1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
arvana

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

verschillen tussen CI+ en next mini

Hallo allemaal,

Kan iemand antwoord geven op de volgende vragen?

De vragen hebben steeds betrekking op dezelfde uhd-tv

1. betreft  het pakket Series en Movies L. Het blijkt dat het aantal titels bij het kijken via Cl+ minder uitgebreid is dan via de mini next. bijv. misdaad via cl+ 21 titels via next mini 24 titels

en thrillers via cl+ 5 titels en next mini 19 titels !?

De klantenservice had geen antwoord hierop en verwees mij naar de community.

2. Daarbij constateerde ik ook dat via CL+ ik naar het 4k-kanaal 400 (2160p)  kan kijken, maar bij de next mini ontbreekt dit kanaal evenals in het zenderoverzicht op de website.

3. Waarom wordt  in het zenderoverzicht op de website niet aangegeven worden welke kanalen in UHD/4k weergegeven worden .Het is nu wel een zoektocht om hier achter te komen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@arvana 

De app en website heeft als maximale resolutie 720 dus het klopt dat daar geen 4K aanbod zichtbaar is.

Voor een paar platformen loopt een test met iets hogere resolutie zie hier.

Dat via de CI module de series en films niet in 4K resolutie worden aangeboden is een enigszins complex verhaal. Toch zou het aantal titels gelijk moeten zijn. Het lijkt er wel op dat Ziggo on demand via CI modules en oudere modellen TV boxen steeds verder versoberd.

Voor 4K/ UHD aanbod zijn we aangewezen op de streamingdiensten. Bij geen enkele provider is het aanbod om over naar huis te schrijven.

Wat de reguliere TV kanalen betreft HD is nu pas enigszins de norm wat het aanbod betreft. 4k gaat nog wel een paar jaar duren, dat ligt aan meerdere factoren.

Behalve de opschaling die elke moderne TV doet is er geen oplossing. Hooguit mijn advies koop geen TV die groter is dan 50 inch, of doe dit puur voor de streamingdiensten of voor een spelcomputer.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

1. Het aantal titels zou gelijk moeten zijn. Ik zie geen reden dat daar een verschil in zit.

2. Dat klopt, kanaal 400 is via de Next en de Next Mini kanaal 14.

3. Kanaal 14  en dus 400 worden opgeschaald naar de 4 K resolutie maar is feitelijk gewoon HD. Dan is er Love Nature(205) die is beschikbaar in 4K resolutie enkel voor de (Next) Mini  dan is er 1 ESPN kanaal(425) die is in HD resolutie maar wel met HDR kleurdiepte dus voor lineaire kanalen is er eigenlijk geen 4K/ UHD aanbod of niet, daarom zal dit niet worden vermeld in het overzicht.

Dan is er een handjevol films of series in de hogere resolutie beschikbaar zover ik weet.

https://www.ziggo.nl/televisie/4k-uhd

arvana
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Rowi bedankt voor de uitleg over de kanaalindeling.

Deze week heb ik nog een aantal experimenten gedaan met de volgende resultaten.

Bij de next mini heb ik ook het overzicht van het 4k-aanbod van de series, Bij ziggogo op de telefoon en ziggogo.tv op de pc heb ik ik dezelfde aantallen titels als bij de next mini, maar zonder het 4k aanbod.Op de telefoon werkte ziggogo eerst niet maar na her verwijderen van de app en opnieuw installleren werkte die wel. Toen heb ik op de tv alle kanalen opnieuw geinstalleerd, maar dit hielp dus niet.

Op de 4k tv met de cl+ module heb ik ij moview en series nog steeds minder titels en geen 4kaanbod van de series.

Dat maakt het uhd/4k aanbod wel heel erg karig. Wie heeft de oplossing?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8214Posts
  • 313Oplossingen
  • 3251Likes

@arvana 

Er is nog geen echte Lineaire  4 K content bij Ziggo dus welke oplossing verwacht je ? 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@arvana 

De app en website heeft als maximale resolutie 720 dus het klopt dat daar geen 4K aanbod zichtbaar is.

Voor een paar platformen loopt een test met iets hogere resolutie zie hier.

Dat via de CI module de series en films niet in 4K resolutie worden aangeboden is een enigszins complex verhaal. Toch zou het aantal titels gelijk moeten zijn. Het lijkt er wel op dat Ziggo on demand via CI modules en oudere modellen TV boxen steeds verder versoberd.

Voor 4K/ UHD aanbod zijn we aangewezen op de streamingdiensten. Bij geen enkele provider is het aanbod om over naar huis te schrijven.

Wat de reguliere TV kanalen betreft HD is nu pas enigszins de norm wat het aanbod betreft. 4k gaat nog wel een paar jaar duren, dat ligt aan meerdere factoren.

Behalve de opschaling die elke moderne TV doet is er geen oplossing. Hooguit mijn advies koop geen TV die groter is dan 50 inch, of doe dit puur voor de streamingdiensten of voor een spelcomputer.

arvana
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

RoWi bedankt voor je antwoord. Hier heb ik wat aan. Zelf had ik ook al het idee dat Ziggo een ontmoedigingsbeleid voert t.a.v. het Cl+ gebruik en dat het uhd/4k aanbod ook erg sober is.

Mediabox Next, Next Mini of CI+

Met de Mediabox Next of de Next Mini heb je in een handomdraai toegang tot alle beschikbare films, documentaires en series in 4K of UHD-beeldkwaliteit. Ook met  de CI+ Module kijk je sinds kort in 4K of UHD.

Dit staat op de website van ziggo. Dat valt in de praktijk dus vies tegen zeker wat de cl+-module betreft.