Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
tonbout
Level 2

verouderde mediabox Samsung DCB-B270R - Binnenkort geen beeld meer?

hallo ziggo, ik heb een verouderde mediabox, een samsung DCB-B270R. Ik zie net op nederland 3 dat ik binnenkort geen beeld meer heb via deze mediabox. Hoe kan ik aan een nieuwe mediabox komen zonder mijn abonnement te wijzigen?

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @tonbout , goed dat je op zoek gaat naar een oplossing voordat je helemaal geen televisie meer kunt kijken. 

Zo te zien is dit een koop mediabox en niet een huur apparaat. De garantie op dit apparaat is al enkele jaren verlopen. Deze type mediabox is verouderd en wordt niet langer door Ziggo ondersteun omdat deze alleen geschikt is voor digitale televisie in SD-kwaliteit. Telkens meer zenders sturen alleen nog een HD signaal uit. 

Ziggo is al enkele jaren gestopt met het aanbieden van koop mediaboxen. Op koop mediaboxen vervalt namelijk op een gegeven moment de garantie / ondersteuning en dat is niet het geval met huur mediaboxen. Dus ik kan niet zomaar je een huur mediabox sturen zonder je abonnement hiervoor aan te passen. Op onze website kun je de mogelijkheden bekijken voor onze huidige abonnementen met huur apparatuur.

Heel af en toe worden er nog wel eens wat gebruikte koop mediaboxen te koop aangeboden door particulieren. Maar daar bieden wij verder geen ondersteuning op. 

Bekijk in context

Teun
Level 17

@tonbout . Op marktplaats kun je nog genoeg decoders kopen die wel geschikt zijn, zoals de humax 5100, 5300. Als je wilt opnemen is de 5200 van humax een goede keuze. Je abonnement verandert dan niet. 

Teun. 

Bekijk in context

Ga naar reactie
34 Reacties 34
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welk abonnement heb je nu?

0 Kudos
tonbout
Level 2
Topicstarter

Ik heb internet basic en TV standaard voor 41 euro per maand

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik vermoed dat dit een mediabox is die van jezelf is?

Of is die in bruikleen van Ziggo?

Ik vermoed, gezien de prijs, dat er in je abonnement geen mediabox in bruikleen zit.

Maar een Ziggo moderator kan eens kijken wat er allemaal voor je mogelijk is.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
tonbout
Level 2
Topicstarter

Deze mediabox heb ik ooit eens van Ziggo ontvangen toen ik lid werd, dit is jaren geleden. Bedankt voor je advies Bert!

Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @tonbout , goed dat je op zoek gaat naar een oplossing voordat je helemaal geen televisie meer kunt kijken. 

Zo te zien is dit een koop mediabox en niet een huur apparaat. De garantie op dit apparaat is al enkele jaren verlopen. Deze type mediabox is verouderd en wordt niet langer door Ziggo ondersteun omdat deze alleen geschikt is voor digitale televisie in SD-kwaliteit. Telkens meer zenders sturen alleen nog een HD signaal uit. 

Ziggo is al enkele jaren gestopt met het aanbieden van koop mediaboxen. Op koop mediaboxen vervalt namelijk op een gegeven moment de garantie / ondersteuning en dat is niet het geval met huur mediaboxen. Dus ik kan niet zomaar je een huur mediabox sturen zonder je abonnement hiervoor aan te passen. Op onze website kun je de mogelijkheden bekijken voor onze huidige abonnementen met huur apparatuur.

Heel af en toe worden er nog wel eens wat gebruikte koop mediaboxen te koop aangeboden door particulieren. Maar daar bieden wij verder geen ondersteuning op. 

Teun
Level 17

@tonbout . Op marktplaats kun je nog genoeg decoders kopen die wel geschikt zijn, zoals de humax 5100, 5300. Als je wilt opnemen is de 5200 van humax een goede keuze. Je abonnement verandert dan niet. 

Teun. 

Ga naar reactie
tonbout
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor de tip Teun, dat ga ik zeker doen!

0 Kudos
Teun
Level 17

@tonbout . Je mag mij ook wel een Pb sturen, dan kan ik je misschien wel helpen.

vr gr Teun.

tonbout
Level 2
Topicstarter

hoi Teun,

bedankt voor het advies, ik heb ondertussen via marktplaats een humax 5300 kunnen aanschaffen voor een schijntje en alles doet het perfect!

JRK
Level 1

Ik moet hier toch even op reageren...blijkbaar werk je nog niet heel lang als moderator. Maar het verouderde kastje hebben heel veel klanten niet gekocht maar hoort bij het pakket van tv kijken...omdat je (net als nu) gewoon geen tv kunt kijken zonder een extra kastje...aangezien het pakket al heel erg veel geld kost zouden jullie het oude kastje sowieso gratis moeten verstrekken maar onder het mom van eerder moesten we hem kopen is het nu ineens een huurkastje geworden...ik blijf het vreemd vinden dat je een duur abonnement hebt 

En in deze tijd nog steeds extra kastjes moet hebben (betaald) om gewoon tv te kijken...en nabij heb ook een mediabox maar ook op je 2e tv zou je gewoon tv moeten kunnen kijken. Daar nogmaals betaald voor nemen is gewoon diefstal.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@JRK schreef: "Maar het verouderde kastje hebben heel veel klanten niet gekocht maar hoort bij het pakket van tv kijken"

Een aantal boxen zoals Samsung en Cisco, werd geleverd bij een abonnement en als je 2 jaar dat abonnement had, werd de mediabox je eigendom of kon je met korting kopen.

"omdat je (net als nu) gewoon geen tv kunt kijken zonder een extra kastje"

Je kunt wel degelijk TV kijken zonder kastje als je TV een DVB-C tuner heeft en dat hebben vrijwel alle TV's in Nederland al heb je tien TV's staan, dat maakt niet uit.

RoWi.
Level 20

In de Casema tijd was minimaal een CI module nodig, er waren destijds geen ongecodeerde DVB-C kanalen zoals nu.

In die periode waren de ontvangers de kado's als je klant werdt, dan heb ik het over 25 jaar geleden. 

0 Kudos
Pasi
Level 19

Natuurlijk is dit al een oud draadje en hopelijk is het probleem allang opgelost. Maar ..... ondanks dat het misschien ooit een zelf gekochte box is, hebben deze klanten vaak hetzelfde abonnement als anderen, waarbij die wel een 'gratis' box krijgen.

Andersom hoor je Ziggo ook nooit melding maken, dat ze klanten met alleen eigen boxen korting geven, omdat Ziggo geen box hoeft te leveren.

Willem-A1
Oud Community-lid

Maar waar het vandaan komt dat vrijwel alle Tv's in Nederland een DVB-C tuner hebben is me een raadsel. We zien hier nog vaak genoeg dat dit niet het geval is, en lang niet iedereen meld dat, dus er zijn er echt nog wel een flink aantal zonder. 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Willem-A1 "Maar waar het vandaan komt dat vrijwel alle Tv's in Nederland een DVB-C tuner hebben is me een raadsel."

Kijk maar eens goed rond wat er geleverd wordt en de TV's van de laatste 12 jaar.

Natuurlijk kom je er nog links en rechts wat tegen uit het goedkopere of buitenlandse segment, maar dat is een flinke minderheid.

0 Kudos
Willem-A1
Oud Community-lid

"...maar dat is een flinke minderheid".

Dat zal wellicht ook wel zo zijn, maar ik zou dat dat toch niet zo stellig willen zeggen. Ik ken niet iedereen in Nederland. 

RoWi.
Level 20

@Bert  schreef:

@Willem-A1 "Maar waar het vandaan komt dat vrijwel alle Tv's in Nederland een DVB-C tuner hebben is me een raadsel."

Kijk maar eens goed rond wat er geleverd wordt en de TV's van de laatste 12 jaar.

Natuurlijk kom je er nog links en rechts wat tegen uit het goedkopere of buitenlandse segment, maar dat is een flinke minderheid.

Hoeveel Humax 5500C heeft Ziggo moeten uitleveren voor de kijkers met een ongeschikte TV omdat analoog werdt uitgeschakeld, zijn daar cijfers van bekend?

Als ik dit bericht van VodafoneZiggo over de uitgeschakelde FM Radio via de kabel  lees krijg ik ook kromme tenen.

Met deze omschakeling komt een einde aan het tijdperk van de analoge radio via de kabel. “Nederland was klaar voor de overstap. Zelfs vóór de switch luisterde al zo'n 95% van de Nederlanders radio op een andere manier dan analoog.”

Dat is een in mijn ogen zeer hoge inschatting, aan de andere je ziet wel vrijveel personen lopen,fietsen en zelfs autorijden met die witte oordopjes zijn dat allemaal spotify klanten?

Willem-A1
Oud Community-lid

@RoWi. en hoeveel mensen zijn er niet die zelf een ander model Humax kochten? Dat zag je hier al zeer veel, en lang niet al de mensen die dat deden, of een andere box kochten laten dat hier weten. Nu zijn er ook mensen die graag willen opnemen en een bv. een 5200c kopen, maar er zijn er ook veel met een 5300c waar nooit een schijf aan komt. Maar goed, er zijn ook mensen die niet eens weten dat hun Tv een DVB-C tuner heeft, of dat ze allang digitaal konden kijken en luisteren... Dat speelt natuurlijk ook wel weer. 

JRK
Level 1

Hier een update...ivm verouderd kastje....ik heb inmiddels nieuwe tv gekocht met dvb c tuner zoals genoemd werd ...echter nu blijkt dat ik toch niet alle zenders kan krijgen met de hele Nederlandse zenders RTL4 tot 9 gecodeerd zijn....oftewel ik ben weer bij af ....en ik moet alsnog een CI module aanschaffen om deze te kunnen kijken..GOED ADVIES....ik wilde nu juist geen extra kosten maken op mijn 2e tv....dus als je nog eens info geeft dan graag ook de complete info.

.

0 Kudos