1
Vraag
2
Reacties
Westrag

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

uitval tv beeld 1 a 2 seconden

Goedendag, 

Sinds enkele weken klant bij Ziggo en nieuwe Samsung Qled tv gekocht bij Expert. 

Het TV beeld valt een paar keer per avond gedurende 1 a 2 seconden weg. Geen storingsmelding.

Het lampje van de Next blijft wel branden. Zit het probleem bij de TV of de Mediabox? 

Heb onlangs de HDMI kabel nog vervangen. Geen resultaat helaas. 

Gebeld met Ziggo. Signaalsterkte is prima. Bij Expert heeft men geen dergelijke ervaring met de Samsung tv tot dusver. Iemand ook deze ervaring? en hopelijk een goed advies...

mvg, Gerbrant

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Westrag Fijn dat je met de apps van de tv zelf geen problemen ervaart. Ik stuur je een nieuwe mediabox Next op! Vaak heb je die binnen 5 werkdagen in huis. 

 

Laat je het ons weten hoe het gaat met de nieuwe box? 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Lastig....maar volgende vragen.

Gebruik je de meegeleverde HDMI kabel die bij de Next zat/zit

De HDMI kabel vanuit de Next zit in port 1 van de TV ? 

Zit de kabel wel goed strak ik de porten van de Next en Tv ? 

 

Zet de Next even uit met de schakelaar op de achterkant en kijk het dan even aan.

 

Zelf heb ik ook geen ervaring met de samsung dus ik kan je niet goed naar het instelmenu vragen en wat je daarmee kan doen

 

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Westrag! Welkom nog, hier op de Ziggo Community 🙂

 

Erg jammer dat het beeld zo nu en dan kort wegvalt. Ik kan me voorstellen dat je dat op een gegeven moment zat bent. Speelt dit probleem nog steeds of heb je inmiddels een oplossing gevonden? Laat het ons weten hier. Als het probleem nog steeds speelt gaan we met je zoeken naar een oplossing. Kijk dan ook nog even naar het laatste bericht van @Ronihd!

Westrag
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hoi Erik, ja, helaas het probleem is nog niet opgelost. Blijft zich voordoen. Het is of een nieuwe mediabox of tv… 

mvg, Gerbrant 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Westrag

 

Ik heb je nu voor de zekerheid een nieuwe 4K HDMI kabel toegestuurd om te testen tussen de TV en Next box. Zorg er wel voor dat je de kabel goed stevig aansluit en eventueel een andere HDMI poort ook test.

Mocht je daarna nog niet verder komen, hoor ik het graag.

Westrag
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Jamyla, 

Ik heb de kabel ontvangen en je advies opgevolgd. Het probleem blijft zich helaas voordoen. Denk toch dat het probleem bij de mediabox ligt. Zou het een idee zijn om deze te vervangen? 

met vriendelijke groet, 

Gerbrant 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Je kan er natuurlijk snel achter komen of het de Next is of de Tv, door; 

A: een andere bron op de Tv aan te sluiten (indien aanwezig) zoals bv. een Blu-ray speler, en dan liefst op de HDMI poort waar nu de Next op aan is gesloten, met ook de HDMI kabel welke nu voor de Next in gebruik is, of;

B: de next op een andere Tv aan te sluiten, indien aanwezig. Met dan ook weer dezelfde HDMI kabel.

Nu zie ik overigens vaak dat men de HDMI kabel benoemd, maar als deze in orde is en voor de juiste doeleinden gebruikt, kan dit eigenlijk niet de oorzaak zijn. Ik zie heel vaak dat men deze vervangt/wisselt in allerlei gevallen, maar doorgaans is het bij het een digitaal signaal via HDMI zo dat het werkt, of juist niet. 

Willem

Westrag
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je inbreng Willem. Helaas beide opties zijn niet mogelijk. Geen andere bron of tv...Het omruilen van de next zal toch duidelijkheid moeten geven. Het is , of de Next, of de Samsung TV......

Gerbrant

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ai... dat is jammer. Maar de Tv heeft ook de eigen apps. Hoe gaat het als je die gebruikt? 

Westrag
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen idee, dat ga ik deze week eens proberen. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Westrag, we zijn super benieuwd of je het hebt kunnen testen met de apps van de tv zelf? 

Westrag
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hallo Lotte, dank voor je vraag. Tv valt niet uit bij gebruik van de apps. Probleem moet dus wel bij de Next liggen. Graag zou ik een nieuwe mediabox van Ziggo ontvangen. Groet, Gerbrant 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Westrag Fijn dat je met de apps van de tv zelf geen problemen ervaart. Ik stuur je een nieuwe mediabox Next op! Vaak heb je die binnen 5 werkdagen in huis. 

 

Laat je het ons weten hoe het gaat met de nieuwe box? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic