1
Vraag
2
Reacties
Frans 24

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

update mediabox blijft hangen

Dag,

Nog steeds geen upgrade zoals op deze community door de moderatoren beloofd voor begin augustus . (het is nu 31 aug.). Mediabox maakt bijzonder veel lawaai, kwartier lang en dan stopt het even en begint weer opnieuw (iets zachter).  In het menu bij diagnostiek staat: "software bijgewerkt" en de datum: maandag 30 aug. 2021. Dat is al de tweede datum , vorige week (27e) hetzelfde. Zoeken bij instellingen levert verder op: "de laatste update is reeds op de mediabox geïnstalleerd. U hoeft niets te doen".

Maar de update blijft dus 'hangen' . TV kijken gaat wel. De mediabox maakt zoveel lawaai dat ik 'm uitzet als we in de kamer zijn .  Lijkt me dat er iets goed mis is. 

Mijn gegevens staan in mijn profiel.

Hopelijk kan deze slepende kwestie eens opgelost worden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Frans 24
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik krijg een nieuwe (de opvolger van de xl, voor 0,50 per maand extra).

Daarmee kunnen we dit topic afsluiten.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hij blijft hangen, dat is vreemd.

Mogelijk is er ook een signaalprobleem of iets anders.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

 

Morgen komt er een Ziggo moderator hier in dit topic.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Frans 24! Wachten duurt altijd lang, maar wanneer je de belofte krijgt dat je uiterlijk begin augustus voorzien bent van de upgrade dan kan ik mij goed voorstellen dat je nu denkt 'wat gaat hier mis'. Ik heb daarom één van mijn collega's, die het upgradeproces begeleid, gevraagd of hij eens mee wil kijken. Na controle gaf hij aan dat je in één van de twee laatste groepen zit. Wat betekent dit voor jou? Dat je ofwel morgen (02-09) de upgrade te zien moet krijgen, ofwel volgende week (09-09). 

Houd je ons op de hoogte? Krijg je geen upgradescherm te zien dan komen we snel in actie. Sorry voor het lange wachten!

Frans 24
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor jullie reactie, ik zal er op wachten; maar ik ben er op dit moment nog niet van overtuigd dat het dit keer wel gaat lukken. De kwestie sleept al sinds mei en eerdere pogingen tot upgraden zijn al mislukt, want halverwege afgebroken door onbekende oorzaak. Volgens mij is de hardware (i.c. de mediabox ) niet meer in orde. Maar goed, we gaan het zien!

Frans 24
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, er is niets gebeurd. De software is bijgewerkt (staat in het menu) , laatste keer  vorige week do 9 sept., maar er verschijnt geen download scherm. Opstarten duurt een half uur! De box maakt verdurend lawaai zodat we hem overdag uitzetten. Hij is dus na 15 (?) jaar trouwe dienst kapot is mijn conclusie. Ik ga bellen voor een nieuwe.

Frans 24
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik krijg een nieuwe (de opvolger van de xl, voor 0,50 per maand extra).

Daarmee kunnen we dit topic afsluiten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic