1
Vraag
2
Reacties
Rob vE

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

traag internet Mediabox XL

Sinds gisteren heb ik (zowel overdag als 's-avonds) volkomen uit het niets last gekregen van vastlopend beeld Videoland en slecht en vastlopend beeld bij terugkijken opgenomen programma's. Bij diagnostiek staat bij internetsnelheid: 'traag'. Ik heb de afgelopen jaren niets gewijzigd aan instellingen, bekabeling en router/modem. Op mijn PC en telefoon heb ik geen klachten over mijn internet. Sinds 2019 heb ik een Ziggo Connectbox (in meterkast), en sinds oktober 2020 een Mediabox XL. Na gisteren heb ik de stroom tijdelijk van de Connectbox en Mediabox gehaald, maar direct daarna was de internetsnelheid weer 'traag'. Inloggen (draadloos, want via kabel is niet mogelijk met een iPad) voor het checken van de up- en downstreamwaarden op de Mediabox mislukte ('netwerk is niet gevonden'). Het checken van de up- en downstreamwaarden op de Connectbox is wel gelukt (foto's bijgevoegd). Tevens voeg ik foto's bij van de meterkast.  In de woonkamer is de Mediabox vanuit de muur in 2020 opnieuw bekabeld (via de Smart TV), zie foto. De AOP in de meterkast is van Toptech (zie foto). Tevens is er een Tratec-versterker FRA-752/N in de meterkast geplaatst, o.a. voor een tweede TV-aansluiting in de slaapkamer. Nogmaals, tot gisteren nooit klachten gehad. Wie kan mij helpen?

24 Reacties 24
Rob vE
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je aanbod, maar dit gaat mijn (technische) pet te boven…..

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Geen probleem. Het IP-adres kan ook op andere locaties worden bekeken, bijvoorbeeld via Start, ncpa.cpl, rechtsklik op ethernet-adapter, klik op Status en vervolgens Details.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @Rob vE


Ik kan jou helpen bij het plannen van een monteursafspraak. Laat jij het weten als dit nodig is? 😄

Rob vE
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de reactie, Madelon. Vanochtend heb ik telefonisch contact gezocht met Ziggo, mede naar aanleiding van de bruikbare reacties die ik gisteren op deze community ontvangen heb. Er werd mij verteld dat bij Ziggo al alerts ontvangen zijn over lagere internetsnelheid, met als mogelijke oorzaak de (verouderde) bekabeling en AOP. Ook zou de Mediabox XL niet meer passen bij het huidige productaanbod van Ziggo. Daarom stuurt Ziggo mij nu de Mediabox Next. Zodra ik deze ontvangen heb, kan ik opnieuw bellen voor een monteursafspraak, waarbij de Mediabox Next zal worden geïnstalleerd en de AOP en bekabeling in de meterkast zal worden vervangen. Helaas was het niet mogelijk om deze monteursafspraak nu al te plannen.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Top! Fijn dat mijn collega's aan de telefoon acties hebben uitgezet om voor de hoognodige vernieuwing te zorgen 😄 
 

We kunnen inderdaad pas plannen als de apparatuur onderweg/ontvangen is, de monteur weet dan zeker dat hij al zijn werk in 1 keer kan uitvoeren! 

Mochten wij via de community nog nodig zijn horen we het graag! 😄 
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic