Siem
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

tris-102b defect

Mijn kastje van Ziggo, de Tris-102b is defect. Via de side van Ziggo wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, omdat zij er blijkbaar vanuit gaan dat het altijd aan de klant ligt. Ik heb maandenlang gekloot met mijn beeld gehad. Nieuwe kabels gekocht, versterker vervangen andere splitter. Niets hielp.

Uiteindelijk de kabel van Ziggo rechtstreeks om mijn antenneversterker gezet. Nu is alles prima. 

Nu wil ik dus  mijn kastje Ziggo - de  Tratec  Tris 102b - laten vervangen en wordt ik weer rondgeleid. Een monteur vragen lukt dus niet. Ik kan wel de klantenservice bellen, maar voor een slechthorende is dit geen optie. ( Leve de klantvriendelijkheid.) Heeft iemand hier ervaring mee ?

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 763Posts
  • 84Oplossingen
  • 151Likes

Hoi @Siem
Jeetje wat een vervelende situatie! Fijn om te lezen dat je het hebt kunnen oplossen door de kabels direct aan te sluiten. Ik help je graag verder met het maken voor een monteur. Zoals @Tom Tix aangeeft, is dit een ouder AOP.  Ik heb een afspraak voor een monteur gepland voor je op maandag 19-07-2021. Je gaat een mail ter bevestiging krijgen via de e-mail. Mocht de afspraak niet uitkomen, dan kun je de afspraak verplaatsten via Mijn Ziggo of via de link in het SMS bericht wat je gaat ontvangen. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!  Laat je weten of de monteur het heeft verholpen? 

Bekijk in context

Tom Tix
Stamgast
  • 48Posts
  • 6Oplossingen
  • 17Likes

Hallo Siem,

De oude POA voldoet nog steeds want er wordt nog geen gebruik gemaakt van frequenties boven de 1000 MHz. Daarvoor is namelijk ook een nieuwe type modem nodig. In jouw geval gaf je aan dat de AOP defect was en doordoor storing veroorzaakt. De POA bij jouw buren zijn blijkbaar nog niet defect. De POA pro aktief vervangen levert alleen maar ergernis op want "het werkt toch nog". Dus in het kort: De oude POA voldoen nog dus kunnen blijven zitten. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47741Posts
  • 2891Oplossingen
  • 10523Likes

Een Ziggo moderator kan dit voor je regelen en komt morgen in dit topic langs.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Tom Tix
Stamgast
  • 48Posts
  • 6Oplossingen
  • 17Likes

De TRISZ-102b is een ouder type Abonnee Overname Punt (AOP) dat tot 1000 MHz gaat. De nieuwe AOP van Ziggo gaat tot 2000 MHz. Ik denk dat Ziggo een monteur gaat sturen om de TRISZ-102b te vervangen. Als deze nu in de meterkast zit zou dat de TRISZ-DG300 kunnen zijn. Dan kan deze weer netjes geaard worden.

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 763Posts
  • 84Oplossingen
  • 151Likes

Hoi @Siem
Jeetje wat een vervelende situatie! Fijn om te lezen dat je het hebt kunnen oplossen door de kabels direct aan te sluiten. Ik help je graag verder met het maken voor een monteur. Zoals @Tom Tix aangeeft, is dit een ouder AOP.  Ik heb een afspraak voor een monteur gepland voor je op maandag 19-07-2021. Je gaat een mail ter bevestiging krijgen via de e-mail. Mocht de afspraak niet uitkomen, dan kun je de afspraak verplaatsten via Mijn Ziggo of via de link in het SMS bericht wat je gaat ontvangen. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!  Laat je weten of de monteur het heeft verholpen? 

Bekijk in context

Siem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hartelijk dank voor de reacties. De monteur is inmiddels ingepland. Ik begrijp een ding niet. Bij Ziggo moeten ze op de hoogte zijn van de types AOP die ze plaatsen. De mijne is in dit appartementencomplex geplaatst bij oplevering in 2008. Logischer wijs hebben dus al mijn buren een zelfde verouderd AOP. Het lijkt mij dat Ziggo dus mensen onnodig op kosten jaagt. Ziggo dient te weten dat de AOP 's moeten worden vervangen en hoort zelf op tijd actie te ondernemen. Zij kunnen ook hun side iets klantvriendelijker maken.

Tom Tix
Stamgast
  • 48Posts
  • 6Oplossingen
  • 17Likes

Hallo Siem,

De oude POA voldoet nog steeds want er wordt nog geen gebruik gemaakt van frequenties boven de 1000 MHz. Daarvoor is namelijk ook een nieuwe type modem nodig. In jouw geval gaf je aan dat de AOP defect was en doordoor storing veroorzaakt. De POA bij jouw buren zijn blijkbaar nog niet defect. De POA pro aktief vervangen levert alleen maar ergernis op want "het werkt toch nog". Dus in het kort: De oude POA voldoen nog dus kunnen blijven zitten. 

Bekijk in context

Siem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Tom,

Dit is duidelijk. Dank je wel.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47741Posts
  • 2891Oplossingen
  • 10523Likes

@Siem Er is, voor zover ik weet, is nooit ergens bijgehouden welke AOP klanten hebben.

Inmiddels zijn er door monteurs bij installaties van nieuwe apparatuur, storingen en wijzigingen miljoenen AOPen vervangen in de loop van de tijd en er was een tijd dat bij een nieuwe mediabox ook een nieuwe AOP zat, die klanten zelf mochten vervangen.

Siem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank je Bert. Dit is helemaal duidelijk.

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 763Posts
  • 84Oplossingen
  • 151Likes

We zijn inmiddels een aantal dagen verder @Siem. Is de monteur inmiddels langs geweest en heeft hij/zij het AOP vervangen?

Siem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemiddag Steven,

De monteur heeft afgelopen maandag het AOP vervangen en meteen uitgelegd, hoe ik op de televisie eventueel kan controleren of het binnen komende signaal goed is. Alles is nu prima in orde. Bij deze nogmaals bedankt ( ook Tom Tix en Bert ) 

Vriendelijke groet,
Siem