Beste lezer,
Ik heb mijn Quantis QE317 digitale radio-ontvanger via de tulpstekkers aangesloten op mijn versterker. Het apparaat functioneert prima. Ik moet om voldoende ingangssignaal te hebben de volumeregeling van de Quantis behoorlijk opendraaien om een goed geluid te krijgen. Het probleem is dat het apparaat deze volumestand slechts kort onthoudt. Zet ik het apparaat na een uurtje weer aan dan is er niets aan de hand. Echter, wanneer ik langer wacht b.v. een dag, dan is de volume stand weer terug gegaan naar de oorspronkelijke (te zachte) stand. Mijn vraag is dus: hoe kan ik de volumestand permanent vastzetten? In een ander topic las ik hier ook al over, maar daar stond geen antwoord.
Opgelost! Ga naar oplossing.
"Ik moet om voldoende ingangssignaal te hebben de volumeregeling van de Quantis behoorlijk opendraaien om een goed geluid te krijgen".
-->Het is dan ook geen echte volumeregeling, maar een uitgangssterkte regeling. Ik zie nogal eens mensen die ervan schrikken dat het 'volume' op de Quantis en Humax zo hoog moet worden ingesteld, maar feitelijk komt het erop neer dat wanneer je het op zijn hoogst instelt, dit ongeveer gelijk is aan een bron zonder deze optie.
"Het probleem is dat het apparaat deze volumestand slechts kort onthoudt. Zet ik het apparaat na een uurtje weer aan dan is er niets aan de hand. Echter, wanneer ik langer wacht b.v. een dag, dan is de volume stand weer terug gegaan naar de oorspronkelijke (te zachte) stand".
-->Stel het apparaat eens terug naar de fabrieksstand en verander dan verder niets aan de stand-by opties. Kijk dan eens wat deze dan doet. Ik heb de Quantis nu al dagen niet aan gehad, maar deze staat nog steeds op dezelfde stand als waar ik deze aan het begin op heb ingesteld.
Laat dan dus even weten hoe het gaat. En voor wat het waard is: als je optisch kan aansluiten heb je het probleem nooit, want die uitgang is vast.
Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mogelijk heeft dit te maken met de stand by standen.
Zie pagina 9 en 10 voor de 2 stand by standen: Gebruiksaanwijzing Quantis (myhumax.info)
Maar mogelijk weet @Willem-A1 hier meer over.
Hij komt langs als / zodra hij online is.
"Ik moet om voldoende ingangssignaal te hebben de volumeregeling van de Quantis behoorlijk opendraaien om een goed geluid te krijgen".
-->Het is dan ook geen echte volumeregeling, maar een uitgangssterkte regeling. Ik zie nogal eens mensen die ervan schrikken dat het 'volume' op de Quantis en Humax zo hoog moet worden ingesteld, maar feitelijk komt het erop neer dat wanneer je het op zijn hoogst instelt, dit ongeveer gelijk is aan een bron zonder deze optie.
"Het probleem is dat het apparaat deze volumestand slechts kort onthoudt. Zet ik het apparaat na een uurtje weer aan dan is er niets aan de hand. Echter, wanneer ik langer wacht b.v. een dag, dan is de volume stand weer terug gegaan naar de oorspronkelijke (te zachte) stand".
-->Stel het apparaat eens terug naar de fabrieksstand en verander dan verder niets aan de stand-by opties. Kijk dan eens wat deze dan doet. Ik heb de Quantis nu al dagen niet aan gehad, maar deze staat nog steeds op dezelfde stand als waar ik deze aan het begin op heb ingesteld.
Laat dan dus even weten hoe het gaat. En voor wat het waard is: als je optisch kan aansluiten heb je het probleem nooit, want die uitgang is vast.
Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics
Beste Willem, ik heb mijn Quantis gisteravond teruggebracht naar de fabrieksinstellingen. Vanmorgen bleek hij de volumestand vast te hebben gehouden. Het lijkt er dus op dat dit de oplossing is. Ik wil het nog even aanzien of dit ook het geval zal zijn wanneer hij een langere tijd in stand-by staat.
Dank eerst. Ik houd je op de hoogte.
@Otto Dijkstra Laten we hopen dat het nu dan in orde is, want het moet gewoon goed kunnen werken.
Ik ben benieuwd.
Groet, Willem
@Willem-A1 Probleem is opgelost! Ook vanmorgen na 24 uur in de standby-stand was het volume gelijk gebleven aan de laatste instelling. Dank!
Top Otto!
Graag gedaan en veel luisterplezier maar weer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.