umbroguy

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

waarom niet alle programmas NPO terugkijken met replay TV

Ik ben net overgestapt naar Ziggo (zat bij online) en ontdekte tot mijn verbazing dat lang niet alle programma's van de NPO  dagen terug te kijken zijn. De tekst op de ziggo website hierover luidt: Programma of uitzending gemist? Kijk op elk moment je programma's terug en mis geen moment. Wij nemen het programma alvast voor je op, zodat je die tot 7 dagen na de uitzending gratis kunt terugkijken. 

Er staat niks over het feit dat juist (buitenlandse) series en films niet terug te kijken zijn, maar ook gewoon Nederlandse programma's zoals First Dates. Dit vind ik raar en ik vraag me af hoe dat kan. Bij jullie klantenservice wordt gezegd dat de rechten daarvoor niet vrijgegegeven zijn maar eerlijk gezegd is het dan wel raar dat het bij notabene een budget aanbieder zoals Online het wel kan.

Wat mij betreft mag de communicatie over replay tv wel wat beter en "eerlijker".

 

 

4 Reacties 4
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De uitleg over de rechten klopt, Online of waarschijnlijk Canal Digital, zal andere afspraken hebben  met NPO en andere aanbieders dan afspraken die Ziggo met deze partijen heeft.

 

Ik kan de First dates uizending van vandaag gewoon terugkijken.

 

umbroguy
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Klopt dus het is raar dat voor afgelopen zaterdag ik het niet terug kan zien. Punt is dat ziggo dit beter moet aangeven en niet moet zeggen "al je favoriete series en programma's tot 7 dagen terug gratis terugkijken". Anders was ik serieus niet naar ziggo overgestapt. 30% van de npo programma's is niet terug te zien.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@umbroguy  schreef:

Klopt dus het is raar dat voor afgelopen zaterdag ik het niet terug kan zien. Punt is dat ziggo dit beter moet aangeven en niet moet zeggen "al je favoriete series en programma's tot 7 dagen terug gratis terugkijken". Anders was ik serieus niet naar ziggo overgestapt. 30% van de npo programma's is niet terug te zien.


Met TV Start en de Mediabox XL mag / kan je tot twee dagen terugkijken.

Bedoel je de First Dates uitzending van Zaterdag rond middernacht, ook die kan ik via de Ziggo Go app gewoon terugkijken.

 

Herstel het icoon staat er wel echter niet terug te kijken.

Screenshot_20211117-223801_Ziggo GO.jpg

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @umbroguy! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Het spijt me enorm dat je bepaalde NPO programma's niet terug hebt kunnen kijken. Ik kan me voorstellen dat je daar teleurgesteld over bent als dit bij je vorige provider wel mogelijk was.

 

Zoals @RoWi. al aangaf kun je met TV Start 2 dagen terugkijken. Met TV Complete of TV Max heb je 7 dagen terugkijken tot je beschikking. Om welke programma's gaat het zoal welke je niet terug hebt kunnen kijken? Ik begrijp uit je bericht dat dit in ieder geval bij First Dates aan de orde was. Noteer gerust voor jezelf met welke programma's (datum + tijd van oorspronkelijke uitzending) je hinder ervaart, dan kunnen we dat eens nader onderzoeken!

Uitgelicht topic