Goedendag,
Ik heb al jaren een mediabox next, en sinds kort door een verbouwing geen plekje meer en dus een next mini achter de TV hangen. Omruilen van next naar next mini ging niet, dus betaal ik nu 4 euro poer maand extra. Ik heb nu wel een media box next 'over' die ik kan retourneren, hij (zij) doet het nog, en heeft iemand anders vast wat aan? Telefonisch kom ik er niet doorheen, wellicht hebben jullie suggesties?
Overigens ben ik al klant sinds begin jaren 90, toen ziggo nog kabelnet heette, en sindsdien altijd klant ben geweest en ook geen overstap heb gemaakt. Via kabel is nog steeds prima, ik heb geen glasvezel nodig, en met meerdere TV's in huis werkt via de kabel met (inmiddels|) C+ module perfect.
Hi @Khvannoort, jammer dat je er niet doorheen kwam bij de telefonische klantenservice en goed dat je hier je vraag stelt.
Ik begrijp dat je eerder je abonnement wilde wijzigen van een Mediabox Next naar een Next Mini.
Dit is inderdaad niet mogelijk dus om dat probleem op te lossen heb je een 'extra Mediabox Next Mini' erbij genomen á €4,00 per maand.
Omdat je je reguliere Mediabox Next (de hoofdbox) zelf hebt 'vervangen' voor de 'extra Next Mini' maak je nu geen gebruik meer van de reguliere Mediabox Next als zijnde hoofdapparaat.
Je pakket kan, helaas, niet gewijzigd worden van een Mediabox Next naar een Next Mini.
De reguliere Mediabox Next heb je in bruikleen en kan dus tevens ook niet gebruikt worden door een andere klant.
Deze mediabox staat gekoppeld aan jouw klantnummer en dus jouw abonnement.
Besluit je om de Mediabox Next terug te sturen, vervalt je gehele televisie abonnement.
De enige optie in dit geval is de situatie laten zoals deze is op dit moment en de Mediabox Next, welke je dus niet gebruikt, te laten staan en/of deze eventueel een ander plekje te geven en dus aan te sluiten op een ander toestel.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @Khvannoort
Hartelijk welkom op dit forum waar ikzelf ook klant ben.
@Khvannoort schreef:
Ik heb nu wel een media box next 'over' die ik kan retourneren, hij (zij) doet het nog, en heeft iemand anders vast wat aan? Telefonisch kom ik er niet doorheen, wellicht hebben jullie suggesties?
Een Mediabox Next daar heeft niemand anders iets aan. Bovendien is deze mediabox in bruikleen geleverd en blijft dus eigendom van Ziggo. Blijft natuurlijk wel vervelend voor u dat Ziggo het beleid voert dat een Mediabox Next niet kan worden omgeruild voor een Mediabox Mini.
Wellicht kan een Ziggo-moderator u verder helpen, deze komt binnen afzienbare tijd langs in dit topic om voor u te bekijken wat de mogelijkheden zijn.
omruilen van een next naar net mini is helaas niet mogelijk,
het retour sturen van de next zorg ervoor dat het abonnement automatisch wordt opgezegd.
stel ik stuur de mediabox next op, dan wordt het abbonnement opgezegd, dan heb ik dus niets meer, ik snap het niet zo?
@Khvannoort schreef:stel ik stuur de mediabox next op, dan wordt het abbonnement opgezegd, dan heb ik dus niets meer, ik snap het niet zo?
Ziggo is niet echt een klantvriendelijk bedrijf , vandaar.
Advies is om even te wachten op een van de Ziggo medewerkers/sters. Die kunnen u het beste helpen in deze situatie. Mogelijk dat er voor u een goede oplossing bedacht kan worden, anders zal u de Next moeten bewaren totdat u besluit om andere aanbieder te gaan waarbij e.e.a. wel mogelijk is.
Volgens mij kun je wel via een nieuw jaarcontract de mini aanvragen.
@Khvannoort schreef:
stel ik stuur de mediabox next op, dan wordt het abbonnement opgezegd, dan heb ik dus niets meer, ik snap het niet zo?
dan heb je idd niks meer en zit je dus zonder tv ook ben je dan al je opnames kwijt
Hi @Khvannoort, jammer dat je er niet doorheen kwam bij de telefonische klantenservice en goed dat je hier je vraag stelt.
Ik begrijp dat je eerder je abonnement wilde wijzigen van een Mediabox Next naar een Next Mini.
Dit is inderdaad niet mogelijk dus om dat probleem op te lossen heb je een 'extra Mediabox Next Mini' erbij genomen á €4,00 per maand.
Omdat je je reguliere Mediabox Next (de hoofdbox) zelf hebt 'vervangen' voor de 'extra Next Mini' maak je nu geen gebruik meer van de reguliere Mediabox Next als zijnde hoofdapparaat.
Je pakket kan, helaas, niet gewijzigd worden van een Mediabox Next naar een Next Mini.
De reguliere Mediabox Next heb je in bruikleen en kan dus tevens ook niet gebruikt worden door een andere klant.
Besluit je om de Mediabox Next terug te sturen, vervalt je gehele televisie abonnement.
De enige optie in dit geval is de situatie laten zoals deze is op dit moment en de Mediabox Next, welke je dus niet gebruikt, te laten staan en/of deze eventueel een ander plekje te geven en dus aan te sluiten op een ander toestel.
@Welmoed schreef:...
...
Als men een Next heeft kan men niet naar een Mini en heeft men een Mini kan men niet naar een Next.
En dat noemt Ziggo service 😡. Het wordt steeds vreemder bij Ziggo !
Natuurlijk kan men blijkbaar wel een extra Next of Mini er bij huren, want dat levert Ziggo tenslotte extra geld op en dan is het heel wat anders.
Toch vreemd, dat ondertussen de klanten bij 'bosjes' weglopen en naar de concurrent gaan 🤔. Ik snap het echt niet 🥴.
Nog even en je kan bij Ziggo niet zo maar klant worden, maar moet je worden uitgenodigd. Alleen als je meer wilt betalen dan de rest, mag je lid worden.
Ziggo is een vreemde club aan het worden, waarbij ik me steeds minder op m'n plaats voel. Misschien wordt het wel tijd om naar de concurrent te gaan, want zo gek als het ondertussen bij Ziggo is, zo kan het toch niet verder gaan ?
Dus 48 euro extra betalen om aan je wensen te voldoen is volgens ziggo normaal? En dan ook straks met de verhoging er nog meer voor te gaan betalen.
Ik mag het hier niet typen maar ik zou de mediabox next als stuk melden.
Hi, even een stuk verheldering voordat er meer onduidelijkheid gaat komen over dit onderwerp.
Een Mediabox Next mag niet geruild worden voor een Mediabox Next Mini en andersom. De apparaten hebben nagenoeg de zelfde functies en om die reden is dit het beleid.
Op het moment dat een klant er zelf voor kiest om een Extra Mediabox Next Mini te huren en deze te gaan gebruiken als zijnde hoofdapparaat staat dat iemand uiteraard helemaal vrij.
@Welmoed schreef:Hi, even een stuk verheldering voordat er meer onduidelijkheid gaat komen over dit onderwerp.
Een Mediabox Next mag niet geruild worden voor een Mediabox Next Mini en andersom. De apparaten hebben nagenoeg de zelfde functies en om die reden is dit het beleid.
Op het moment dat een klant er zelf voor kiest om een Extra Mediabox Next Mini te huren en deze te gaan gebruiken als zijnde hoofdapparaat staat dat iemand uiteraard helemaal vrij.
Verheldering ? Schreef ik wat anders over de Next en Mini ?
@Pasi schreef:
....Als men een Next heeft kan men niet naar een Mini en heeft men een Mini kan men niet naar een Next.
En dat noemt Ziggo service 😡. Het wordt steeds vreemder bij Ziggo !
Natuurlijk kan men blijkbaar wel een extra Next of Mini er bij huren, want dat levert Ziggo tenslotte extra geld op en dan is het heel wat anders.
...
Dat beiden gelijk werken, dat zou de klanten mogen verwachten ( echter het is en blijft een Ziggo product ). Maar wat het Ziggo management blijkbaar vergeten is, dat de wijze van aansluiten anders is en dat dát misschien wel dé reden is om speciaal voor de Next en/of Mini te kiezen !
Je hebt bij Ziggo de keuze, maar Ziggo bepaald ! Het is werkelijk een vreemde wereld bij Ziggo aan het worden. Van monopolist naar elitair en dan vreemd vinden dat de klanten en-bloc weglopen !
@Welmoed Hoe kan een jarenlange klant dan zonder extra huurkosten aan een Mini komen? Gehele abonnement wijzigen? TV abonnement voor enkele maanden beëindigen en (als alles administratief verwerkt is door Ziggo) weer een nieuw TV abonnement nemen? Of met alles overstappen naar een andere provider?
Het valt me op dat Ziggo zich verschrikkelijk star opstelt tegenover klanten die hun Next graag willen omruilen naar een Mini en v.v.
@Welmoed Schreef: De apparaten hebben nagenoeg de zelfde functies
Functies misschien wel, maar de TS geeft een duidelijk groot verschil tussen de Nextbox en NextMini aan (achter de tv plaatsen). Maar blijkbaar boeit het Ziggo niet als de klant tegen dit probleem aanloopt, die verhuren veel liever nog een extra NextMini en laten de Nextbox liever verstoffen in de kast van de klant. En dat noemt Ziggo "de klantenservice staat bij ons hoog in het vaandel" 🙃
@Welmoed Schreef: Op het moment dat een klant er zelf voor kiest om een Extra Mediabox Next Mini te huren
Nee deze klant koos er eigenlijk voor om zijn Nextbox om te wisselen voor een NextMini, maar door het kromme beleid vanuit Ziggo, wordt deze klant nu gedwongen om een extra NextMini te gaan huren, om zijn probleem op te lossen. Maar zoals ik al schreef, dat boeit Ziggo niet, want dat heet klantenservice bij Ziggo...
Ziggo zou is wat meer naar de Enrique Rodriguez (CTO van Liberty Global) moeten luisteren als hij zegt "customers receiving good quality of service of HFC had little incentive to move to fibre. It is “lack of satisfaction with the current provider” rather than the underlying network technology that causes people to churn"
Maar we gaan binnenkort wel weer zien hoeveel klanten deze klantenservice het dit keer heeft gekost (derde kwartaal) 🫣
Werkelijk schandalig hoe Ziggo met zijn vaste klanten omgaat.
Waar je bij KPN zo met een nieuw abonnement naar de laatste generatie televisie ontvanger kunt, geeft Ziggo weer niet thuis.
Indien je samenwoont, kan je dan niet je abonnement opzeggen en een nieuw abonnement afsluiten op naam van je wederhelft?
Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom.
Staat buitenkijf dat Ziggo met zijn klantonvriendelijk beleid natuurlijk geen goodwill kweekt bij zijn vaste klanten.
Vier euro per maand je klant laten betalen voor Jan Doedel... Het is echt te zot voor woorden!!!
voorbeeld !! "STEL" je bezit 2 Next boxen (geen mini) en je wilt je woning aanpassen en met de tijd mee door je coaxaansluitingen in de woonkamer en andere vertrekken vervangen voor netwerkkabels. Dan ben je absoluuut niet blij met zo'n STUGGE opstelling van Ziggo.
Mij zal het niet meer raken, want ik ben er niet meer geabonneerd
@Buurman schreef:voorbeeld !! "STEL" je bezit 2 Next boxen (geen mini) en je wilt je woning aanpassen en met de tijd mee door je coaxaansluitingen in de woonkamer en andere vertrekken vervangen voor netwerkkabels. Dan ben je absoluuut niet blij met zo'n STUGGE opstelling van Ziggo.
Mij zal het niet meer raken, want ik ben er niet meer geabonneerd
Tja, om maar weer met een gevleugelde reclame oneliner te spreken "...de keuze is reuze...", maar niet als klant bij Ziggo 😠.
@Pasi schreef: Tja, om maar weer met een gevleugelde reclame oneliner te spreken "...de keuze is reuze...", maar niet als klant bij Ziggo
Het is wel zo, dat Ziggo niet de enige provider is die zo star vast houdt aan bepaald beleid. Ik heb een paar jaar bij KPN gezeten en toen ik na een jaartje mijn abonnement wilde uitbreiden met TV pakket, kon ik ook niet kiezen tussen de oudere Mediabox en de toen zeer nieuwe TV+ box. Had zelf graag de oudere versie gehad omdat ik veel problemen verwachtte (en die kwamen er ook) met een box die nog maar net in de kinderschoenen stond. Na een klein jaar mijn TV abonnement uit frustratie maar weer beëindigd. Had ik niet hoeven te doen als ik de oudere box had kunnen krijgen.
@Welmoed schreef:
Dat lijkt me wel heel simpel. Toen hij uit de fabriek kwam stond hij nergens op en is op TS zijn klantnummer gezet. Hij kan dus zo daar weer afgehaald worden en op een nieuwe klantnummer gezet worden. Het is geen hard ingebrand MAC address.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.