1
Vraag
2
Reacties
Aad 73

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

van analoog naar digitaal: BDV-L600 & Mediabox XL

Beste mensen, ik heb alles geprobeerd om digitaal radio te gaan luisteren maar dat wil niet lukken en wel om de volgende reden: Ik heb een Sony Blu-ray Disc/DVD Theatre Systeem model: BDV -L600 en in het bezit van een media box XL. Op beide toestellen zitten geen aansluitpunten om alles te laten werken. Ook de digitale ontvanger van Ziggo zou het bij mij niet doen i.v.m. de aansluiting. Wie kan mij helpen?

Aad de Koning

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Terug naar het begin. De Mediabox XL heeft nu een app voor de radio als de box op de TV is aangesloten heb je dan wel audio van de radiokanalen? En werkt tv zoals het hoort?

 

Dan de digitale radio als je een recente 1 gats AOP hebt is er geen reden dat de QE317 het niet zal doen.

Hooguit is er een kabel met de correcte aansluitingen nodig.

Bekijk in context

Aad 73
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo RoWi en alle andere hulpverleners. Ik heb via de mediabox XL de radio app aan gekregen en toen via de stereo de functie geprobeerd en ik kwam uit bij TV en ja... jullie willen het niet geloven! ik had muziek, ik ben super super blij Dank jullie wel!!

Aad

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 

Volgens mij moet het met  ''9'' gewoon mogelijk zijn.

 

BDV-L800/BDV-L800M/BDV-L600 (sony.com)

 

Steefb_0-1628448959353.png

Of via HDMI

 

Steefb_1-1628449284500.png

 

 

De optical van de mediabox xl kan ook sp/dif heten.

 

Steefb_0-1628450274988.png

 

Aad 73
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas heb ik dit al gedan ,maar het levert niets op.

Is het mogelijk dat een monteur langs kan kome?, tenslotte is Ziggo die mij op onkosten jaagt, terwijl ik daar niets aan kan doen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Aad 73,

Wat jammer dat het nog niet wil lukken met radio luisteren. Zoals @Steefb aangeeft zou je beide apparaten op elkaar moeten kunnen aansluiten. Heb je het met een HDMI-kabel en een Optische audiokabel getest?

Aad 73
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja, dat heb ik gedaan, maar alles ten spijt ..... hij doet het niet.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

En lukt het dan alleen niet om radio te luisteren? Of kun je ook het geluid van de TV zenders van de Mediabox XL ook niet afspelen via je Sony set.

In je eerste bericht sprak je ook nog over het niet kunnen aansluiten van de digitale ontvanger, wat bedoel je daar precies mee?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Aad 73  schreef:

Ja, dat heb ik gedaan, maar alles ten spijt ..... hij doet het niet.


Wat doet het niet? Staat op de sony de juiste ingangsbron gekozen?

Aad 73
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb alle gedaan wat Steefb heeft voorgeschreven, ook de kabels e.d. 

Aad 73
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

heb alles gedaan wat Steefb heeft verteld, maar helaas

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Terug naar het begin. De Mediabox XL heeft nu een app voor de radio als de box op de TV is aangesloten heb je dan wel audio van de radiokanalen? En werkt tv zoals het hoort?

 

Dan de digitale radio als je een recente 1 gats AOP hebt is er geen reden dat de QE317 het niet zal doen.

Hooguit is er een kabel met de correcte aansluitingen nodig.

Aad 73
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

RoWI, Ik zal dat morgen even bekijken, nu geen tijd, maar alvast bedankt voor de tip en je hoort of het werkt.

Aad

Aad 73
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo RoWi en alle andere hulpverleners. Ik heb via de mediabox XL de radio app aan gekregen en toen via de stereo de functie geprobeerd en ik kwam uit bij TV en ja... jullie willen het niet geloven! ik had muziek, ik ben super super blij Dank jullie wel!!

Aad

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic