Goedendag,
Ik heb al jaren een mediabox next, en sinds kort door een verbouwing geen plekje meer en dus een next mini achter de TV hangen. Omruilen van next naar next mini ging niet, dus betaal ik nu 4 euro poer maand extra. Ik heb nu wel een media box next 'over' die ik kan retourneren, hij (zij) doet het nog, en heeft iemand anders vast wat aan? Telefonisch kom ik er niet doorheen, wellicht hebben jullie suggesties?
Overigens ben ik al klant sinds begin jaren 90, toen ziggo nog kabelnet heette, en sindsdien altijd klant ben geweest en ook geen overstap heb gemaakt. Via kabel is nog steeds prima, ik heb geen glasvezel nodig, en met meerdere TV's in huis werkt via de kabel met (inmiddels|) C+ module perfect.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb een jaar of 2 geleden mijn Next om kunnen ruilen voor de Mini. Ziggo had toen (een poosje) zo'n actie lopen. Het leek of ze actief van de Next naar de Mini over wilden.
Blijkbaar gaat dat nu iets te hard (kost te veel geld) waardoor ze de omwisseling nu blokkeren.
@Welmoed schreef:Hi, even een stuk verheldering voordat er meer onduidelijkheid gaat komen over dit onderwerp.
Een Mediabox Next mag niet geruild worden voor een Mediabox Next Mini en andersom. De apparaten hebben nagenoeg de zelfde functies en om die reden is dit het beleid.
Op het moment dat een klant er zelf voor kiest om een Extra Mediabox Next Mini te huren en deze te gaan gebruiken als zijnde hoofdapparaat staat dat iemand uiteraard helemaal vrij.
Geldt dit ook bij een defecte apparaat? Dus:
Toch nog even terug naar het topic, de vraag van TS @Khvannoort :
Welke mogelijkheden heeft klant wel om bestaande NEXT te vervangen voor een NEXT Mini?
- Kan klant bijvoorbeeld een nieuw contact afsluiten en bestaand opheffen. (gelijktijdig zodat er geen diensten onderbroken zijn)
- Kan klant nieuw contract afsluiten op naam partner/ ander bankrekening o.i.d.
Misschien dat er een work-around bestaat voor deze, denk wel vaker voortkomende vraag.
TS zal u erkentelijk zijn voor het buiten de kaders denken 😀
Inderdaad @HBO Fan
Als een Mediabox Next defect raakt dan krijg je netjes een vervangende Mediabox Next toegestuurd en datzelfde geldt natuurlijk ook voor de Next Mini als deze de geest geeft dan krijg je per kerende post een nieuwe Mini.
Voor wat betreft uw andere ideeën: lees even de Algemene voorwaarden, daar is vast een antwoord te vinden.
Dank voor uw toevoeging. Persoonlijk zit ik niet om de antwoorden verlegen, heb dit probleem zelf niet. Maar kan me wel verplaatsen in de TS en eventuele andere klanten met zelfde probleem als TS.
Vandaar mijn berichtje richting een Ziggo Moderator in de hoop dat vanuit daar een oplossing voor de TS gezocht kan worden.
Het was een vriendelijke bedoelt berichtje zodat klant met probleem geholpen zou kunnen worden.
@HBO Fan schreef:
Het was een vriendelijke bedoelt berichtje zodat klant met probleem geholpen zou kunnen worden.
Zo heb ik het ook begrepen en ik ben eigenlijk niet anders van u gewend. 👍🏻
Persoonlijk ben ik wel ik ook wel blij dat àls mijn Mediabox Next de geest geeft, dat ik dan weer een nieuwe Mediabox Next krijg toegestuurd.
Ook wel persoonlijk (en wellicht off-topic): als ik zou gaan verbouwen dan zal ik er altijd rekening mee houden waar precies de TV komt én ik genoeg plaats maak voor de bijbehorende spullen zoals geluidsinstallatie, Apple TV en de Mediabox Next.
Maar dit terzijde en voor iedereen natuurlijk weer anders.
“Welke mogelijkheden heeft klant wel om bestaande NEXT te vervangen voor een NEXT Mini?
- Kan klant bijvoorbeeld een nieuw contact afsluiten en bestaand opheffen. (gelijktijdig zodat er geen diensten onderbroken zijn)
- Kan klant nieuw contract afsluiten op naam partner/ ander bankrekening o.i.d.”
optie een kan misschien een optie zijn wel is dan het nadeel dat de klant zijn opnames en e-mailadressen kwijtraakt,
optie 2 is helaas niet mogelijk want 2 abonnementen op een adres kan niet
Kan je niet gewoon TV tijdelijk wijzigen naar alleen KabelTV en vervolgens weer naar TV start/compleet/max met de Next Mini? Dan blijven email adressen gewoon bestaan.
@Verwijderd account schreef:
Kan je niet gewoon TV tijdelijk wijzigen naar alleen KabelTV en vervolgens weer naar TV start/compleet/max met de Next Mini? Dan blijven email adressen gewoon bestaan.
dat zou een optie kunnen zijn maar dan gaan wel je cloud opnames verloren,
ook moet je dan waarschijnlijk de next al retour hebben gestuurd en een bevestiging hebben gehad dat die retour is anders activeren ze automatische weer de next omdat die nog in het systeem staat bij je klantnummer
Ik reageer even op alle reacties, eerlijk gezegd had ik niet verwacht er zoveel te krijgen.
Ergo: Ziggo, dit speelt dus behoorlijk in de klantenkring, toch?
Daarnaast is het inderdaad niet de eerste keer dat ik als heel trouwe klant (ik denk al ruim 30 jaar) met een kluitje het riet wordt ingeschoten.
Ook zie ik dat je als nieuwe klant behoorlijk veel meer voordelen krijgt:
- een jaar lang voor de helft
- de kosten zijn sowieso minder dan ik nu betaal
Toelichting: Nu betaal ik abonnement met mediabox next , TV complete en internet max (€ 82,75) met extra's: 2 wifi pods, en next mini: totaal € 89,25
Als nieuwe klant betaal ik voor hetzelfde met next mini, TV complete en internet XXL (€ 72,50) met extra's: 1 wifi pod (gratis), en next mini gratis: totaal dus per maand zonder die 1e jaar korting sowieso al € 16,75 per maand minder!?
Bovendien een jaar lang voor 50%, dus na 1 jaar kost mij dat i.p.v. € 1071,= maar € 435,-. Scheelt € 636,-, serieus veel geld!
Nu hoef ik op zich die 50% korting niet, maar om mij als klant (al 30 jaar te behouden zou ik wellicht wel een mooi voorstel kunnen krijgen?
altijd weer het verhaal over 50% korting voor nieuwe klanten... bij kpn etc krijgen trouwe klanten ook geen korting. klanten lokken doe je met korting, behouden doe je met korting (maar deze zijn helaas wel kleiner, even bellen naar opzeggingen). ook de onzin: bij kpn kun je de nieuwste ontvanger krijgen als nieuwe klant. zo werkt het bij ziggo ook toch? kpn wisselt bij huidige klanten ook niet de ena-nieuwste ontvanger om voor de nieuwste.
overigens kun je toch gewoon je internet downgraden naar start xxl. die extra mini a 4 euro per maand heb je zelf voor gekozen
Goeie tip, ik ga nog wel checken of de snelheid voldoende is voor de next mini
de next mini heeft maar iets van 10-15mbit/s nodig, dus elke snelheid zal voldoen
@Gio2903 schreef:altijd weer het verhaal over 50% korting voor nieuwe klanten... bij kpn etc krijgen trouwe klanten ook geen korting. klanten lokken doe je met korting, behouden doe je met korting (maar deze zijn helaas wel kleiner, even bellen naar opzeggingen). ook de onzin: bij kpn kun je de nieuwste ontvanger krijgen als nieuwe klant. zo werkt het bij ziggo ook toch? kpn wisselt bij huidige klanten ook niet de ena-nieuwste ontvanger om voor de nieuwste.
overigens kun je toch gewoon je internet downgraden naar start xxl. die extra mini a 4 euro per maand heb je zelf voor gekozen
Toch snap ik @Khvannoort zijn/haar/hen redenatie wel. De providers zijn zelf debet aan deze discussie en voeden het door steeds gekkere aanbiedingen te bedenken, terwijl een ogenschijnlijke simpel vraag als: wilt u mijn NEXT wisselen voor een NEXT MINI direct afgewezen wordt. En dit zonder echte uitleg, waarbij aangemerkt moet worden dat nieuwe klanten standaard de NEXT MINI krijgen en dus GEEN NEXT meer uitgeleverd krijgen. (want wissel kan niet).
Dus heel raar is het niet dat door het afwijzen zonder echt aannemelijke reden er dan verwezen wordt naar nieuwe klanten voordeel.
@Khvannoort Ik weet niet in hoeverre u verder tevreden bent met Ziggo diensten. Maar eventueel kunt u natuurlijk ook gaan voor een goedkoper 1ste jaar aanbod bij een andere aanbieder. Scheelt u een hoop geld en dienstverlening is vergelijkbaar. Wel moet u goed kijken naar de voors en tegens, want er zitten wel wat verschillen in diensten per aanbieder.
@Khvannoort schreef:
Nu hoef ik op zich die 50% korting niet, maar om mij als klant (al 30 jaar te behouden zou ik wellicht wel een mooi voorstel kunnen krijgen?
Iets dergelijks, geen 50%, lukt wel als je aan het eind van je contract belt en zegt, dat je wel wilt blijven, als ze een leuke korting geven.
@Gio2903 schreef:de next mini heeft maar iets van 10-15mbit/s nodig, dus elke snelheid zal voldoen
Ja, maar je moet wel ook een goed/stabiel wifi signaal hebben, anders krijg je haperingen en draaiende cirkeltjes en in het uiterste geval een vogel met een doorgeknipte kabel in beeld.
Om die reden heb ik een wifi Pod aangeschaft.
@CPV schreef:
@Khvannoort schreef:
Iets dergelijks, geen 50%, lukt wel als je aan het eind van je contract belt en zegt, dat je wel wilt blijven, als ze een leuke korting geven.
Absoluut geen garantie dat je bij einde van contract enige aanbieding zult ontvangen. Het ligt geheel aan je persoonlijke situatie of er een aanbod gegeven zal worden. Ziggo heeft hier als enige inzicht in, terecht denk ik, dus bellen kun je zeker doen, maar verwacht geen wonderen want dat geeft enkel teleurstellingen. 🙏
@HBO Fan schreef:
Absoluut geen garantie dat je bij einde van contract enige aanbieding zult ontvangen. Het ligt geheel aan je persoonlijke situatie of er een aanbod gegeven zal worden. Ziggo heeft hier als enige inzicht in, terecht denk ik, dus bellen kun je zeker doen, maar verwacht geen wonderen want dat geeft enkel teleurstellingen. 🙏
Nee, een aanbod zul je niet krijgen.
Maar bellen en hun verleng-prijzen naast de prijzen voor nieuwe klanten van KPN, Odido etc. leggen en vragen wat ze er voor over hebben om je als klant te houden, krijgt ze wel in beweging. In ieder geval bij mij de laatste jaren.
Zoals gezegd, geen garanties, dat er iets mogelijk is in kosten/ wat extra's ect, bij verlengen/ aflopen van contracten.
Echt, het is per klant verschillend, dus houd daar rekening mee. Wat bij u wel werkt/ gewerkt heeft, hoeft bij andere klant in zelfde straat niet van toepassing te zijn.
Ziggo heeft hier zo zijn eigen regels voor wat de mogelijk/ onmogelijkheden zijn. Als klant staat het je natuurlijk vrij om te proberen, dus zeker bellen zou ik adviseren. Maar wees niet teleurgesteld als er geen mogelijkheden zijn, behoudens je te committeren aan een nieuw jaarcontract want dat kan sowieso. Al heb je er geen enkel voordeel aan en zit je een jaar "vast"
Ik had een aantal andere reacties als oplossing aangedragen en niet die van jou, terwijl deze nou juist als 'oplossing' wordt vermeld, terwijl deze het niet is?
Mocht je gaan verhuizen naar een woning welke alleen internetkabels heeft liggen ipv coax, dan zul je toch ect over moeten van Next Media naar Next Mini. In die gevallen neem ik aan dat er wel omgeruild wordt toch ? Anders zou het hele abo niet meer werken aangezien je geen tv meer hebt
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.