tonbout

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

verouderde mediabox Samsung DCB-B270R - Binnenkort geen beeld meer?

hallo ziggo, ik heb een verouderde mediabox, een samsung DCB-B270R. Ik zie net op nederland 3 dat ik binnenkort geen beeld meer heb via deze mediabox. Hoe kan ik aan een nieuwe mediabox komen zonder mijn abonnement te wijzigen?

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 505Posts
  • 52Oplossingen
  • 112Likes

Hallo @tonbout , goed dat je op zoek gaat naar een oplossing voordat je helemaal geen televisie meer kunt kijken. 

Zo te zien is dit een koop mediabox en niet een huur apparaat. De garantie op dit apparaat is al enkele jaren verlopen. Deze type mediabox is verouderd en wordt niet langer door Ziggo ondersteun omdat deze alleen geschikt is voor digitale televisie in SD-kwaliteit. Telkens meer zenders sturen alleen nog een HD signaal uit. 

Ziggo is al enkele jaren gestopt met het aanbieden van koop mediaboxen. Op koop mediaboxen vervalt namelijk op een gegeven moment de garantie / ondersteuning en dat is niet het geval met huur mediaboxen. Dus ik kan niet zomaar je een huur mediabox sturen zonder je abonnement hiervoor aan te passen. Op onze website kun je de mogelijkheden bekijken voor onze huidige abonnementen met huur apparatuur.

Heel af en toe worden er nog wel eens wat gebruikte koop mediaboxen te koop aangeboden door particulieren. Maar daar bieden wij verder geen ondersteuning op. 

Bekijk in context

Teun
Expert
Expert
  • 3953Posts
  • 169Oplossingen
  • 652Likes

@tonbout . Op marktplaats kun je nog genoeg decoders kopen die wel geschikt zijn, zoals de humax 5100, 5300. Als je wilt opnemen is de 5200 van humax een goede keuze. Je abonnement verandert dan niet. 

Teun. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 50966Posts
  • 3185Oplossingen
  • 11571Likes

Welk abonnement heb je nu?

tonbout
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb internet basic en TV standaard voor 41 euro per maand

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 50966Posts
  • 3185Oplossingen
  • 11571Likes

Ik vermoed dat dit een mediabox is die van jezelf is?

Of is die in bruikleen van Ziggo?

Ik vermoed, gezien de prijs, dat er in je abonnement geen mediabox in bruikleen zit.

Maar een Ziggo moderator kan eens kijken wat er allemaal voor je mogelijk is.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

tonbout
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Deze mediabox heb ik ooit eens van Ziggo ontvangen toen ik lid werd, dit is jaren geleden. Bedankt voor je advies Bert!

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 505Posts
  • 52Oplossingen
  • 112Likes

Hallo @tonbout , goed dat je op zoek gaat naar een oplossing voordat je helemaal geen televisie meer kunt kijken. 

Zo te zien is dit een koop mediabox en niet een huur apparaat. De garantie op dit apparaat is al enkele jaren verlopen. Deze type mediabox is verouderd en wordt niet langer door Ziggo ondersteun omdat deze alleen geschikt is voor digitale televisie in SD-kwaliteit. Telkens meer zenders sturen alleen nog een HD signaal uit. 

Ziggo is al enkele jaren gestopt met het aanbieden van koop mediaboxen. Op koop mediaboxen vervalt namelijk op een gegeven moment de garantie / ondersteuning en dat is niet het geval met huur mediaboxen. Dus ik kan niet zomaar je een huur mediabox sturen zonder je abonnement hiervoor aan te passen. Op onze website kun je de mogelijkheden bekijken voor onze huidige abonnementen met huur apparatuur.

Heel af en toe worden er nog wel eens wat gebruikte koop mediaboxen te koop aangeboden door particulieren. Maar daar bieden wij verder geen ondersteuning op. 

Bekijk in context

Teun
Expert
Expert
  • 3953Posts
  • 169Oplossingen
  • 652Likes

@tonbout . Op marktplaats kun je nog genoeg decoders kopen die wel geschikt zijn, zoals de humax 5100, 5300. Als je wilt opnemen is de 5200 van humax een goede keuze. Je abonnement verandert dan niet. 

Teun. 

Bekijk in context

tonbout
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de tip Teun, dat ga ik zeker doen!

Teun
Expert
Expert
  • 3953Posts
  • 169Oplossingen
  • 652Likes

@tonbout . Je mag mij ook wel een Pb sturen, dan kan ik je misschien wel helpen.

vr gr Teun.

tonbout
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

hoi Teun,

bedankt voor het advies, ik heb ondertussen via marktplaats een humax 5300 kunnen aanschaffen voor een schijntje en alles doet het perfect!

Uitgelicht topic