Goedendag,
Ik heb al jaren een mediabox next, en sinds kort door een verbouwing geen plekje meer en dus een next mini achter de TV hangen. Omruilen van next naar next mini ging niet, dus betaal ik nu 4 euro poer maand extra. Ik heb nu wel een media box next 'over' die ik kan retourneren, hij (zij) doet het nog, en heeft iemand anders vast wat aan? Telefonisch kom ik er niet doorheen, wellicht hebben jullie suggesties?
Overigens ben ik al klant sinds begin jaren 90, toen ziggo nog kabelnet heette, en sindsdien altijd klant ben geweest en ook geen overstap heb gemaakt. Via kabel is nog steeds prima, ik heb geen glasvezel nodig, en met meerdere TV's in huis werkt via de kabel met (inmiddels|) C+ module perfect.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@JOHKUY schreef:
Mocht je gaan verhuizen naar een woning welke alleen internetkabels heeft liggen ipv coax, dan zul je toch ect over moeten van Next Media naar Next Mini. In die gevallen neem ik aan dat er wel omgeruild wordt toch ? Anders zou het hele abo niet meer werken aangezien je geen tv meer hebt
verhuizen is een van de uitzonderingen dat het omruilen naar een next mini wel mogelijk is,
een moderator en of monteur beoordeelt of het omwisselen nodig is
@Khvannoort schreef:
Ik had een aantal andere reacties als oplossing aangedragen en niet die van jou, terwijl deze nou juist als 'oplossing' wordt vermeld, terwijl deze het niet is?
dan waren dat geen oplossingen en was de oplossing van Welmoed wel de juiste oplossing
Ziggo heeft voor dit beleid gekozen, en ik snap hem wel.
Waarom onnodig een mediabox Next omwisselen voor Mini terwijl ze na genoeg dezelfde functies hebben?
Ok ik geef toe er zijn verschillen, De Next is wat groter en heeft een coax nodig & de Mini is kleiner en gebruikt iptv.
Ik denk dat het gewoon teveel geld kost alles te wisselen , en ook ben ik ervan overtuigd dat de mini niet de heilige graal is.
En heel veel mensen willen enkel nieuwste van het nieuwste. ( dit is mijn mening)
Het kan nog steeds hoor. Je moet gewoon de juiste medewerker treffen. Vorige week heeft ook iemand een Mediabox Next kunnen omruilen voor een Next mini.
@wewanl schreef:Het kan nog steeds hoor. Je moet gewoon de juiste medewerker treffen. Vorige week heeft ook iemand een Mediabox Next kunnen omruilen voor een Next mini.
Maar dat men afhankelijk is van de 'grillen' van de/een Ziggo medewerker is natuurlijk een slechte zaak.
Waarbij het mij niets zou verbazen, dat als je vraag eenmaal is afgewezen, dit in het systeem komt te staan en dus ook alle andere medewerkers 'nee' verkopen.
Ziggo moet gewoon de Next en Mini zonder problemen onderling willen omruilen ! Dat kan nodig zijn, als b.v. in huis de bekabeling wordt aangepast en/of defect raakt.
Het is toch eigenlijk van de zotte, dat Ziggo bepaald hoe je thuis e.e.a. moet gaan aansluiten, als er wel 2 opties zijn.
Ook dit is overigens weer typisch Ziggo ...
... zolang u betaald, bepaald Ziggo.
Ik ben geen techneut en geen Ziggo klant meer, maar is het bijvoorbeeld via een software/firmware update met een speciale keuze mogelijkheid mogelijk om ZONDER gebruik te maken van de coax aansluiting de Next volledig werkend en gelijkwaardig aan de Next Mini te krijgen ???
Dit zou het probleem m.b.t. omruil vragen kunnen oplossen.
Nou, ik denk dat het simpel is: beide opties (omruilen en upgraden) kosten Ziggo geld en dus gebeurt het niet.
@CPV schreef:Nou, ik denk dat het simpel is: beide opties (omruilen en upgraden) kosten Ziggo geld en dus gebeurt het niet.
Inderdaad. Het gaat slecht met Ziggo, want veel klanten stappen over naar de concurrent, waardoor de inkomsten ook veel lager zijn. De jaarlijkse afdracht van vele ( tientallen/honderden ) miljoenen aan Ziggo's aandeelhouders moeten doorgaan, dus moet Ziggo bezuinigen en bouwt de service voor haar klanten nog verder af. Dat dát uiteindelijk nog meer klanten gaat kosten, dat begrijpen de Ziggo managers blijkbaar niet. Maar dát is ook niet hun probleem, wat zij krijgen hun geld toch wel of het nu wel of niet goed gaat met Ziggo.
@Buurman schreef:Ik ben geen techneut en geen Ziggo klant meer, maar is het bijvoorbeeld via een software/firmware update met een speciale keuze mogelijkheid mogelijk om ZONDER gebruik te maken van de coax aansluiting de Next volledig werkend en gelijkwaardig aan de Next Mini te krijgen ???
Dit zou het probleem m.b.t. omruil vragen kunnen oplossen.
Daar is niet eens een software aanpassing voor nodig. Alleen moet je dan als gebruiker uitgesteld kijken. Wezenlijk zou de software aanpassing inhouden dat er geen gebruik meer wordt gemaakt van de DVB tuner. Wat nu al met een aantal kanalen het geval is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.