1
Vraag
2
Reacties
Agneta

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

tv programma's opnemen met mediabox

Mijn oude extra mediabox (met opnamefunctie) heeft het begeven en nu krijg ik een nieuwe, maar die kan helaas niet opnemen.
Nu wil ik via een externe recorder de programma's gaan opnemen. Kan iemand mij concreet advies geven? welke recorder, zijn er uberhaupt nog recorders? Ik heb een oude Samsung tv, wel flatscreen, maar vrij dik nog. Er is wel een HDMI aansluiting mogelijk.

Ik hoor het graag. SVP geen advies over opnemen in de cloud of Smart tv met ingebouwde opnamefunctie. Echt alleen info over opnamerecorder( hardware).

Met vr. groet,

Ronette
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Agneta
Agneta wrote:
met die Humax kun je standaard al opnemen, dus dat is hem niet.


Bij die box staat: met optionele opnamefunctie.

En die optionele opnamefunctie is de harde schijf die je eraan kunt hangen via de USB poort.

In de gebruiksaanwijzing van deze box staat:
Opmerking: • U kunt geen programma’s opnemen op de USB-geheugenstick. • Het wordt aanbevolen externe vaste schijven van minder dan 500 GB te gebruiken. • Het worden aanbevolen externe vaste schijven te gebruiken die zijn geformatteerd door de bestandssystemen ext3, FAT/FAT32 of NTFS.

Sluit de voeding aan van een USB-opslagapparaat dat externe voeding nodig heeft. Anders wordt het apparaat mogelijk niet herkend.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Steefb

Level 20
  • 15825Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
Welke mediabox krijg je? Waarschijnlijk de Humax, daar kun je een harde schijf aanhangen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-irhd-5300c/
Agneta
Topicstarter
Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
met die Humax kun je standaard al opnemen, dus dat is hem niet.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Agneta
Agneta wrote:
met die Humax kun je standaard al opnemen, dus dat is hem niet.


Bij die box staat: met optionele opnamefunctie.

En die optionele opnamefunctie is de harde schijf die je eraan kunt hangen via de USB poort.

In de gebruiksaanwijzing van deze box staat:
Opmerking: • U kunt geen programma’s opnemen op de USB-geheugenstick. • Het wordt aanbevolen externe vaste schijven van minder dan 500 GB te gebruiken. • Het worden aanbevolen externe vaste schijven te gebruiken die zijn geformatteerd door de bestandssystemen ext3, FAT/FAT32 of NTFS.

Sluit de voeding aan van een USB-opslagapparaat dat externe voeding nodig heeft. Anders wordt het apparaat mogelijk niet herkend.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Agneta



Agneta wrote:
met die Humax kun je standaard al opnemen, dus dat is hem niet.
Bij die box staat: met optionele opnamefunctie.

En die optionele opnamefunctie is de harde schijf die je eraan kunt hangen via de USB poort.

In de gebruiksaanwijzing van deze box staat:
Opmerking: • U kunt geen programma’s opnemen op de USB-geheugenstick. • Het wordt aanbevolen externe vaste schijven van minder dan 500 GB te gebruiken. • Het worden aanbevolen externe vaste schijven te gebruiken die zijn geformatteerd door de bestandssystemen ext3, FAT/FAT32 of NTFS.

Sluit de voeding aan van een USB-opslagapparaat dat externe voeding nodig heeft. Anders wordt het apparaat mogelijk niet herkend.


Agneta,

dan heb je het over een ander model, maar deze levert Ziggo niet meer. De enige PVR van Humax die nog geleverd word in fZiggo gebied is de 5300c, zonder interne schijf. Wat Be rt aangeeft klopt dus, alleen moet de schijf wel absoluut in Ext3 worden geformatteerd door de Humax zelf, of vooraf door de PC om daarop op te kunnen nemen en gebruik te kunnen maken van Time shift. Bij andere manieren van formatteren kan de Humax de bestanden erop aanwezig alleen lezen. Gebruik je een schijf van minimaal 100Gb tot maximaal 500Gb kan de Humax deze doorgaans zelf voeden en op de juiste manier formatteren. De 5200c en 5400c kunnen een grotere schijf aan.

Maar woon je in fUPC gebied krijg je sowieso geen Humax, of het moet ter vervanging van het analoge signaal een Humax 5500 decoder zijn, welke géén PVR is, en alleen kan werken met de vrije zenders.
Agneta
Topicstarter
Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor alle reacties. Ik zal even afwachten welke box ik komende dagen ontvang. Dan weten we meer!! mvg Agneta
Agneta
Topicstarter
Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De Humax 5200 werd mij vanochtend aangeraden door Ziggo zelf! Dan zou ik de kaart uit de nieuwe mediabox moeten overplaatsen naar de Humax 5200. Maar ik heb ook wel gehoord dat Ziggo dat allemaal heeft geblokkeerd om dit soort acties te voorkomen. Wat is nu waar ? Ik woon in een oud UPC gebied, dus wellicht is dat nog een probleem? Bovendien wil ik graag iets opnemen wat ik niet tegelijkertijd hoef te kijken.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Kijk even hier:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...

Het wordt nu wel erg onduidelijk, zeker door het antwoord van Ziggo. Ik vraag mij af welke box je nu krijgt.

*** Edit ***

Met een externe recorder opnemen kan niet meer.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Agneta wrote:
De Humax 5200 werd mij vanochtend aangeraden door Ziggo zelf! Dan zou ik de kaart uit de nieuwe mediabox moeten overplaatsen naar de Humax 5200. Maar ik heb ook wel gehoord dat Ziggo dat allemaal heeft geblokkeerd om dit soort acties te voorkomen. Wat is nu waar ? Ik woon in een oud UPC gebied, dus wellicht is dat nog een probleem? Bovendien wil ik graag iets opnemen wat ik niet tegelijkertijd hoef te kijken.


Beeblebrox gaf je de link al dus dat zal al veel verduidelijking verschaffen. In fUPC gebied ligt het anders als in fZiggo gebieden bij die eerste is geen smartcard beschikbaar voor de Humax. Maar je krijgt dan dus ook sowieso geen Humax via Ziggo.

De link naar de uitleg is nog steeds bruikbaar want die uitleg is nog steeds van kracht. Wil je echter alle zenders ontvangen plus extra's verval je in de XL. Heb je genoeg aan de vrije zenders kun je gewoon een 5200c van Humax aanschaffen via bv marktplaats, en deze zonder smartcard inzetten. Want die laatste krijg je in dit geval echt niet. Dat lukt alleen in fZiggo gebied.
Agneta
Topicstarter
Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik verwacht de mediabox morgen, dus dan weet ik welk type en merk. Ik snap helemaal niets van dit beleid van Ziggo: waarom zou je op een 2e mediabox niet mogen/kunnen opnemen?
Nota bene: als je een tweede Horizonbox zou willen kan dat ook niet, want 2 aansluitingen op 1 adres kan niet. Het moet toch niet gekker worden?
Het zou me te duur worden, maar als je nou toch in meerdere kamers wilt kunnen kijken en opnemen, moet dat toch kunnen? Is toch echt niet meer van deze tijd. mvg agneta
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Agneta wrote:
Ik verwacht de mediabox morgen, dus dan weet ik welk type en merk. Ik snap helemaal niets van dit beleid van Ziggo: waarom zou je op een 2e mediabox niet mogen/kunnen opnemen?
Nota bene: als je een tweede Horizonbox zou willen kan dat ook niet, want 2 aansluitingen op 1 adres kan niet. Het moet toch niet gekker worden?
Het zou me te duur worden, maar als je nou toch in meerdere kamers wilt kunnen kijken en opnemen, moet dat toch kunnen? Is toch echt niet meer van deze tijd. mvg agneta



Ik ben bang dat je het toch wat verkeerd begrijpt. Al heb je 5 Humax PVR's in huis, kun je ook met allemaal opnemen. Bij de XL ligt dat wat anders maar ik gebruik ook meerdere Humax modellen in fZiggo gebied. Niet overal heb ik een smartcard voor maar deze wissel ik dan gewoon om, of neem de vrije zenders op.

In meerdere kamers opnemen kan dus wel degelijk. En dat hoeft niet eens noodzakelijk heel duur te zijn als je dus, zoals al gezegd, een of meer apparaten via marktplaats koopt. De Humax 5200c staat daar al voor zo'n 50 euro te koop. Dat moet je dan wel aandurven, maar deze zijn dus altijd in te zetten voor de vrije zenders in beide gebieden, en eventueel met smartcard in fZiggo gebied, door bv een CI module te huren en de smartcard daarvan dan te gebruiken in de Humax. Maar de vrije zenders opnemen kan altijd. Laat het idee dat dit niet zou kunnen dus varen, want dat klopt echt niet en volgens mij komt daarin ook geen verandering.
Agneta
Topicstarter
Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
DeCI module werkt niet bij ons. Alles is al geprobeerd. De Humax werkt niet vanwege voormalig UPC gebied. Ik zoek gewoon iets simpels dat doet wat ik zoek, namelijk opnemen van alle programma's uit mijn abonnement. De mediabox die nu stuk is, deed beide en die wordt niet meer geleverd.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Agneta wrote:
DeCI module werkt niet bij ons. Alles is al geprobeerd. De Humax werkt niet vanwege voormalig UPC gebied. Ik zoek gewoon iets simpels dat doet wat ik zoek, namelijk opnemen van alle programma's uit mijn abonnement. De mediabox die nu stuk is, deed beide en die wordt niet meer geleverd.



Over de CI module kan ik zo niets zeggen, want ik zie daarover geen info, en de Humax is wel bruikbaar in fUPC gebied, maar dan alleen voor de vrije zenders en niet voor alles uit je pakket. Wat je wilt is er dus niet (meer) en dus zul je in de XL gaan vervallen. Het is niet anders.
Agneta
Topicstarter
Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De xl kan niet als tweede box, dus dat is ook geen optie!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Agneta wrote:
De xl kan niet als tweede box, dus dat is ook geen optie!



O, die heb je ook al begrijp ik nu... Sorry, want dat was me niet echt duidelijk. Dan zul je wellicht toch de keuze moeten maken voor een Humax 5200c en genoegen moeten nemen met alleen de vrije zenders.

Ik denk dat wij verder nog weinig meer voor je kunnen betekenen en wellicht kan een van de moderators zoals Lycke Ziggo dit nog oppakken en iets met je regelen. Daar wil ik het dan ook nu verder maar bij laten.
Agneta
Topicstarter
Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor al het meedenken, maar ik kom helaas niet verder. Ik snap uberhaupt niet waarom Ziggo deze boxen zelf niet gewoon levert? Ik zal toch niet de enige zijn die wil kijken en kunnen opnemen in de slaapkamer?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Voorheen leverde Ziggo de Humax 5200c, maar ook dan alleen in fZiggo gebied. Maar toen was UPC nog niet aan de orde. De Humax werd daar wel ingezet, maar dan alleen voor de vrije zenders. En er verandert door de tijd heen natuurlijk het een en ander.

En nee, natuurlijk ben je niet de enige die in de slaapkamer, en/of andere kamers Tv kijkt, maar niet iedereen zal dan ook eisen/willen, daar op te kunnen nemen. Maar er zijn er ook best veel mensen die het genoeg vinden daar alleen gebruik te maken van de vrije zenders. En zoals al gezegd kan dat dus wel. Maar als je dat niet wilt of genoeg vindt, dan word het wel wat lastig.

Daarom hoop ik ook dat er nog een van de moderators reageert, maar of je dan krijgt wat je wilt is nog maar even de vraag. Ik kan helaas ook niets aan deze situatie veranderen en kan je dus alleen maar succes wensen met je keuze.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic