1
Vraag
2
Reacties
hinke2

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

van analoge radio naar digitale radio (Philips MCM7000)

Graag wil ik zonder tv via de mediabox (Humax) digitale radio gaan beluisteren.

De versterker (Philips MCM7000) heeft alleen tulpstekker ingangen, daarvoor een omvormer/converter (€ 50 )+ optische kabel gekocht voor de verbinding met de mediabox . De oorspronkelijke radio-Coaxkabel afgekoppeld. En nu zou er toch geluid moeten komen uit mijn stereo. Wat heb ik gemist in de Ziggo-uitleg of wat kan ik nog doen ? Het gekochte terugbrengen en alsnog een radioontvanger bestellen?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jan_Doedel

Level 9
  • 239Posts
  • 8Oplossingen
  • 47Likes

Afhankelijk van welke ziggo ontvanger zou je m.i. geen dure omzetter nodig hebben. Indien een scart aanwezig is op de ziggo ontvanger of een tulp uitgang hoef je die alleen maar te verbinden en op je Philips reciever aan te sluiten en uiteraard die ingang daar te selecteren. Dit is dan uiteraard dan niet de stand Radio maar iets anders. Meestal staat er 1 hint bij de tulp ingang achter op het apparaat.

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
jan_Doedel

Level 9
  • 239Posts
  • 8Oplossingen
  • 47Likes

Afhankelijk van welke ziggo ontvanger zou je m.i. geen dure omzetter nodig hebben. Indien een scart aanwezig is op de ziggo ontvanger of een tulp uitgang hoef je die alleen maar te verbinden en op je Philips reciever aan te sluiten en uiteraard die ingang daar te selecteren. Dit is dan uiteraard dan niet de stand Radio maar iets anders. Meestal staat er 1 hint bij de tulp ingang achter op het apparaat.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Op de humax stereo geselecteerd en niet dolby?

Volume van de humax op max?

Heb je de aux in aangesloten?

En deze ook geselecteerd op de philips?

 

Steefb_1-1647601447254.png

 

En je hebt een goede converter digitaal naar analoog, niet analoog naar digitaal?

hinke2
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inderdaad heb ik een converter analoog naar digitaal. Daar zit dus een denkfout....

Hartelijk dank...

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Volgens mij heb je toch echt een D/A, dus Digitaal naar Analoog converter hoor @hinke2 . Spraakverwarring? 😉
Overigens kun je ook wel goedkopere D/A converters vinden. 

Maar @jan_Doedel merkt al op dat je in bepaalde gevallen ook een scart adapter kan gebruiken. Bij de Humax 5500c/5550c is dat absoluut niet handig, maar bij de 5300c kan dat wel En dat scheelt nogal wat geld. Bij andere modellen zoals de 5050c, 5200c en 5400c zijn analoge uitgangen op de boxen zelf aanwezig. 

@hinke2 stel het volume (uitgangssterkte) op de Humax blijvend in op maximaal en regel verder het volume op Tv en versterker. Uiteraard kan je nu niet alleen het radiogeluid weergeven via de versterker, maar ook dat van Tv programma's. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic