Hallo,
Ik heb een vraag voor een kennis met een mediabox XL. Zij heeft gisteravond rond 17.21 een melding gehad dat de software moet worden bijgewerkt naar de nieuwe software versie. Ze ziet tijdens het bijwerken de status op display en op de TV dat de mediabox niet uitgezet mag worden. Als de status uit de display weg is lijkt de box even kort uit te gaan. Hij start op zo lijkt het, op de TV is een welkomstscherm te zien dit valt na maximaal een minuut weg, komt nog een keer terug en vervolgens gaat de box weer een nieuwe poging doen om de software te updaten.
Hoe is dit op te lossen?
Alvast bedankt ook namens mijn kennis.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@jansmarcel Doorgaans wordt de software upgrade binnen 4 weken weer aangeboden. Als jouw kennis zeker wil zijn van de nieuwste software, dan kunnen we natuurlijk ook een nieuwe Mediabox XL toesturen. Dan weten we zeker dat alles goed komt, hoewel je dat natuurlijk nu ook mag verwachten.
@Vincent Vandaag bij de kennis de ontvangen mediabox aangesloten. Ik heb de splitter op het AOP laten zitten. Dit was al een POA-1-B, deze zat ook in het pakket. Evenals de HDMI en antennekabel. Ik heb haar gezegd dat mochten er alsnog problemen komen dan gaan we deze eerst omwisselen voor we eventueel hier verder gaan zoeken.
Tijdens de installatie voor een kort moment CS1004 gezien maar dit was voor mijn gevoel nog geen minuut en het proces ging verder. Alles werkt nu. De versie die op de box aanwezig was is de 4.34. Dus de voorlaatste versie.
Tot zo ver alvast iedereen bedankt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
@Bert
In een eerder topic voor diezelfde kennis is het AOP te zien deze: https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Mediabox-XL-Foutcode-CS2020-na-verhuizing/td-p/374753
Hier zie je het eindresultaat van het vervangen van het AOP en zoals het er nu uitziet. De gewone foto heb ik even niet bij de hand. Sorry
De monteur heeft toen ook de mediabox omgeruild omdat de oude niet werkte. Hoop dat je hier iets me kan.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs, zij kunnen dieper in de systemen kijken.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat de postcode en huisnummer van je kennis in je Ziggo community profiel staan tussen haakjes achter je eigen, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
@Bert Is reeds gebeurd. Bedankt voor de reminder. Wilde tussendoor nog even de foto plaatsen zodat die toch makkelijker te vinden was, maar je was me voor. Maar bij deze als nog (mocht het nog nodig zijn)
Even een tussentijdse update... mijn kennis stuurde een appje dat ze weer tv kon kijken. Ik heb vervolgens gevraagd of ze een foto kon sturen van de tv als ze het menu er op had staan. Deze foto kreeg ik en hieraan kon zien dat de oude software nog op de Mediabox XL aanwezig was, ik verwacht dat de update op een later tijdstip nog zal worden uitgevoerd. (houd mijn vingers gekruist dat het dan goed gaat).
Goedemorgen @jansmarcel en een warm welkom op de Community,
Super dat je met deze vraag aanklopt op dit forum. Ik begrijp uit je verhaal dat het gaat om de Ziggo Mediabox XL van een kennis. Als jouw kennis bericht ontvangen heeft dat er een update beschikbaar is dan is het mogelijk via deze stappen de update uit te voeren. Dit kan dus echt alleen op het moment dat jouw kennis hiervan bericht ontvangen heeft per e-mail of brief. Lukt het niet om te updaten dan raad ik aan eerst eventuele oorzaken in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten. Een verouderde splitter en/of kabel kan er namelijk al voor zorgen dat de Mediabox niet in staat is te updaten omdat 1 of meerdere frequenties niet of verstoord binnenkomen.
Als je kennis twijfelt of de installatie voldoet aan de gesteld eisen mag je onder dit topic altijd een foto delen waarop het aansluitpunt te zien valt. Wij kunnen je dan van verder advies voorzien.
@Paul Ik heb de foto van het AOP nogmaals aan dit bericht toegevoegd. Zelf denk ik dat er met de aansluiting niets mis is, maar ik kan me vergissen en hier kom je her en der toch wel wat expertise tegen😁
Naar aanleiding van dit topic voor die kennis is het door een monteur in orde gemaakt:
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Mediabox-XL-Foutcode-CS2020-na-verhuizing/td-p/374753
Gr. Marcel
@jansmarcel Dank voor het delen van de foto! De aansluiting (AOP) en de daarop aangesloten POA1-B splitter zien er verder prima uit en lijken inderdaad gewoon up to date. Hoe staat er nu precies voor met de Ziggo Mediabox XL van jouw kennis?
@Paul ik heb begrepen dat deze inmiddels weer gewoon online is om tv te kijken, maar dan nog steeds met de oude software.
@jansmarcel duidelijk. En heeft ze wel deze stappen weten uit te voeren? Let wel, het upgrade-scherm verschijnt vanzelf weer na een paar minuten na het opstarten van de Mediabox XL, mocht deze nog uitgevoerd moeten worden.
@Jacob Geen idee eerlijk gezegd. Ze was opgelucht dat ze weer normaal TV kon kijken. Over hoeveel tijd zou ze de update weer kunnen verwachten? Ik denk dat ik haar dan er mee zal moeten gaan helpen.
@jansmarcel Doorgaans wordt de software upgrade binnen 4 weken weer aangeboden. Als jouw kennis zeker wil zijn van de nieuwste software, dan kunnen we natuurlijk ook een nieuwe Mediabox XL toesturen. Dan weten we zeker dat alles goed komt, hoewel je dat natuurlijk nu ook mag verwachten.
@Vincent Ik ga het haar voorleggen. Dit zou ze wel eens een interessante optie kunnen vinden.
Ik laat het weten.
@Vincent ik heb het de kennis voorgesteld en wat ik al dacht: ze heeft er wel oren naar. Dus als je het voor haar in orde wilt maken: heel fijn en bedankt voor de geboden oplossing.
Top @jansmarcel. Wil je de postcode, huisnummer en geboortedatum van de contractant in een privébericht met me delen? Dan maak ik het gelijk in orde :-).
@Vincent Vandaag bij de kennis de ontvangen mediabox aangesloten. Ik heb de splitter op het AOP laten zitten. Dit was al een POA-1-B, deze zat ook in het pakket. Evenals de HDMI en antennekabel. Ik heb haar gezegd dat mochten er alsnog problemen komen dan gaan we deze eerst omwisselen voor we eventueel hier verder gaan zoeken.
Tijdens de installatie voor een kort moment CS1004 gezien maar dit was voor mijn gevoel nog geen minuut en het proces ging verder. Alles werkt nu. De versie die op de box aanwezig was is de 4.34. Dus de voorlaatste versie.
Tot zo ver alvast iedereen bedankt.
Goedemorgen @jansmarcel , fijn om te lezen dat het probleem nu is opgelost.
Bedankt voor de terugkoppeling en dat wij je hiermee mochten helpen.
Mocht je in de toekomst weer de hulp van onze Community leden kunnen gebruiken, dan zitten wij weer voor je klaar!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.