Goedendag,
Sinds enkele weken klant bij Ziggo en nieuwe Samsung Qled tv gekocht bij Expert.
Het TV beeld valt een paar keer per avond gedurende 1 a 2 seconden weg. Geen storingsmelding.
Het lampje van de Next blijft wel branden. Zit het probleem bij de TV of de Mediabox?
Heb onlangs de HDMI kabel nog vervangen. Geen resultaat helaas.
Gebeld met Ziggo. Signaalsterkte is prima. Bij Expert heeft men geen dergelijke ervaring met de Samsung tv tot dusver. Iemand ook deze ervaring? en hopelijk een goed advies...
mvg, Gerbrant
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Westrag Fijn dat je met de apps van de tv zelf geen problemen ervaart. Ik stuur je een nieuwe mediabox Next op! Vaak heb je die binnen 5 werkdagen in huis.
Laat je het ons weten hoe het gaat met de nieuwe box?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
Lastig....maar volgende vragen.
Gebruik je de meegeleverde HDMI kabel die bij de Next zat/zit
De HDMI kabel vanuit de Next zit in port 1 van de TV ?
Zit de kabel wel goed strak ik de porten van de Next en Tv ?
Zet de Next even uit met de schakelaar op de achterkant en kijk het dan even aan.
Zelf heb ik ook geen ervaring met de samsung dus ik kan je niet goed naar het instelmenu vragen en wat je daarmee kan doen
Dag @Westrag! Welkom nog, hier op de Ziggo Community 🙂
Erg jammer dat het beeld zo nu en dan kort wegvalt. Ik kan me voorstellen dat je dat op een gegeven moment zat bent. Speelt dit probleem nog steeds of heb je inmiddels een oplossing gevonden? Laat het ons weten hier. Als het probleem nog steeds speelt gaan we met je zoeken naar een oplossing. Kijk dan ook nog even naar het laatste bericht van @Ronihd!
hoi Erik, ja, helaas het probleem is nog niet opgelost. Blijft zich voordoen. Het is of een nieuwe mediabox of tv…
mvg, Gerbrant
Goedemorgen @Westrag
Ik heb je nu voor de zekerheid een nieuwe 4K HDMI kabel toegestuurd om te testen tussen de TV en Next box. Zorg er wel voor dat je de kabel goed stevig aansluit en eventueel een andere HDMI poort ook test.
Mocht je daarna nog niet verder komen, hoor ik het graag.
Hoi Jamyla,
Ik heb de kabel ontvangen en je advies opgevolgd. Het probleem blijft zich helaas voordoen. Denk toch dat het probleem bij de mediabox ligt. Zou het een idee zijn om deze te vervangen?
met vriendelijke groet,
Gerbrant
Je kan er natuurlijk snel achter komen of het de Next is of de Tv, door;
A: een andere bron op de Tv aan te sluiten (indien aanwezig) zoals bv. een Blu-ray speler, en dan liefst op de HDMI poort waar nu de Next op aan is gesloten, met ook de HDMI kabel welke nu voor de Next in gebruik is, of;
B: de next op een andere Tv aan te sluiten, indien aanwezig. Met dan ook weer dezelfde HDMI kabel.
Nu zie ik overigens vaak dat men de HDMI kabel benoemd, maar als deze in orde is en voor de juiste doeleinden gebruikt, kan dit eigenlijk niet de oorzaak zijn. Ik zie heel vaak dat men deze vervangt/wisselt in allerlei gevallen, maar doorgaans is het bij het een digitaal signaal via HDMI zo dat het werkt, of juist niet.
Willem
Dank voor je inbreng Willem. Helaas beide opties zijn niet mogelijk. Geen andere bron of tv...Het omruilen van de next zal toch duidelijkheid moeten geven. Het is , of de Next, of de Samsung TV......
Gerbrant
Ai... dat is jammer. Maar de Tv heeft ook de eigen apps. Hoe gaat het als je die gebruikt?
Geen idee, dat ga ik deze week eens proberen.
Goedemorgen @Westrag, we zijn super benieuwd of je het hebt kunnen testen met de apps van de tv zelf?
hallo Lotte, dank voor je vraag. Tv valt niet uit bij gebruik van de apps. Probleem moet dus wel bij de Next liggen. Graag zou ik een nieuwe mediabox van Ziggo ontvangen. Groet, Gerbrant
@Westrag Fijn dat je met de apps van de tv zelf geen problemen ervaart. Ik stuur je een nieuwe mediabox Next op! Vaak heb je die binnen 5 werkdagen in huis.
Laat je het ons weten hoe het gaat met de nieuwe box?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.