Na de update geeft onze oude tv (Philips Matchline) na het inschakelen een uitgerekt beeld en ook zijn de kleuren te rood. Met de afstandsbediening van de Mediabox Horizon kunnen we niets aanpassen, alleen met de afstandsbediening van de tv lukt het om het beeld en de kleuren terug te zetten naar normaal (zoals voor de update). Helaas maar eenmalig, we moeten we dit elke keer opnieuw doen bij het inschakelen.
Is daar een permanente oplossing voor?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @dinpet
Een warm welkom op de Ziggo Community
Toevallig zien we meer meldingen over de rode gloed voorbij komen, maar dit was dan in combinatie met de Mediabox Next. Een soortgelijk probleem kan echter ook voorkomen op de Mediabox XL. Het heeft dan een iets andere oorzaak en je kunt dit zelf oplossen door een instelling op de Mediabox XL aan te passen, namelijk de RGB instelling. Hoe je dit kunt instellen vind je hier uitgelegd 🙂
De aangedragen oplossingen werkten niet, dus we hadden ons al ingesteld op een handmatige aanpassing elke keer als we de televisie aanzetten. Helaas heeft onze televisie onlangs na 25 jaar trouwe dienst de geest gegeven. We hebben inmiddels een nieuw exemplaar aangeschaft. Daarmee is het probleem voor ons opgelost.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
Er zijn meerdere klanten die soortgelijke problemen ervaren en dit is al wel bekend bij het mod team van Ziggo , ik zal voor de zekerheid deze post van jou even extra onder de aandacht brengen en het kan goed zijn dat er om nadere informatie word gevraagd, dus hou het forum in de gaten.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hi @dinpet
Een warm welkom op de Ziggo Community
Toevallig zien we meer meldingen over de rode gloed voorbij komen, maar dit was dan in combinatie met de Mediabox Next. Een soortgelijk probleem kan echter ook voorkomen op de Mediabox XL. Het heeft dan een iets andere oorzaak en je kunt dit zelf oplossen door een instelling op de Mediabox XL aan te passen, namelijk de RGB instelling. Hoe je dit kunt instellen vind je hier uitgelegd 🙂
Helaas is het niet mogelijk om de RGB-instelling of een van de andere instellingen te selecteren (er komt geen vinkje voor). De output blijft op automatisch staan. Ook lukt het niet om het uitgerekte beeld via het instellingenmenu aan te passen.
Bijzonder @dinpet. Je hoort dit natuurlijk wel aan te kunnen passen. Wil je eens testen of het wel mogelijk is om dit aan te passen na het resetten van de Mediabox XL (1 minuut stroomloos)? Eventueel als dat niet werkt kun je ook proberen om de Mediabox XL eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Na resetten is het nog steeds niet mogelijk om de kleuren aan te passen naar RGB. Terugzetten naar Fabrieksinstellingen nog niet geprobeerd, omdat we niet weten of daarmee de opgenomen programma's verwijderd worden.
Via instellingen kan in ieder geval niet het uitgerekte beeld aangepast worden. De opties bij beeld & geluid; 4:3 verwerking, zorgen er geen van alle voor dat het beeld op de juiste manier wordt aangepast (met een zwarte balk boven en onder zoals voor de update).
Hi @dinpet,
Dit topic is even stil komen te liggen, ik was benieuwd hoe het er op dit moment bij je voor staat?
De aangedragen oplossingen werkten niet, dus we hadden ons al ingesteld op een handmatige aanpassing elke keer als we de televisie aanzetten. Helaas heeft onze televisie onlangs na 25 jaar trouwe dienst de geest gegeven. We hebben inmiddels een nieuw exemplaar aangeschaft. Daarmee is het probleem voor ons opgelost.
Thanks voor de terugkoppeling @dinpet en fijn dat het probleem met de nieuwe tv niet meer voorkomt. Fijne dag vandaag!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.