We hebben een smart tv een LG 43UH610V sinds we deze tv hebben kijken we al digitale tv.
Maandag is er een storing geweest (waar wij eerst geen last van hebben gehad)zag ik op de site. ik zat tv te kijken en plots geen tv meer kreeg geen signaal meer binnen alle zenders waren verdwenen. Toen keek ik naar buiten en zag monteurs in de kast bezig van ziggo dus ik dacht dat het daardoor kwam en dat zou savonds opgelost zijn maar niet dus stond opgelost op de site maar wij hadden nog geen tv. op de site gezocht naar dat stappenplan paar keer doorlopen maar zonder resultaat dinsdag nog een paar keer het stappenplan doorlopen maar nog geen resultaat alleen de slechte analogestoorzenders worden ontvangen. Altijd digitaal gekeken maar deze zenders zijn dus nergens meer te vinden dus mijn vermoeden is dat er iets verkeerd gegaan is in de kast buiten heel erg vervelend ik hoop dat het snel opgelost word want als je digitaal kijken gewend bent en nu ineens weer stoorzenders zit te kijken is niet prettig hier is het precies andersom van digitaal naar analoge tv echt niet prettig ik weet niet meer wat we eraan kunnen doen om de digitale zenders weer terug te krijgen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Dhb2 Je hoeft niet per se tot maandag te wachten om contact te hebben met Ziggo.
De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly
Zie ook de verdere contact mogelijkheden op de contact pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
heb je ook internet van ziggo?
zo ja werk die
werken andere tv’s wel
Nee wij hebben geen internet alleen tv bij ziggo en hebben maar 1 televisie. Gisteren weer het stappenplan doorlopen en kregen. We het ziggokanaal nu wel maar de zenders zelf zijn allemaal blokken dus misschien zijn ze er nog mee bezig aan de kabels ligt het niet want hiervoor keken we ook digitale tv we gaan het vandaag maar weer ff het stappenplan doorlopen☹️ Hopelijk met succes en kunnen we weer normaal en ongestoord tv kijken
@Dhb2 Kun je voor alle zekerheid een foto van het de eerste plaats hier plaatsen?
Er is veel verander in de achtergrond bij Ziggo en mogelijk is dit mogelijk een oude aansluiting die gratis vervangen wordt en dan kan de monteur direct kijken en zo nodig de juiste stappen ondernemen.
Bovenste foto is het ziggokanaal heel duidelijk zoals het zou moeten zijn en de onderste foto is als we het stappenplan helemaal doorlopen hebben npo1 en zo is npo2 en 3 ook en de rest van de zenders worden niet ontvangen of je ziet wel beeld met dikke balken erdoor en verschrikkelijk geluid ?
@Dhb2 Dan komt op de één of andere manier je signaal niet goed aan bij je TV of er komt op de één of andere manier toch instraling in je coax netwerk via niet geheel afgeschermde onderdelen.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de TV op aangesloten zit?
Waarom deze vragen?
Als Ziggo een monteur stuurt en het blijkt aan je eigen aansluitingen te liggen, dan kost de monteur € 50,00, ligt het aan Ziggo, dan betaal je niets.
Weet je helemaal zeker dat het niet aan je eigen bekabeling ligt, bestel dan een Ziggo monteur:
De bovenste foto is waar het signaal binnenkomt en de andere foto is de contactdoos waar de tv inzit het is gewoon heel raar we kijken al jaren digitale tv en sinds ze maandag in het kastje op het hofje bezig zijn geweest hebben we geen signaal meer het stappenplan lopen we iedere dag een paar x door het ziggokanaal en ziggosport zijn wel digitaal en duidelijk en de rest komt gewoon niet binnen hierbinnen hebben we verder niets veranderd ☹️ Het is echt wel klote zo kunnen vanaf maandag al geen tv meer kijken ?hopelijk is er snel een oplossing
In de bovenste foto zitten 2 coaxkabels. Welke van deze gaat naar de tv en waar gaat de andere heen? Heb je de kabel er ook al eens even uitgehaald en weer in gedaan (goed aandrukken!) voelt stom, maar kan een wereld van verschil maken.
De onderste foto is gewoon een stekkerdoos. Hier zal de tv de stroom vandaan halen, neem ik aan? Daar lijkt me niets mis mee (al staat er wel 1 schakelaar uit, zie ik. Ik neem aan dat dat de bedoeling is? 😉 )
De linkse kabel gaat naar tv en de rechtse kabel gaat naar de radio we hebben de kabel al een x eruit gehad en er weer in gedaan maar dat hielp ook niet maar we hebben voor de rest niks veranderd het enige wat er gebeurd is is dat er een storing geweest is in deze buurt waar wij eerst niks van gemerkt hebben en er zijn monteurs bezig geweest in de kast op ons hofje en het signaal was ineens weg ik zat tv te kijken En ineens geen beeld meer en we kijken al jaren digitaal dus daarom heel vreemd en heel erg vervelend?
En de onderste foto is inderdaad de stekkerdoos waar de tv inzit en die zit op een aan en uit schakelaar die nu uit staat ☹️
@Dhb2 Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Zo ja, deze wandcontactdoos is een binnenhuis splitter en geen hedendaags AOP = Abonnee Overname Punt = een dubbel galvanisch gescheiden Signaal Overname Punt wat allerlei storingen en instralingen buitenhoudt.
Een Ziggo monteur kan dit gratis voor je vervangen voor een hedendaags AOP.
Ja dit is de eerste plaats waar ziggo het huis binnen komt ik heb echt geen idee wat voor een contactdoos dit is hij zat er al in toen we hier kwamen wonen ? en nooit geen problemen mee gehad tot nu ? maar het is toch raar dat we een paar jaar dan digitaal hebben kunnen kijken zonder problemen en dan nu ineens niet meer maar dan zal deze wel vervangen moeten worden dan ben ik bang ?
@Dhb2 Het kan jaren goed gaan, er komen steeds meer allerlei zenders als 4G, 5G, Digitenne enz. enz. enz. die op dezelfde frequenties zitten als de Ziggo kabel.
Hiervoor geeft Ziggo vanaf 2012 het advies om wandcontactdozen, kabels en stekkers te gebruiken die Ziggo geschikt zijn of Kabel keur hebben, wat afgeschermd materiaal is voor al de signalen van allerlei zenders.
Op een gegeven moment wordt de storing zo groot dat dit te zien is op TV of te merken is aan de internet kwaliteit en snelheid.
Ik heb een moderator gevraagd om hier morgen mee te kijken en die kan de nodige stappen ondernemen.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Hi @Dhb2
Bedankt voor het aanvullen van je profiel met je adresgegevens. Ik heb direct een blik geworpen en helaas kan ik op afstand weinig voor je doen. Het beste is dat een monteur bij je thuis en in de wijk een blik werpt en het signaal hersteld.
Helaas beschik ik niet over de mogelijkheid om je te bellen zodat we samen een monteur kunnen inplannen. Ik wil je vragen om te gaan naar de volgende pagina. Via die pagina kom je eenvoudig in contact met mijn collega die die jou via chat graag verder helpt. Sorry dat het inplannen van een afspraak even via een omweg moet.
Ik ben erg benieuwd of je straks na het bezoek van de monteur weer goed tv kan kijken. Laat je weten hoe het afloopt? Ik kijk graag of na afloop nog iets voor je kan betekenen.
Hartelijk bedankt voor de reactie ik zal maandag gelijk contact opnemen voor een afspraak met een monteur want we willen graag weer ongestoord tv kunnen kijken meer als een week zonder vinden we wel genoeg☹️ We wachten af ik laat weten hoe het gegaan is en of het gelukt is hopelijk straks een ?gezichtje !!!!!
@Dhb2 Je hoeft niet per se tot maandag te wachten om contact te hebben met Ziggo.
De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly
Zie ook de verdere contact mogelijkheden op de contact pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Hoi ff een update ik heb contact gehad met ziggo in de chat en vrijdagmiddag komt de monteur langs dus hopelijk vanaf vrijdag weer ongestoord tv kijken ik laat jullie nog ff weten hoe het gegaan is iniedergeval voor nu hartelijk bedankt voor jullie hulp
Jaaaaaaa we kunnen weer televisie kijken de monteur is geweest die heeft de muuraansluiting vervangen maar signaal kwam nogsteeds niet goed binnen dus hij is buiten bij de kast geweest en heeft wat aangepast en nu kunnen we alle zenders weer ongestoord ontvangen wat een verademing weer gewoon tv kunnen kijken heel hartelijk bedankt voor jullie hulp allemaal en bert je bent een topper heb veel aan je hulp gehad om dingen na te lopen en te proberen heel hartelijk bedankt voor je hulp ????????
Be rt wrote:@Dhb2 Je hoeft niet per se tot maandag te wachten om contact te hebben met Ziggo.
De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly
Zie ook de verdere contact mogelijkheden op de contact pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Be rt je bent een topper bedankt voor je goede hulp ??
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.