben ik nou echt de enige met dit probleem?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoe zit één en ander aan elkaar aangesloten, in welke volgorde met welke kabel?
Bert, ik heb alles 'volgens het boekje' aangesloten maar geen idee in welke volgorde en met welke kabel. laat staan dat ik weet hoe zo'n kabel heet. Sorry. Achterin de tv zit een kabel in HDMI en nog één andere kabel. Maar dan weet je nog niks. Ik zal later vandaag proberen te achterhalen wat waar zit. Laat het nog weten.
een kabel gaat van soundbar HDMI out naar tv HDMI. Ik neem aan dat ik het goed heb aangesloten, anders zou ik immers geen geluid horen. Om te kijken hoe en waar de rest vd kabels zitten aangesloten moet ik het tv meubel van z'n plek trekken. Zal ik morgen proberen te doen. wordt vervolgd..
@ah45 en zo zijn we zomaar weer enkele weken verder. Ik ben wel even benieuwd naar de stand van zaken. Is het allemaal nog gelukt?
Nee, en de reden is dat ik a-technisch ben, al die kreten en afkortingen die ik hier op het forum voorbij zie komen, zijn abracadabra voor mij. Het zou zomaar kunnen dat het niet aan de aansluitingen ligt maar dat de mediabox de boosdoener is. Als ik via BT op mijn telefoon muziek afspeel van Spotify (via de soundbar LG), valt het geluid nooit weg. Maar nogmaals, ik heb er weinig verstand van.
@ah45 ik snap dat het soms wat ingewikkeld lijkt. Sorry! Het is vanuit deze kant wel eens lastig exact aan te wijzen waar het hem in zit, er zijn nogal wat opstellingen qua apparatuur mogelijk.
Valt het geluid ook weg als je geen extra speakers gebruikt? Dus via je mediabox en je tv? Hoe gaat het dan?
Jacob, bedankt voor het begrip. Jouw voorstel om te testen of het geluid ook wegvalt zonder de externe speakers vind ik een goed plan. Dat zal ik gaan uitproberen. To be continued...
heb vandaag getest of het geluid ook wegvalt op de tv zelf, dus zonder dat de externe speaker (soundbar) aanstaat. En dat is het geval. Zou het dan toch aan de mediabox liggen?🤔
Zou zeker een ding kunnen zijn en moeten we even nog dubbelchecken. Het niet aanstaan van de speaker zegt namelijk niets. Kun je eens testen om de HDMI kabel direct van de mediabox naar de TV te laten gaan en kijken hoe het dan werkt? Ik hoor het graag.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.